Baby 4 weken slaapt NIET!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ess85, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    #1 Ess85, 13 aug 2011
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
    hallo,

Ik heb een dochtertje van bijna 4 weken die niet "wil" slapen.
    Meestal krijgt ze de laatste voeding rond 12uur, vaak duurt het dan nog een half uur tot soms 1,5 uur voordat ze slaapt. Als ze dan eindelijk in slaap is dan komt ze ergens tussen 04.00uur en 05.30uur. Dan krijgt ze een flesje en slaapt ze meestal nog tot half 8 en als we geluk hebben slaapt ze na dat flesje nog hooguit een uurtje en dan is het echt gedaan voor de rest van de dag.

Ik leg haar gewoon na elke voeding in dr bedje, ze begint dan gelijk te huilen. ga dan na een paar minuten naar boven, dan.haal ik haar uit dr bedje om haar te troosten en in slaap te wiegen, maar zodra ik haar dan weer in bed leg begint ze gelijk te huilen. af en toe is ze een paar minuten stil maar langer niet. Dit gaat de hele dag zo door tot de laatste voeding.

Als ik haar in slaap wieg of ze ligt gewoon in m'n armen dan slaapt ze wel, maar zodra ik haar dan overleg begint de ellende.

Ik heb al van alles geprobeerd: een shirt van mij in de wieg leggen, bedje voorverwarmen, inbakeren heb ik even geprobeerd maar dit doe ik liever niet (vind het een rot gezicht en voel me er niet echt prettig bij)

Het erge is dat mijn oudste dochter dus precies zo was en ook NOOIT echt NOOIT sliep overdags. Ik liep van 09.30uur tot 23.00uur met haar op. We zijn toen bij de kinderarts alles geweest en niemand had de gouden tip. Er werd gewoon gezegd " ze heeft gewoon niet zoveel slaap nodig"

In de auto slaapt ze wel maarja ik kan moeilijk de hele dag rondjes blijven rijden.

Ze heeft ook reflux en krijgt hier dan ook comfort voeding voor, spugen is een stuk minder. (nog niet helemaal over) Dit had de oudste ook.

Dit is echt zo vermoeiend, ben helemaal gesloopt en erg chagrijnig, zit er een beetje doorheen.

Wie heeft dit ook en wie heeft WEL de gouden tip voor ons?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Laat je haar de hele dag in bed liggen terwijl het haar blijkbaar niet lukt om te slapen? Dat zou ik dus echt niet doen, dan maar lekker bij je nemen zodat ze wel kan slapen. Ik denk eerlijk gezegd dat ze meer last van de reflux heeft dan je denkt, want ze spuugt wel minder, maar de kans is groot dat het wel omhoog komt nog en dat ze daar last van heeft. Lisa sliep om die reden ook heel moeilijk overdag, eind van de avond was ze dan zo bekaf dat we wel sliep en ook doorsliep. We hebben haar op een gegeven moment op haar buik laten slapen, dat ging een stukje beter.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Agossie wat sneu! Ik denk meteen "draagdoek" ook al heb ik daar de ballen verstand van. Het meiske is 4 weken oud, die wil gewoon lekker bij mama zijn, ik vind dat helemaal niet raar, ik vind het eerder een beetje zielig dat ze de hele dag alleen in bed ligt. Zo komt het op mij over in ieder geval.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva sliep trouwens ook moeilijk overdag en die had geen reflux. Kan ook gewoon onrust in een kindje zijn. Eva heeft heel veel bij mij geslapen toen ze zo klein was, ik probeerde regelmatig of ze in bed wilde slapen, maar als het echt niet lukte hoefde het niet. Lisa had dan wel last van reflux en kon daardoor moeilijk slapen, haar had ik ook vaak bij me. En ondanks dat had ik ook nog genoeg aandacht voor Eva, puzzelen, knutselen en dansen gaat prima met een slapende baby bij je :)

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik schrik hier echt van :$ laat je haar echt iedere keer 3 uur tot de volgende voeding in bed huilen?????????????:$:$:$ mijn god ze is net 4 weekjes oud en wilt gewoon bij mam zijn en niet alleen in haar bedje! ze is notabene 9 maanden in je buik geweest en weet niet wat haar overkomt:(
    pak haar lekker bij je in een draagdoek of in de kinderwagen en je zal zien dat ze dan heus wel slaapt!

