Baby 4 weken slaapt NIET!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ess85, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Hier ook een meisje wat niet sliep en nog weinig slaapt overdag.
    Eerst ook door reflux waar ze erge pijn van had maar ook na medicijnen etc is ze gewoon minimaal 2uur wakker na een voeding en gaat dam meestal maar voor een uurtje slapen. snachts slaapt ze wel door sinds6 weken
    denk dat t gewoon per kind verschilt onze oudste zoon sliep de hele dag dus dat was t andere uiterste

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Heel herkenbaar. Toen mijn dochtertje 4 weken was sliep ze ook maar amper. s'Nachts een paar uurtjes en overdag helemaal niet. Ik lees dat je er liever niet aan wilt beginnen, en ik wilde er eerst ook niet aan, maar ben haar toch gaan inbakeren. Vanaf de 1e keer dat ik dat deeds sliep ze uren achter elkaar, en zelfs sliep ze gelijk de nachten door. Overdag sliep ze ook veel toen. Goh wat was dat een verademing, ik had opeens een kind dat sliep! Heerlijk! Ik geef je alleen maar een tip, want dit heeft hier echt goed geholpen. Ik weet hoe frustrerend het is namelijk...

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @misa, als ik op de bank met haar zit en een beetje ga wiegen dan slaapt ze wel. of wandelen inderdaad, ook dan valt ze wel in slaap. Maar we hebben de laatste tijd niet zulk mooi weer gehad dus dat ging ook vaak niet.

@makey, klopt, elk kind is natuurlijk ook anders, dat weet ik. Dat mijn kinderen weinig slaap nodig hebben vind ik ook niet zo heel gek, zelf slaap ik ook niet zo veel en sliep vroeger als kind ook heel slecht. maar het is niet gezond als een baby maar een paar uurtjes slaapt per 24uur.

@sjanienu1, ik heb haar in de eerste week ook ingebakerd, dit had de kraamverzorgster mij geleerd. We deden het niet bij elk slaapje. Ze sliep toen redelijk, maar door de darmkrampjes en de reflux is denk ik haar hele ritme eruit. Het is niet zo dat ze ligt te maaien met haar armen waardoor ze wakker zou worden. daarom ben ik er toen ook weer mee gestopt omdat ik het echt een afschuwelijk gezicht vind en me er niet prettig bij voelde. Misschien heel stom maar was zo blij als ze dan wakker was en ik haar uit dat ding kon halen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel herkenbaar! Wij hebben ook een meisje die de eerste maanden niet in haar bedje sliep. In de draagdoek wel, en op mijn buik of arm op de bank of op bed ook. Dus sliep ze gewoon echt heel de dag bij ons! Lekker in de draagdoek ( die paar kilo voel je niet echt hoor, als je ze dicht tegen je aan in een goede doek knoopt! ) en vanaf een maand of 4 kon ze meer afstand hebben en was ze vaker alleen. Langzaam aan gaan wennen naar slapen in bedje. Nu is ze 8 maanden en zit ze nog heel vaak in de draagdoek ( op mn rug, ze weegt 9 kilo en ik heb ook bekkenklachten tgv een scheefstaand bekken ) tijdens het koken bijvoorbeeld als ze moe is. Dan slaapt ze soms zelfs in en kan ik ze zo in haar bedje over leggen. Echt, het is een ongekend gemak, zo'n doek! En die andere mensen? Laat ze maar praten? Waarom zou jij jou kindje laten huilen, omdat anderen dat zeggen? Nee, het zit jou toch niet lekker? Dus neem ze lekker bij je! Tot ze zelf leert afstand van mama te nemen, dat komt echt vanzelf hoor!

5. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik probeer me er ook niks van aan te trekken wat andere mensen zeggen, zijn tenslotte mijn kinderen en ik moet doen wat goed voelt, maar toch voel ik me een slechte moeder als mensen commentaar leveren. Maar volgens mij kun je het nooit goed doen. En niks is zo makkelijk als andermans kinderen opvoeden!

