Als hij in slaap viel in de box liet ik hem gewoon liggen. Dat gebeurde ook zo maar opeens, pats boem weg, speelgoed nog in zijn hand/mond. Nu hij wat voorspelbaarder is qua vermoeidheid leg ik hem wel altijd in bed, ook omdat hij in de box niet meer wil slapen.
Ik zou meteen beginnen met goede slaapgewoontes aanleren, daar heb je later alleen maar profijt van! Dus niet slapen in de box, maar in bed. Tenzij hij natuurlijk in slaap valt in de box! Maar ik moet zeggen dat mijn zoontje met 4 weken nog bijna niet in de box lag, was na de voeding alweer aan zn bed toe, of lekker n poosje knuffelen nog. En als je hem mist, ga je toch lekker naast zn bedje zitten? Dat heb ik ook weleens gedaan Een slapende baby is zo prachtig om naar te kijken
Het advies is 6 maanden rooming in. Lekker in je buurt houden en waar je kleine slaapt, is minder belangrijk. Voor hun 18e leren ze heus wel dat een bed is om te slapen
Wat zijn goede slaapgewoontes? Ik vind slapen in de box juist een goed iets. Leren slapen met leefgeluiden om je heen. Dan kan je overdag ook eens weg, heb je meer kans dat je kindje in de buggy in slaap valt want het hoeft niet compleet stil te zijn, bij mensen thuis op de bank als je op bezoek bent of in een campingbedje. Een baby kan toch overal slapen? Hangt natuurlijk ook van het kindje af, van het karakter maar als een baby slaapt in de box, naast je op de bank terwijl je wakker bent vind ik geen slechte slaapgewoontes. Buiten de 14 en de 18 maandenfase hebben we echt een supergoede slaper. Slaapt nu jammer genoeg wel alleen maar in bedje haha. Maar hij gaat voor de deur zitten als hij moe is of bij het traphekje zodra hij zijn knuffel ziet ben ik lucht voor hem want hij is te druk met zijn knuffel. Hij gaat rond 19.20 slapen, word vaak al om 7u wakker maar hij roept meestal pas als hij de wekker van papa hoort die om 8u gaat. Tot die tijd zit hij te zingen en te spelen in bed. En ik van mijn koffieke te genieten Vind dus niet dat wij hem slechte slaapgewoontes hebben aangeleerd door hem zoveel en zolang mogelijk in de box hebben gelegd om te slapen
Dl heeft hier regelmatig in de box geslapen. Ging prima! Ze wilde namelijk echt niet in haar bed de eerste maanden. Ik weet niet hoe de indeling van je huis is? Hier lopen gang en woonkamer in elkaar over zonder deur ertussen. Ik heb bij de ikea een lange mat gekocht toen, daar zetten ik de wagen op en schoof m zo de woonkamer in. Hij staat hier nu nog steeds op wanneer t nat en vies is buiten, superhandig!
Iedere baby is anders en iedere moeder is anders. Onze zoon heeft veel in de box geslapen overdag (ivm hitte 2 jaar geleden in mei was het boven niet te doen op zijn kamer) Vanaf 3 maanden in bed. Doen waar jij je goed bij voelt. Een baby went nergens aan als hij/zij nog zo jong is
Wij hebben een boxmatras en een boxkleed. Dit is lekker zacht en geschikt om in te slapen. Nu slaapt onze zoon toch liever in zijn bedje dus daar laten we hem vaker gewoon in slapen( ik woon in een eengezinswoning).