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Draagdoek. Ze wil zoals ik het uit je verhaal opmaak gewoon graag bij je zijn, omdat ze wel op de arm inslaapt.
    Dan denk je waarschijnlijk: ja maar ik heb nog een huishouden te runnen en nog een andere kleine rondlopen, maar toch is dit eén van de weinige dingen die je kan helpen wat betreft het huilen.
    Je went vanzelf aan het gewicht, je kan gewoon stofzuigen, broodje smeren voor andere kind, afwassen en naarbuiten. Je hebt zelfs kans dat als ze eenmaal in een diepe slaap is in de doek, je haar in haar bedje kan leggen. (kon ik ook met mijn zoontje)
    Je moet niet vergeten dat het voor een pasgeboren baby'tje iets heel natuurlijks is om bij de ouders te willen zijn. (na 9 maanden in de buik, onder je hart) 3 uur in je bedje liggen omdat mama wil dat je slaapt werkt dan alleen maar ontzettend averechts even bot gezegd. Dikke kans dat ze zich alleen voelt en bang is.
    Een goede draagdoek is bijv. combi cotti, die kan je tweedehands krijgen op MP voor een klein prijsje, ook een hele fijne drager is de Manduca, een ergonomische drager, daar kan de baby al vanaf de geboorte in met een verklein stuk en is voor jou lichaam het minst belastend. Ze kunnen er tot 20 kilo in, voor, achter, zijwaarts. Je moet maar eens googelen. Is wel prijsig, maar je hebt er heeel lang plezier van.
    Ik weet dat het zwaar is (mijn tweede zoontje wou ook continu gedragen worden en bij ons zijn) maar geef als het even kan gehoor aan haar gehuil, 3 uur laten huilen tot aan de volgende voeding krijg ik echt tranen van in mijn ogen :( en denk niet dat je daardoor gaat bereiken wat je wilt.
    Overweeg het eens met een draagdoek, heeft ze meteen geen last meer van haar reflux, omdat ze niet meer plat ligt.
    Als jij de eerste 3-4 maanden gehoor geeft aan haar behoefte aan lichamelijk contact, werpt dat daarna zijn vruchten af en zul je een rustiger, vertrouwensvol kind hebben.

Succes!

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nee ik laat haar niet 3 uur in dr bedje huilen. ga continu naar boven om haar te troosten en neem haar dan bij me tot ze slaapt. dan leg ik haar weer in bed en begint het weer opnieuw.

ik ben alleen bang om dus voor de 2e keer een kindje te hebben die gewoon nooit slaapt, mijn dochter van 3 zit nu namelijk nog steeds mickey mouse te kijken. zo erg is het.

Ik ben heus geen onmens die dr kind de hele dag laat huilen hoor.

8. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Heb je onze berichtjes uberhaubt wel gelezen met de (meerdere) tips van een draagdoek? Aangezien je daar helemaal niet op ingaat... Naja, succes met je verdere zoektocht naar de gouden tip. Ik hoop dat je je meisje gewoon bij je gaat dragen in plaats van er steeds naar toe gaan als ze in haar bedje huilt. Ben je alleen maar meer tijd kwijt mee.

9. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nogmaals om misverstanden te voorkomen. Ik laat haar NIET 3 uur lang huilen in dr bedje. Ze ligt meer in mn armen als in dr bed. en sochtends ligt ze bij mij in bed.

Dus jullie hoeven niet bang te zijn dat ze daar moederziel alleen ligt. zou dat ook nooit kunnen.
    Nu ligt ze ook weef beneden bij ons.
    Vroeg me alleen af of er mensen waren die tips hadden omdat ze wel heel erg moe is dat zie ik aan dr.

in de wagenbak heeft ook geen zin, dan slaapt ze ook niet.

als ze toch last heeft van haar reflux dan zou ze snachts toch niet ook niet slapen? en ook niet bij mij in bed? want dan ligt ze ook plat.

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    over de draagdoek, heb ik ook over zitten denken inderdaad. maar loop nog met bekkenklachten waardoor ik niet zo zwaar kan en mag tillen. en als ik haar dan de hele dag bij me draag lijkt het me ook best zwaar. de kraamverzorgster vond dit daarom geen goed idee.

