Ik vroeg me af hoe jullie het doen... Ons zoontje is op het moment 4weekjes oud. Ik geef flesvoeding en deed dit altijd op verzoek. Alleen ik merk dan wanneer hij wakker wordt en ze fles niet snel genoeg komt dat hij helemaal over de zeik is. En zo over de zeik dat ie na de fles bijna niet inslaapt. En vervolgens alleen maar zit te mekkeren en te huilen. ik wordt hier ook helemaal peu ne vue van. Het wordt hup hup hup en het gaat niet meer ontspannen. Nu valt me op dat er tussen elke voeding nog 3 uur en 3 kwartier zit. Hoe zouden jullie dit doen? Hem wakker maken met 3,5 uur en dan de fles geven. Zodat hij niet over de zeik hoeft te gaan??
Best netjes, 3 uur en 3 kwartier er tussen voor zo'n kleintje. WIj hebben 'm nooit wakker gemaakt voor een fles, maar we proberen te reageren op z'n eerte 'honger signalen' dat werkt vaak wel.. Hoeveel cc krijgt je kindje?
ik maak flesjes van 120/4 dus iets van 135 cc de ene x drinkt ie het op en de andere x laat ie wat staan.
en als ik op ze hongersignalen moet letten moet ik de hele tijd op de babyfoon kijken en dat is ook niet bepaald ontspannend want met elk geluidje denk je...... zou die komen of niet
Maar je zou bijvoorbeeld wel op die signalen kunnen letten als het ongeveer 3 uur na het vorige flesje was, dan weet je dat ie binnen nu en 3 kwartier kan komen voor zn fles en kan je er op in spelen
Misschien kun je zorgen dat je het flesje iet te warm klaar hebt staan na 3,5 uur, als hij eerder komt kun je het flesje laten afkoelen onder de koude kraan? Als hij later komt kan het altijd nog 5seconden in de magnetron. Je kan ook proberen of hij wel stil blijft met een speentje
Ik zou wakker gaan maken, zodat hij niet over de zeik hoeft te gaan. Zeker omdat hij er amper van bekomt. Hier heeft onze dame een periode van onrust voor ze echt wakker wordt en een huiltje laat horen. Als jouw zoontje dat ook heeft, kun je hem dan wakker maken. Ik ga er namelijk vanuit dat er wel signalen zijn. Neem de babyfoon desnoods mee in je zak of aan je riem.
Kind beter in de gaten houden voor hongersignalen. Kind meer bij je in de buurt houden, i.p.v. met bewakingscamera in de gaten houden. Kinderen van deze leeftijd hebben ook als ze slapen behoefte aan mama heel dichtbij te hebben. Dus overdag lekker in woonkamer of draagdoek laten slapen. Huilen is een laat hongersignaal.
Kwestie van je kind leren kennen. Als je je kind gewoon de hele tijd bij je in de buurt hebt leer je al snel welk geluid en welke beweging bij de slaap horen, en welke geluiden aangeven dat kind bijna wakker wordt.
Als ik die kleine overdag beneden hou dan slaapt ie helemaal niet. Die zit ie je de hele tijd met die grote kijkers aan te kijken. En dat lijkt me ook niet gezond voor zo een kleintje van 4 weken.
Kwestie van wennen en in slaap vallen. Kind is van nature voorgeprogrammeerd om dicht bij mama in slaap te vallen, niet in aparte kamer. Kind kijkt tot het zich veilig voelt en gaat slapen, het liefste met lichaamscontact. Advies is niet voor niets: eerste 6 aanden rooming in!
Ik merk dat je het vaak over 'ontspannen' hebt. Dat gaat nou eenmaal niet altijd met een kleintje. Als je de baby steeds apart ligt mis je de hongersignalen, en leer je deze veel moeilijk te herkennen. Want huilen is geen hongersignaal, dan ben je eigenlijk te laat, en is de baby overspannen en moe van het hele proces vooraf die jullie niet zien. Ik zou dus kiezen: - Voeden op schema los van hongersignalen en apart laten slapen; - Voeden op verzoek maar dan de fles gaan maken op het moment dat de baby zoekende beweging maakt met zijn mond.
Het is vrij normaal dat een baby "over de zeik" gaat voor dat hij of zij een fles krijgt. Dit verschilt per kind, onze dochter vanaf dag 1; zodra ze wil eten laat ze zich echt wel horen, maar de dochter van mn vriendin moppert en bromt een beetje en daar blijft het ook bij. Maar het gedrag na de fles..zou het geen andere oorzaak kunnen hebben (Verborgen reflux, krampjes waardoor hij of zij onrustig wordt)
Een baby die 'over de zeik' is, gaf al eerder hongersignalen. Ik zou dan toch maar op de camera kijken en het flesje gaan maken zodra hij smakt. Of desnoods op de klok gaan voeden en zorgen dat na 3,5u de fles klaar is.
Die kleine heeft ook verborgen reflux en waarschijnlijk koemelkallergie. Vrijdag ga ik met hem naar de kinderarts. Hij drinkt ook steeds minder. Hij zit gewoon niet lekker in ze velletje. Me gevoel zegt dat er meer aan de hand is