Ga morgen eerst een afspraak maken bij de dokter kijken of ze geen last heeft van dr reflux en ga dan toch maar eens nadenken over een draagdoen of inbakeren. Kan het natuurlijk altijd proberen.

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    jeeetje wat heftig zeg, twee van die hele wakkere kindjes! Ga je nog wel af en toe wat voor jezelf doen of samen met je man? Dat is ook heel erg belangrijk hoor!!

Lees al heel veel tips, kan er niet echt wat nieuws aan toevoegen. Hier ook een manneke met verborgen reflux, die had dezelfde klachten tot hij aan de meds ging. Werd ook wakker van oprispingen, heel sneu. Nu door de Nexium gelukkig niet meer!! En is nog steeds niet de grootste slaper maar heb wel het idee dat hij aan zijn slaap komt.

Dingen die hier naast de nexium hebben meegeholpen zijn een structuur aanbrengen als hij wakker is, slapen op de buik, speentje(helpt hem toch wat als er nog een oprisping komt, zuigt hij het weg. En als hij wakker is na een uurtje geef ik hem zijn speen en kan hij weer verder slapen soms). Verder lekker knuffelen tijdens wakkere tijd, en in bed als hij moe is! Ow en de osteopaat! Kan alleen niet precies vertellen wat wat heeft gedaan, volgens mij de nexium het meeste en de rest is allemaal een bijdrage geweest.

Inbakeren lijkt me trouwens doodeng met reflux, straks stikt ze erin? Hier nooit gedaan, echt eng. En met buikslapen, ik vind het juist een fijn gevoel dat hij als hij een keer een oprisping heeft die in zn mondje komt hij zich niet echt kan verslikken, het loopt dan gewoon uit zijn mond!

En als laatste, vertrouw op je eigen gevoel hoor! Dat jij hier een topic plaatst om maar nieuwe tips te krijgen laat al wel zien dat jij absoluut het beste met je kids voor hebt!

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Bedankt voor je lieve reactie!! Is ook wel fijn om te lezen!!

Ik ben afgelopen vrijdag gezellig met mn zus een avondje weg geweest en ga ook met de oudste leuke dingen doen zonder haar zusje. Zo heeft ze ook tijd alleen met mama. Mijn vriend en ik proberen ook samen leuke dingen te plannen, zijn ook al uit eten geweest samen dus proberen we er wel in te houden. Hebben we ook wel nodig.

Lees inderdaad een hoop over medicijnen voor reflux, heb echt nooit geweten dat er medicijnen voor waren hoor. Is me ook nooit verteld toen de oudste het had. Ik zal misschien nooit echte slaapkinderen krijgen haha, dat geeft ook niet, zolang ze maar geen pijn hebben en wel aan de slaap komen die ze nodig hebben.

Snap wat je bedoeld met inbakeren en reflux, dit is ook iets wat me erg eng lijkt. Ik kijk nu al snachts bij elk geluidje in de wieg of ze niet stikt, dus denk dat ik mezelf helemaal gek zou maken als ik haar zou inbakeren, maar heb dat ook met buikslapen. Ik vind gewoon alles eng. Maar wil wel dingen proberen om haar te helpen natuurlijk.
    Ze kan al wel goed haar hoofdje opzij draaien als ze tegen me aan ligt of even op dr buik ligt, maar toch blijf ik het eng vinden.

Hoop in ieder geval dat ik morgen al bij de dokter terecht kan. Mag de dokter ook medicijnen voorschrijven of word je dan doorgestuurd naar de kinderarts? Iemand enig idee?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier wilde onze kleine overdags ook apsulote niet zonder mij slapen. Ook slapend weg leggen lukte niet. De eerste 6 weken heb ik daar continue aan toe gegeven en sliep ze lekker op mijn borst, in de draagzak (zoals al vaker gezegd werd; echt ideaal!) en tegen mij aan in bed. Met 6 weken voelde ik ineens nodig de drang om haar ook in haar bedje te kunnen laten slapen overdag. Immers moest ik binnenkort weer beginnen te werken en zou ze dan ook zonder mij moeten kunnen... We zijn meteen enkele dingen tegelijk gaan doen dus wat geholpen heeft weet ik niet maar na een week ging het al 100x beter en nu gaat het fantastisch, al zeg ik het zelf :p

