Hele vieze ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Alvast excuses voor de vieze details

    Ons zoontje is net 10 maanden geworden. Met een maand of 4 kwamen de 2 onder tandjes door. Nu sinds een maand de bovenste 4.tegelijk! Bij onze andere zoon nooit last gehad van de zogenaamde spuit/zure luiers.

    Bij dit mannetje heeft de poep wel duidelijk een zure lucht. Maar nu zijn deze 4 tandjes al ruim 2 weken door. Ze moeten nog groeien maar zijn wel door het tandvlees heen.

    Maar nu sinds een kleine week heeft hij 3 tot 4x per dag ontlasting ( normaal maar 1 a 2x keutels ) die vrij smeuïg is een echt vreselijk stinkt. Lees: zuur

    Ik kan geen andere tandjes vinden die eraan zitten te komen. Lijkt mij ook nog geen tijd voor. Normaal al vanaf de geboorte eerder moeite met poepen en veel harde ontlasting en nu dus smeuïg.

    Nu zijn we wel over op nummer 3 voeding. Dit heb ik geleidelijk gedaan. Mijn vraag is nu wat kan hier de oorzaak van zijn? Toch nog doorkomende tanden? De overgang van 2 naar 3 voeding?

    Het is zo erg dat ik me echt afvraag of dit wel goed is en er ni naar moet laten kijken?

    Alvast bedankt!
     
  2. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ow wat balen! Geen ervaring mee, maar ik dacht dat nummer 3 voeding pas vanaf 1 jaar is. Wij geven ook nog nummer 2...
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij nutrilon is nummer 3 voeding vanaf 10 maanden.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je kunt gewoon nummer 2 blijven geven hoor.
    Hier na nummer twee niet meer overgestapt sn met 1 jaar alles de deur uit.

    Het kan dat hij erop reageert, maar misschien is iets gewoon niet lekker gevallen en heeft hij gewoon diarree.
    Zorg dat hij genoeg drinkt en zolang hij goede plauiers heeft is er weinig aan de hand.
     
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Of toch buikgriep-achtig iets?
     
  6. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

    Wij geven kruidvat eigen merk. Die is inderdaad ook met 10 maanden naar nummer 3
    Denk toch dat ik morgen maar ff het cb bel....

    Buikgriep had ik nog niet aan gedacht. Maar dan duurt het wel erg lang een week... daarbij eet en drinkt hij als een paard en is vrolijk.

    Pff lastig dit. Zou toch raar zijn dat het door de overstap van 2 naar 3 komt?
     
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben bij mijn dochter toen ook over gestapt van 2 naar 3 maar geen zure lucht of andere ontlasting. Ik denk toch dat er nog meer tandjes aankomen misschien wel kiezen. Toen stonken de luiers bij mijn dochter ook vreselijk en heeft heel lang geduurd voordat die kiezen er echt waren of ook maar een beetje te voelen.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier nu weer tandjes en vanmorgen weer een hele ranzig stinkende luier schimmel/zurig. We merken hier wel dat die enorme stank in combinatie is met tandjes. Als de tandjes ellende weer achter de rug is dan hebben we weer de reguliere stinkluiers.
     
  9. Speklapje

    Speklapje Actief lid

    6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    haha jeetje zou hij dan toch kiezen of iets krijgen. kan niks zien nog maar dat zegt niks natuurlijk. lees alleen dat kiezen vaak pas komen als ze 1 jaar zijn geweest...
    bedankt voor jullie info in ieder geval. ik bel morgen ff het CB om te overleggen en dan maar afwachten denk ik
     
  10. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mijn zoontje had al kiezen voordat hij 1 was en duurde ook echt wel 3 weken ofzo voordat ik dat doorhad.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier hadden we t eerst ook niet door maar ineens was ze er met een hele lading bezig. Nu twee kiezen in dr bovenkaak ongeveer halverwege.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hadden ze de hele tandjesperiode echt af en aan zure ontlasting, ook op momenten dat er geen duidelijke bobbels in het tandvlees zichtbaar waren. De jongste had al vrij snel alle tanden en kiezen, toen was het ook meteen voorbij.
     
  13. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ik denk ook 'gewoon' tanden. Hier zijn de luiers (soms wel 5 per dag) niet te harden...die lucht. Soms kunnen de tanden wel door lijken te zijn, maar duurt t nog ff voor ze echt compleet door zijn, ook al denk je zelf te voelen dat t gedaan is met het leed.

    En kan t niet het wennen aan meer en ander vast voedsel zijn?
     

Deel Deze Pagina