Hoihoi, Ik heb een vraagje. Onze dochter is ruim 3 weken en we zijn helaas de borstvoeding door omstandigheden aan het afbouwen. Volgende week is dochter volledig aan de flesvoeding en dan willen we beginnen met haar in haar eigen kamertje, in haar eigen bedje te laten slapen. Ze heeft vanaf de geboorte in haar wiegje bij ons op de kamer geslapen en ik moet zeggen dat ik er heel erg tegenop zie om haar in haar eigen kamertje te laten slapen. Nu wil ik dit zo goed mogelijk aanpakken en heb ik een aantal vragen. We hebben een ledikant met daarin een aerosleep matras met topping en daaroverheen en hoeslaken ook van aerosleep ( ja, we zijn een beetje in de commerciële val getrapt:S), nu weet ik dat dit in de kraamweek niet gewenst is ivm het op temperatuur houden maar kan een baby van 4 weken oud wel gewoon slapen met deze combinatie? Ik zat er al aan te denken om een gewoon hoeslaken/molton hoeslaken om het matrasje te doen, dan valt de functie van de aerosleep wel weg maar het is misschien net iets warmer en ze ligt toch nog op haar rug en in het wiegje gaat het ook goed. Ik ben bang dat ze misschien te koud wordt nu de nachten ook weer wat kouder gaan worden. ( ik heb als deken een koeka ledikant deken met teddy voering, best warm toch?) ze ligt nu overigens wel ingebakerd, dus een extra laagje, maar weet niet hoe lang dat gaat duren. Ledikantje laag opmaken met lakentje en deken, net als wiegje? Geen knuffels oid in ledikantje, gewoon helemaal leeg? Alvast bedankt namens deze onzeker mama
Ik ben benieuwd naar de reacties, zoveel kouder is een Aerosleep toch niet? Zeker niet wanneer je het kindje nog toedekt met een lakentje en dekentje? Mocht het echt kouder worden dan kan het bedje verwarmt worden met een kruik?
Als het niet goed voelt om haar in eigen bedje te leggen, zou ik dat ook niet doen, luister naar je gevoel. Allebei mijn kids zijn met 2/3 weken naar eigen kamer gegaan omdat ik niet echt sliep met alle kreuntjes en geluidjes. Voor mij voelde dit ook prima, aangezien ze allebei goed slapen in hun eigen bedje. Ik denk dat baby van 4 weken zich al wel goed warm kan houden hoor met de aerosleep, desnoods temp je een keer na de nacht. Zeker met dekentje en lakentje goed toedekken. Je kan ook altijd nog kiezen voor een slaapzak, vind ik echt ideaal, aangezien ze bij mij beiden omhoog kropen en dus bloot kwamen te liggen met dekentje. Succes!
Ooh dan zou ik echt constant heen en weer lopen heb ze bij mij tot zeker 3 jaar op de kamer haha haha Maar ff ontopic ik heb ook aerosleep matras met hoesslaken en daarover een normale en slaapzak met dikke pysma maar hij voelt nog koud aan Ga een 4 seizoenen slaapzak aanschaffen van puckababy the bag