Inbakeren:
    In de puckababy (dat strakke past mij ook niet!) en enkel de slaapjes die moeilijk gingen (overdag dus, snachts niet). Als het goed gaat steeds een slaapje minder. Hier is ze inmiddels al weer ontbakerd sinds de 3mnd dus met 6 weken helemaal opgelost!

Osteopaat:
    Die constateerde wat spanning in de nek en middenrif (ook tussen de 4e e 8e week veel last van spugen/reflux), dit ging daarna steeds beter gelukkig!

Ritme en regelmaat:
    Steeds hetzelfde doen zodat je voorspelbaar bent. Wakker-verschonen-voeden-samen spelen-alleen spelen-tekenen van moeheid-naar bed. In het begin was het huilen geblazen in bed maar ik bleef er constant bij. Praten, knuffelen, zingen, aaien net zo lang tot ze de rust had om te slapen. Dit duurde de eerste paar dagen enorm lang maar ik merkte al snel dat de tijd van protest steeds korter werd. Ik heb haar NOOIT alleen laten huilen maar regel was wel; moe is naar bed is er niet meer uit voor er geslapen is!
    Ookal betekende dat dat ik tot de volgende voeding aan haar wieg zat te aaien, praten enz.

Overigens ben ik geen medicijnen voor de reflux gaan halen. Hier hebben we de bedjes iets omhoog gezet aan het hoofdeinde en lang rechtop houden na een voeding. Ook lag ze in de box enkel op een voedingskussen zodat het mooi wat afliep (dus niet plat op de rug en als je je aan het ritme van hierboven houdt dan heeft het mooi de tijd om te zakken voor ze in bedje liggen). Bij veel kindjes wordt de reflux ook minder als er rust en regelmaat (en inbakeren) is...

Al heel snel ging het hier zoveel beter. Nu leg ik haar wakker weg en zonder protest gaat ze slapen! Ik heb haast een ander kind!
    Tuurlijk hoeft dit niet dé manier te zijn maar ik wilde graag dat ze zelf kon gaan slapen want ze moet binnenkort 3 dagen per week naar de oppas (2x oma en 1x kdv) en daar kan ik ook niet van verlangen dat ze mijn dochter 24-7 op de arm hebben en dan wordt mijn dochter de dupe omdat ik haar nooit aangeleerd heb dat een slaapje doen in eigen bedje zo erg niet is, dat wilde ik niet.
    Inmiddels hebben we proefdagjes gehad en onze meid slaapt zowel bij oma als op het kdv minstens zo goed als thuis. En ik ben zo trots! :D

Succes ermee :)

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Bedankt voor je lieve reactie!! Is ook wel fijn om te lezen!! Graag gedaan, meen het echt hoor!

Ik ben afgelopen vrijdag gezellig met mn zus een avondje weg geweest en ga ook met de oudste leuke dingen doen zonder haar zusje. Zo heeft ze ook tijd alleen met mama. Mijn vriend en ik proberen ook samen leuke dingen te plannen, zijn ook al uit eten geweest samen dus proberen we er wel in te houden. Hebben we ook wel nodig. Goed om te lezen!! Krijg jij iig af en toe ook wat rust! En daarna heeft je ukje weer een hele blije mama, dus is ook in het belang van je kleine dame!!

Lees inderdaad een hoop over medicijnen voor reflux, heb echt nooit geweten dat er medicijnen voor waren hoor. Is me ook nooit verteld toen de oudste het had. Ik zal misschien nooit echte slaapkinderen krijgen haha, dat geeft ook niet, zolang ze maar geen pijn hebben en wel aan de slaap komen die ze nodig hebben.