11. oleander1986

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Op een gegeven moment zijn zelfs baby's met reflux uitgeput van het vele wakker zijn en slapen ze dan maar door de pijn heen.
    Maar nogmaals, ik denk dat je gewoon "pech" hebt dat je een baby hebt die dicht bij haar mama wilt zijn, die dan eerst pas in zoverre tot rust komt dat ze kan slapen.
    Ik weet dat dit niet de gouden tip is die je wilt horen, maar vrees dat er naast deze tip geen andere tip is die voor je gaat werken.
    Jammer dat je geen draagdoek kan gebruiken.

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Heb even mijn eerste bericht nagelezen en kwam wel verkeerd over ja, begrijp jullie reacties nu wel.
    heb het al aangepast.

ik denk dat ik de draagdoek van mijn buurvrouw ga lenen. als ik echt meer last ga krijgen van mijn bekken kan ik altijd nog stoppen.
    ik wil ook het beste voor mijn kindje.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik schreef eerder al dat Lisa ook reflux had en overdag moeilijk sliep en ´s avonds uiteindelijk wel goed ging slapen en dan doorsliep. Ze sliep van ongeveer 23 uur tot 6 uur geloof ik, ze was toen een week of 4/5. Nu huilde ze wel vaak de hele avond, daar worden kindjes natuurlijk doodmoe van.

En ik zou nu nog niet gaan vergelijken met de slaapproblemen van je oudste. Die ik overigens ´s avonds laat niet naar Mickey Mouse zou laten kijken, ´s avonds laat horen ze in bed te liggen en als ze niet willen slapen het liefst in hun kamer laten, maar zeker dus niet filmpjes laten kijken. Als ik dat bij Eva zou doen zou die nooit meer naar bed willen ;)

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    in haar kamer laten gaat zeker niet lukken. ze komt er gewoon uit. als ze niet kan slapen kan ik van alles proberen maar het lukt dan gewoon niet. dusja dan laten we haar even een filmpje kijken zodat ze rustiger wordt. dan valt ze vaak op de bank in slaap.

Maar wat kun je nog doen dan aan reflux? krijg namelijk niet het idee dat ze pijn heeft, maar ik voel natuurlijk niet wat zij voelt. moet ze hier iets voor krijgen? hebben de kraamverzorgster en verloskundige namelijk niks over gezegd dus ik heb echt geen idee.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja het is ook lastig als een kindje niet wil of kan slapen...

Wat betreft de reflux, wij hebben medicijnen gekregen tegen het maagzuur (eerst zantac, later losec) en daarna ook medicijnen zodat haar maag sneller leeg zou raken (motilium). Dit allemaal via de huisarts en daarna kinderarts. Maar zie je misschien symptomen van reflux als ze niet kan slapen? Veel slikken, gekke bekken trekken, oprispingen, hoofdje telkens naar achteren doen. Dat waren de dingen waardoor ik zag dat Lisa verborgen reflux had. Ook doordat ze bij mij (rechtop) meestal wel goed sliep. Lisa had er veel aan om op haar buik te slapen, dat zou je ook kunnen proberen.
    Maar het kan ook heel goed dat ze gewoon nog graag bij je wil zijn omdat ze nog zo klein is. Dat moet je zelf proberen te observeren. Maar ik zou haar sowieso wat meer bij je houden en wat minder te proberen om haar maar in haar bed te laten slapen. Ik zou het 1 of 2 keer per dag proberen en als het dan niet lukt, lekker bij je houden.

16. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Het enige wat ze doet wat van de reflux is dat is een beetje melk terug geven. Verder merk ik niks "geks" ook niet de dingen die jij noemt. Nu ligt ze beneden bij ons en slaapt ze al wel een uur. Denk zelf ook dat ze graag bij ons wil zijn. en natuurlijk mag ze de hele dag bij me zijn, heb alleen zoveel commentaar gehad bij mn oudste dochter. Dat ik haar moest laten huilen, niet oppakken etc.. en ik deed dat dus allemaal wel. Daarom weet ik het gewoon even niet meer.

17. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

je hebt je text aangepast zie ik dus doe ik dat ook maar;) ben blij dat je haar toch gewoon bij je neemt en niet 3 uur laat huilen iedere keer;)

tja ik denk dat ze gewoon aandacht van mama nodig heeft,gewoon lekker aan toegeven en laat het huishouden maar even liggen hoor;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Datzelfde commentaar kreeg ik ook altijd hoor, bij Eva tenminste, want die had verder nergens last van (Lisa had reflux, dus begreep men het wel wat meer) en was dus ook erg onrustig. Ze is nu een erg goede slaper, dus het zegt niets, gewoon naar je gevoel luisteren en zeker nu ze zo klein is nog niet nadenken over de eventuele slaapproblemen die ze later misschien krijgt, op deze leeftijd kan je haar echt niet ´verpesten´.

19. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja weet je wat het is, je voelt je ook gewoon een slechte moeder als iedereen commentaar heeft. Maarja zij zitten niet met een huilende baby en ik wel. dusja dan pak je haar al snel bij je.
    Wat ze trouwens wel heeft is een beetje zuur ruiken, maar dat is alleen als ze wat heeft gespuugd. dus ze ruikt niet altijd zo.

@cindybaby, ja had mn berichtje even terug gelezen en toen las ik pas dat het wel verkeerd over kwam. maar is zo lastig om het zo goed mogelijk samen te vatten haha.
    Denk ook dat ze graag bij me is :)

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik lees voor al dat je er een beetje door heen zit.

Ik weet ze is pas vier weken maar. De zelfde rituwelen doen wakker verschonen drinken knuffelen/spelen op vier weken manier natuurlijk;) en dan naar bed? Zo iets

Heb je een wippertje? Heb mijn dochter vaak over dag lekker bij me in het wippertje genomen en zo kwamen we de eerste maanden door. Na de voeding ging ze daar in ze spugde ook heel vaak en we dikte haar voeding in met nutrilon en zo was ze ook lekker bij me ze deed van af dag een niet veel slaapjes over dag. Meestal was het met 45 min wel bekeken wel de flessen schema aan gehouden ongeveer. Kwam ze eerder kreeg ze eerder na een maand of 3 kreeg ze een ritmetje ze sliep gelukkig wel door van af zeven weken. Mijn oudste zoon kwam in die tijd ook aardig wat aandacht te kort zat vaak met haar opschoot of haar vader. Het is even niet anders.

En hoop dat je het met je partner goed kan afwisselen en als je het zo als nu een beetje beu bent dat hij het goed van je over kan nemen en jij even een rondje kan lopen of wat anders doen want ik vond het soms wel eens beklemmend de hele dag een baby om je heen.

En laten huilen ja ook hier niet echt gedaan wel eens geprobeerd maar dan word ik heel boos op me zelf kan daar gewoon niet tegen tegen huilende baby.s wie wel??

En dat onzeker zijn en wat andere zeggen doen waar jij je goed bij voeld.

Hier ook altijd van heb jij geen baby die veel slaapt ik zeg die baby moet nog uit gevonden worden je hebt wakkere baby.s en je hebt slaap baby.s met bijde waren het wakkere baby.s kon ook wel eens jaloers zijn van waarom de mijne nu niet??? Moet er bij zeggen ze waren bijde geen huilbaby.s maar echt veel slapen over dag nooit.;)

Nu is ze 18 maanden en komt nog regelmatig s nachts voor wat te drinken ze sliep door met zeven weken maar kwam met vijf maanden weer s nachts haha. Dan denk je van he ze slaapt door nou mooi niet.

Nu pas soms dat ze smiddags. eens lekker een uurtje of 2/3 achter elkaar slaapt heerlijk.

Sterkte meis en je doet het goed. Neem de tijd.

O ja hier ook santax gegeven voor het spugen nou dat werkte voor geen meter kreeg een baby die net leek als of ze dronken was:( In elk geval haar ogen gingen raar er van staan. maar zo zijn we de eerste 4/5 maanden door gekomen. Niet elke spugende baby hoeft meteen last te krijgen van hun slokdarm viel hier ook wel mee. Dan schaar ik me dochter onder lichte spugster :)

Deel Deze Pagina