Iets leuks maken voor jarige opa

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marjannn, Mar 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

Dec 31, 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hoi allemaal, mijn vader wordt binnenkort 60 jaar en nu wil ik graag samen met mijn dochtertje (22 maand) en haar neefje (bijna 2 jaar) iets bijzonders maken voor hun opa. Heeft iemand tips voor leuke knutselideetjes?

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een mooie fotolijst met een foto erin van de twee!

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    nog geen idee of ze dat kunnen maar denk het wel. Groot hart uitknippen van stevig papier, propjes laten maken van crepepapier, lijm erop smeren en dan propjes plakken ;) of een foto lijstje beplakken.

en dit vond ik ook echt waanzinnig om te doen als kind: heel simpel: Chromatografie bloemen

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

Dec 31, 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Leuk dat jullie zo snel reageren.
    Fotolijst doe ik liever niet, hun huis hangt al vol met foto's van hun kleinkinderen.

Bolletjes crepepapier op een groot hart is inderdaad leuk, ik vraag me alleen wel af of ik dan niet meer doe dan zij. Dat chromatografie is ook leuk zeg, ga ik onthouden voor als ze wat ouder zijn.

Ik denk nu zelf aan een soort beeld van piepschuim ofzo. Verschillende piepschuimen vormen laten beschilderen door de kids, op mekaar zetten m.b.v. sateprikkers, zodat je een beeld hebt. Of een bord en beker laten beschilderen. En anders misschien een schilderij op canvas laten maken. Maar met alleen verf hebben ze al gedaan, dan zou ik er misschien ook leuke versierinkjes op kunnen laten plakken.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    iets dat de kindjes zelf hebben gemaakt. maakt echt niet uit wat het is en hoe het eruit ziet. ik heb mn zoon een stift gegeven, A4tje en krassen maar. heeft ie aan opa gegeven en mn vader barstte in tranen uit. en mijn vader is zo'n stoere man die (normaal)niet aan huilen doet :p Stonden 20 strepen op het papiertje en tig stippen van het rammen met de stift :p

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon is bijna 2 en nog niet echt bezig met knutselen enzo. opa was hier vorige week jarig en ik wilde toch wat doen. ik heb hem een tekening laten maken met potlood. kras kras en flink aanmoedigen. was de tweede keer dat hij dat deed.ik heb een foto uitgeprint en in een cirkel geknipt. die in het midden geplakt. hiep hoera voor opa... van >>>> erop geschreven en toen in het lamineer apparaat gestopt. ik heb een leuke kaart geschreven van ons allemaal en met sierlint erop geplakt en ingepakt. opa was er erg blij mee. en ik trots,zijn eerste knutselwerkje.

7. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet of het idee al geopperd is:
    een schilderij doek laten beschilderen met de handen, of alleen handafdrukken erop.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Ja iets van kleinkind zelf is altijd t mooiste kado vind ik zelf.

Share This Page