Snap wat je bedoeld met inbakeren en reflux, dit is ook iets wat me erg eng lijkt. Ik kijk nu al snachts bij elk geluidje in de wieg of ze niet stikt, dus denk dat ik mezelf helemaal gek zou maken als ik haar zou inbakeren, maar heb dat ook met buikslapen. Ik vind gewoon alles eng. Maar wil wel dingen proberen om haar te helpen natuurlijk.
    Ze kan al wel goed haar hoofdje opzij draaien als ze tegen me aan ligt of even op dr buik ligt, maar toch blijf ik het eng vinden. Buikslapen is ook eng, maar je kan het wel zo veilig mogelijk maken. Geen losse doeken en lakentjes/dekens in bed, slaapzakje wat goed aansluit aan. Je zou zelfs zo'n airosleepding kunnen aanschaffen(heb ik niet hoor).
    Maar weet je dat wiegendood en buikslapen samenhangen omdat ze dan dieper slapen. Daarom kunnen ze stoppen met ademen, niet omdat ze stikken. Ja stikken zou kunnen maar dan is het geen wiegendood meer, snap je? Maargoed, als jij af en toe snachts even een hand op haar rug legt haal je haar uit haar diepste slaap en zal je dat ook weer iets tegengaan. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt, t is jou meisje!

Hoop in ieder geval dat ik morgen al bij de dokter terecht kan. Mag de dokter ook medicijnen voorschrijven of word je dan doorgestuurd naar de kinderarts? Iemand enig idee? Mijn HA heeft ons verhaal aangehoord, Remus onderzocht en toen telefonisch overlegd met de kinderarts. Toen kregen we medicijnen, hoefden we niet voor naar de kinderarts.

10. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Mijn zoontje wilde ook nooit slapen en dacht dat hij gewoon niet zoveel slaap nodig had...:S baby's MOETEN veel slapen. Iemand adviseerde me de rust en regelmaat methode en vanah het moment dat ik daar mee begon is het slapen eigenlijk geen probleem meer geweest en hij is nu bijna 3 :D Net als ik heeft ook hij heel veel rust en regelmaat nodig :D

11. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @loki09, mooi om te lezen dat het bij jou zo goed heeft geholpen. Hoop dat ook eens te kunnen zeggen. kan me voorstellen dat je trots bent, dit heb je toch mooi voor elkaar!
    Maar voor mij is het niet mogelijk om tot aan de volgende voeding bij haar bedje te blijven zitten omdat ik nog een kindje van 3 heb rondlopen. Kan haar natuurlijk niet een paar uur lang beneden laten zitten helemaal alleen.

Ik doe het sinds gisteren op deze manier.
    Nadat ze de fles heeft gehad hou ik haar wat langer omhoog, dan valt ze in slaap en leg ik haar in dr wiegje die beneden staat. Heb namelijk een mozesmandje dus die is makkelijk mee naar beneden te nemen. Zo hoort ze dat ik nog in de buurt ben en heb ik m'n handen vrij voor m'n andere dochter en het huishouden.

Dit is nu dus de 2e dag en ze is wel wat rustiger, slaapt af en toe of ligt wakker om dr heen te kijken maar huilen is een stuk minder.

Bedje omhoog hebben we ook al maar dit werkt niet. Heb echt het idee dat ze wakker wordt door de melk die omhoog komt.

rust, ritme en regelmaat ben ik al vanaf dag 1 mee bezig, ze weet dus wel voor zover dit mogelijk is waar ze aan toe is.

over de puckababy, hoe zijn ze dan ingebakerd want dan liggen de armen toch niet vast?

@sophiemarie, ik heb inderdaad een aerosleep in dr bedje. maar heb een hydrofiel luier onder dr hoofdje voor het vele spugen. dit maakt de werking dan weer minder. maar denk dat ik haar eerder in dr bedje op dr buik zou laten slapen als in dr wiegje. moet er echt even over nadenken haha.

heb vanmiddag een afspraak bij de ha dus ben benieuwd!

