zojuist las ik hier een topic over s'avonds op visite met je baby,wat ik een leuke vraag vond,omdat ik ook wel s benieuwd was naar de reacties van anderen...nu ben ik ook wel benieuwd wat jullie doen met echte uitstapjes zoals bijv een dagje pretpark/dierentuin ed met baby?
In het begin vond ik dat ze overal aan moesten wennen en maar gewoon door moest slapen . Inmiddels merk ik dat mijn dochter erg veel baad heeft bij rust en regelmaat. Dit mag best betekeken dat we op visite gaan en haar dan op een rustige plaats te slapen leggen als het haar tijd is maar ik merk dat ze moeite heeft met lekker slapen in de kinderwagen bij veel rumoer, wat je dus hebt in een pretpark/dierentuin. Toch zou ik er niet álles voor opzeggen maar dit flink beperken en het dan zo comfortabel mogelijk maken door de kinderwagen met een donkere doek (dookie is hier speciaal voor ontwikkeld schijnt, ik heb gewoon een fuchsia hydrofiel met wasknijpers ) zodat ze toch aan hun rust komen.
Doen wij niet vaak haha, dierentuin komt wel als hij wat ouder is en pretpark geven wij zelf totaal niet om, misschien ook als hij wat ouder is.. 2 maanden geleden zijn we naar Beeld en Geluid in Hilversum geweest en hebben we hem gewoon meegenomen in de kinderwagen, hij sliep tussen de voedingen door als een roosje.. Over 2 weken gaan we een dagje uit met mijn familie en nemen we hem ook mee. Bij goed weer gaan we lekker wandelen, misschien ook een dierenparkje in (jeugdherinneringen ophalen op de veluwe) en bij slecht weer uhm, nog geen idee, moet nog bedacht worden haha. Aansluitend een hapje eten ergens, we gaan er vanuit dat het geen problemen oplevert en anders gaan wij eerder naar huis..
Toen Lucas nog klein was, deden we het nooit. Ik deed hem er echt geen plezier mee en de leuke dag die ik had, moest ik dan 's avonds weer bekopen met een eindeloos brullende baby Hij raakte erg snel overprikkeld. Met Benjamin doen we het soms wel. We gaan nu soms wel eens een dagje weg met Lucas en dan gaat Benjamin gewoon mee. Veel slapen doet ie dan zeker niet en 's avonds brult ie er ook lustig op los om de prikkels te verwerken. Maar inmiddels vind ik dat Benjamin zich soms even moet voegen naar wat het gezin van plan is. Anders komen we helemaal nergens en dat is voor Lucas ook niet leuk. We doen het maar zelden overigens, Lucas is ook nog maar klein natuurlijk.
Met Lucas gaan we idd zo op bezoek bij anderen in de avond.Iedereen heeft een reisbedje en anders nemen we die van onszelf mee.Hij kan overal slapen als hij zijn knuffel en bedje maar heeft. Hij kan alleen nergens anders slapen dan in een bed.Geen buggy enz helaas.Dus daguitstappen bijv efteling of dagje strand doen we nog niet.DAn gaan we een halve dag.HEt middagslaapje kunnen we neit overslaan anders is hij helemaal van zijn padje af en hebben we een oververmoeid kind wat niks meer kan, zelfs niet meer in slaap vallen zonder een uur te huilen.Niks helpt dan. Dus hier gaan we voor halve daguitstappen, of wachten tot zijn slaapje korter is of hij op een magische manier wel in slaap valt in de buggy.
`s avonds doen we niet vaak en als we het doen dan blijven we totdat de kinderen naar huis willen. Weleens bij opa en oma, maar die hebben een bedje dus dan kunnen ze gewoon naar bed en nemen we ze of mee of blijven ze logeren. Overdag zijn we niet zo moeilijk en de kinderen ook niet . Die slapen in de auto, in de buggy, in de rugdrager,op schoot, het maakt ze niet uit als ze moe zijn dan slapen ze. Het scheelt veel of je van deze makkelijkerds (die van ons hebben op andere fronten ook hun kuren hoor ) hebt of niet, want niet elk kind pikt dit en dan wordt het heel anders.
Hier gaat de jongste zoveel mogelijk mee als we op uitstapje gaan. Dierentuin gaan we geregeld naar toe, hebben een abonnement. Maar verblijven dan geen hele dag. Pas bij een klein pretparkje geweest. Binnenkort staat er een groter pretpark op de planning, maar dan gaat zij een dagje naar oma. Voor ons zoontje is het namelijk leuker als papa en mama samen mee in attracties kunnen en niet dat er steeds een van ons bij de baby moet blijven. Vinden we zelf ook leuker. Het scheelt dat wij wel kids hebben die heel makkelijk slapen in wandelwagen, auto.
Als je kindje het kan, dan lijkt me het geen probleem zo nu en dan. Maar als je kindje niet gaat slapen en onrustig wordt, dan zou ik het toch even uitstellen, oppas regelen, of maar een half dagje ergens naar toe gaan ofzo.
wij doen van alles met haar. als ze maar wel even een slaapjes kan doen. laatste vakantie deden we haar om 10.30 even naar bed en als ze wakker werd, ongeveer 12.30 dan gingen we opstap. als we dan maar om uiterlijk 21.00 thuis waren was er niks aan de hand. tegenwoordig slaapte ze al om 19.30 dus aanstaande vakantie kunnen we niet uitgebreid uit eten.
Hier zijn uitstapjes overdag geen enkel probleem. Kan overal met haar naar toe de hele dag, ze moet alleen wel even een uitlaatklep hebben. Ze kan niet de hele dag in de wagen, wil ook bewegen. Zolang we daar rekening mee houden, gaat het goed. Slapen doet ze dan gewoon in de wagen of in de auto. Alleen 's avonds gaan we nooit weg. Ze heeft te weinig geduld om normaal in een restaurant te eten en als haar nachtslaap begint (19 uur) wil ik haar in haar eigen bed hebben (omdat ze na lange tijd eindelijk doorslaapt en ik ga haar niet 's avonds verslepen van bed in de auto, dan weer in bed enz.. ben veel te bang dat ze dan niet meer doorslaapt..)
Een paar uurtjes kan wel, maar een hele dag wordt niks. Bente slaapt echt alleen maar in een bedje in een rustige kamer, dus in de buggy of autostoel lukt niet. Een hele dag is dan gewoon te lang. Voorlopig nog niet, dus...
In de vakantie zijn we met ons zoontje naar de dierentuin geweest. Hij slaapt ook overal wel,en heeft in de auto de hele rit geslapen,en ook in de wandelwagen in de dierentuin sliep hij als een roosje. Ik ben niet zo'n type die mijn baby vaak meeneemt maar uitstapjes,maar af en toe moet kunnen. Ik zorg er dan wel voor dat we de dag erna lekker thuis zijn met hem,en dat hij weer lekker in zijn eigen omgeving is,en in eigen bedje slaapt,want het zijn toch wel veel prikkels op zo'n dag die veel energie kosten voor zo'n kleintje.