Hoi, ik heb een vraagje, bij mijn eerste heb ik bewust geen borstvoeding gegeven, geen behoefte aan enz. Nu ben ik na 4 jaar weer zwanger en zit nu te denken om toch borstvoeding te geven, alleen heb ik bij mijn eerste zwangerschap geen stuwing gehad, de borstcompressen waren ook overbodig dus ik denk gewoon dat er ook geen melk is. Nu is het weer hetzelfde geval, ik ben nu 34 weken zwanger en volgens mij zit er "niks" Dus weet niet zo goed wat ik moet doen eigenlijk.
Gewoon starten. Bedenk van te voren wat je doel is: doelen kunnen namelijk heel verschillend zijn: - eerste colostrum geven : je voedt dan dag 1-2 en daarna niet meer - eerste 4-6 weken borstvoeding. Dan starten met afbouwen - open doel: starten en zien waar jullie komen. Ik zou zeggen alle opties open en in ieder geval colostrum! Dat kost weinig energie en inspanning (helemaal geen eigenlijk) en geeft je kindje zoveel! Verder: lees of volg een cursus. En sla een nummer van een LK op in je telefoon voor overleg als je straks bevallen bent! Veel succes!