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    nu na een tijd van de 3 R en gaat het beter ze slapt overdag nog wisselend maar wel beter.
    Ze heeft wel verborgen reflux vandaar de medicijnen omdat het zuur terug liep in haar slokdamr ging het erg branden vandaar ook het continu huilen.
    Ik liep vroeger overdag ook niet snachts wel en nog kan ik overdag nooooit slapen.

Ze eet en groeit goed ze is de curve uit zo goed groeit ze hihih

Maar hier uiteindelijk met de 3 R verbetering ik heb ook ingebakerdm et de puckababy mar dat ging echt niet ze vond het vreselijk!! (de middelste heb ik ook gebakerd maar dan met pacco hij vodn het heerlijk maar onze jongste vind het vreselijk)

Ze valt nu zelf in slaap gelukkig dat deed ze eerst niet wel op je arm en legde haar neer met als gevolg sne lweer wakker omdat ze dan schrok dat ze ergens anders lag.

Het is gewoon lastig als je baby niet gewoon lekker gaat slapen, onze oudste deed dat wel dat was zo heerlijk!!!

Maar nu merk ik dat t gewoon een kwestie van tijd is dat het wel lukt jr kunt t niet afdwingen (was t maar zo :D:$) maar helaas.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zeg ik ook niet, dat je dat moet doen.
    Ik reageerde op iemand die dit kind van 4 weken oud steeds 10 minuten wilde laten huilen en dat dan meerdere malen achter elkaar.
    Dat is voor zo'n jong kind niet OK.
    Jengelen prima, en even 5 minuten huilen ook, als dat wel werkt om in slaap te komne, maar meerdere malen 10 minuten laten huilen is een methode die ontwikkeld is voor oudere kids met slaapproblemen. Niet voor pasgeboren baby's.

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nou we hebben nu zantac voorgeschreven gekregen en zijn daar inmiddels aan begonnen. Ze heeft sinds vanmiddag heel erg veel last van dr reflux en heeft vanavond echt zitten krijsen van de pijn, zo zielig :(
    Hoop echt dat deze medicijnen haar zullen helpen! Dat is nu nog even afwachten.

Iemand ervaring met zantac? weet namelijk niet meer of iemand deze ook noemde anders moet ik alle pagina's weer aflezen haha.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier geen ervaring, wij hebben nexium. Hoop dat het snel aanslaat en dat jullie wat rust kunnen vinden! Dikke knuffel voor jullie!!!

16. pb70

pb70 Niet meer actief

Hoi Ess85,

Mijn zoontje was en is ook een slechte slaper overdag. Hij slaapt 's nachts prima, maar vanaf de geboorte hebben we problemen gehad met slapen overdag. Voor ons heeft de maxicosi wonderen gedaan. Wellicht niet pedagogisch verantwoord, maar jammer dan. Waar hij in bed maar niet wilde slapen kon hij in de MC gerust een paar uren doorslapen.

Veel succes!

17. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Dankjewel :D hoop ook dat het aan gaat slaan. En een dikke knuffel terug!

18. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @pb70, ooh echt? haha nou ze slaapt hooguit 15/20 minuten in de maxicosi als we thuis zijn maar langer niet hoor. Dacht ook dat ze niet langer als 45 minuten in de maxicosi mogen liggen maar geen idee of dit klopt hoor. Wel lekker dat je dan ff je handen vrij hebt he.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Heb hier nog niet eerder gereageerd, maar wij hebben ervaring met Zantac! Hij vond het heel vies, dus hebben we altijd een klein beetje melk in de flessenspeen gedaan, daar zantac in gespoten en dat eerst op laten zuigen...daar speen weer op de fles en de rest van de melk geven!

Hij reageerde er heel goed op, dus hoop dat het bij jouw kindje ook goed werkt!

Liefs

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aah sooo oke sorry dan had ik jou verkeerd begrepen:). in dat geval vind ik wel dat je gelijk heb.

Deel Deze Pagina