Mijn baby van 11wk drinkt zijn fles goed met 2 schepjes jbpm en een Difrax M speen op een oude dr Brown fles. Op de difraxfles of de nieuwe dr Brown gaat dit al te langzaam. Maar nu heeft hij 3 schepjes jbpm nodig, dus iets dikkere voeding (verborgen reflux). Maar dat gaat niet meer samen met de M speen. Hij drinkt in 25min ongeveer 2/3 van zijn fles en heeft in de laatste 1/3 geen interesse meer. De L speen gaat veel te snel (50cc in 1minuut) en het loopt naast zijn mond. De level 3speen van Brown die pakt hij niet omdat het een andere vorm is. En de 123 speen van difrax (zonder bijbehorende ring maar met de 3 naar boven) daar krijgt hij ook geen melk uit.. Dus we moeten de M speen verbouwen. (of S, die heb ik ook liggen). Voorheen heb ik voor mijn oudste wel eens geprobeerd een gat groter te maken maar het was geen succes eigenlijk. En omdat mijn baby nog alleen maar melk drinkt, wil ik eigenlijk 4 spenen op dezelfde manier vergroten. Het is geen discussie of hij genoeg heeft na 2/3e vd fles want met 2 schepjes jbpm drinkt hij het merendeel op. En de jbpm geeft ook geen klontjes. Hoe maken we het gat iets groter?
Herkenbaar probleem. De difrax speen is inderdaad als hij een maat groter gaat ineens veeel te groot. Ik heb gewoon de flesspeen eruit gehaald, het gedeelte wat in de mond gaat tegen het aanrecht platgedrukt en met een scherp mesje in het gaatje gegaan (heel klein beetje maar, net dat hij er een milimeter in zit) en dan naar beneden gedrukt. Het gaat echt om milimeters. En dan steeds goed kijken of er al een scheurtje in zit. Dit herhalen tot hij groot genoeg is.
Oh nee! Echt NOOIT zelf een groter speengat gaan maken!! Doordat je gaat rommelen aan de speen, kunnen er andere deeltjes los gaan zitten en dat zuigen ze dus los met kans op verstikking. Koop een grotere speen, maar nooit zelf gaan rommelen!!
Er zijn meer flessen dan difrax en brown. Hier ging het met de Avent fles bijvoorbeeld prima met nutriton erin.
Brede flesspenen pakt hij niet En we hebben met de pré logopediste gekeken wat de beste speen zou zijn voor zijn mondje
Ik vind 3 scheppen best veel hoor. Onze zoon had ook verborgen Reflux. Best heftig ook. Vanaf 3 weken begonnen met jbpm Difrax s fles met m speen. 1 schepje in het melktorentje al mixen met de melk. Werd gewoon een super dikke pap. Denk bij 3 scheppen dat je beton krijgt?
3 scheppen bij omneo kan je idd omschrijven als behanglijm vind ik. Maar mijn kind krijgt pepti en dat is superdun. Ik.merk echt het verschil tissen 2 of 3 schepjes
En de 1-2-3 speen? Edit: ik kan niet lezen schijnbaar... Met een verhitte naald is de beste optie. Al is zelf rommelen aan een speen nooit goed. Dus controleer aub de speen elke keer dat je em gebruikt en nadien ook zodat je zeker weet dat er geen stukjes los gekomen zijn.
Wij hadden met die van ons de 1-2-3 speen van de kruidvat geprobeerd en de kersspeen van de kruidvat, die ging veels te snel. Wij hadden smalle dr browns fles en 1 schep jhbpm op 100ml en kwam daarmee op flow 2 uit, uiteindelijk nog op flow 3 belandt toen ze veel ouder was. Dr browns heeft ook een y speen, speciaal voor pap eigenlijk maar met 3 scheppen jhbpm denk ik dat je daar allicht nog niet eens zo gek ver vanaf zit. Het groter maken van speentjes (o.a. met hete naalden) hebben we hier ook geprobeerd na oma's advies maar ik merkte dat de top van de speen wat korreliger werd dus heb m linea recta de vuilbak in gemieterd.
Waarom is dat geen discussie? Hoeveel flessen drinkt hij nu en hoe groot zijn die? De natuurlijke maaginhoud van je kindje ligt tussen de 60 en 100 cc op deze leeftijd. Met alles dat je meer geeft in 1x, rek je het maagje op. Ik zou daarom kiezen voor meerdere kleine voedingen in plaats van al die grote flessen. Dat is voor de ouders natuurlijk wat meer werk, maar voor het kindje veel beter, zeker als er ook nog reflux klachten in het spel zijn.
Omdat ik vraag naar hoe je het gat van een speen kan bewerken en niet vraag hoe het met de voeding van mijn zoontje moet
Zelf rommelen aan een speen is uiterst onverstandig zoals anderen ook al hebben uitgelegd. Wil je dat risico nemen met jouw kindje? Ik zou de oplossing in een andere hoek zoeken.
Nee ik laat hem wel pijn hebben van de reflux? Wij hebben besloten dat aan de speen rommelen nu de beste optie is. Minder jbpm is geen optie. Ik vraag me wel serieus af waarom hij niets uit een 123 speen krijgt
Zeg ik ergens dat je dat moet? Ik zeg alleen dat ik de oplossing in een andere hoek zou zoeken. Als je zelf aan een speen rommelt en er raakt wat los, dan zijn de gevolgen nog veel erger dan de pijn die je kindje nu heeft van de refluxklachten.
wat moet er los raken dan...? misschien een stukje á 1 mm van die speen...? @1981Mama hier knijp ik die speen 'plat' aan de bovenkant en maak er met een aardappelschilmesje een klein sneetje in, vanuit het bestaande gaatje