kma en alpro soja

Discussion in 'Voeding' started by Tuttie, Dec 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    weet iemand ook vanaf wanneer je yoghurt als toetje mag geven en of de Alpro Soja dan geschikt is?
    zijn er ook nog andere alternatieven wat KMA vrij is?

en vanaf wanneer mag je de Soja melk geven als tussendoortje?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee vanaf wanneer je het mag geven, maar volgens mij vanaf hetzelfde moment als normale zuivel.
    Als je kindje echt alleen allergisch is voor koemelk, kun je ook geitenmelk of schapenmelk producten proberen als alternatief.
    Als je kindje allergisch is voor lactose, dan vallen deze producten ook af, want alle melkproducten (ongeacht vanaf welk dier afkomstig) bevat lactose.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Toetjes vanaf 9 maanden en de melk vanaf 1 jaar. Veel alternatief mbt toetjes zijn er niet. Je kan zelf toetjes maken en bij de natuurwinkel krijg je ook rijstemelk toetjes.
    Ik gaf gewoon de soja, naturel yoghurt. Je hebt ook vruchten yoghurt, maar die vond zoonlief niet lekker.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Soja adviseren ze vaak pas na het 1e jaar bij een allergie omdat soja eiwitten ook groot zijn en veel kindjes die een KMA hebben, ook op soja reageren. Hetzelfde geld voor kippen eiwit.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Een toetje hoeft ook niet perse. Hier krijgt ze wel eens (knijp)fruit en geitenvla als het in de winkel op voorraad is tenminste maar daar pas met 14 maanden mee begonnen. Soja verdraagt ze niet helaas.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier op advies van de KA met +/- 11 mnd volledig over op alpro. Voor die tijd kreeg ze al af en toe de pudding welke ze goed verdroeg. Nu zitten we voor 85% op soja en krijgt ze kleine beetjes koemelk.

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier af en toe alpro soja op advies van kinderarts (zoon reageert heftig op wat ik eet,maar niet op soja...achter gekomen na eliminatie en provocatie dieet bij mezelf).

Kinderarts vertelde dat juist de nieuwe richtlijnen zijn om niet te wachten met soja geven tot na het 1e jaar (tenzij je reactie merkt) zodat ze zo minder kans krijgen er na het jaar alsnog allergisch op te reageren.

Daarom nu (8 maanden) ook begonnen met soja opvolgmelk.. maar dat krijg ik er voor geen mogelijkheid in bij ons mannetje.
    Iemand daar ervaring mee?

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Soja werd idd eerst pas na het 1e jaar geadviseerd. Echter is dit inmiddels vanaf 9 maanden.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Dank jullie wel voor de tips!

Share This Page