Mijn dochter van bijna 11 maanden heeft een enorme hekel aan op haar rug liggen. Dit geeft nu vooral problemen met een pamper aan trekken en haar aan te kleden.het truitje gaat zittend maar de rest niet. Mijn man is nu thuis en helpt me nu mee omdat ze begint te draaien en als ik haar terug draai begint te krijsen.Nu houden we haar echt met zijn 2e vast,erg toch.Maar volgende week is onze vakantie om en moet de oppas het ook doen en ik ook als ik alleen thuis ben. We geven haar nu een speeltje maar dit helpt echt niet.Soms een telefoon als ze gepoept heeft en dan wil ze nog weleens wat stiller liggen,maar ze mag natuurlijk geen telefoon. Wie kent dit en hoe kan ik dit het beste oplossen. Vind het echt niet meer leuk om een pamper te verwisselen..
hier precies hetzelfde en soms word het zelfs een machtspelletje wie er sterker is enige optie die hier werkt is een toilettasje met spulletjes/prullaria, en elke keer geef ik iets anders om mee te friebelen, aan het eind van het ritje weer overnieuw beginnen, heb zo'n 15 kleine dingetjes erin zitten, van een oude tamagotchi ding tot een klein poppetje moet toch wat tegenwoordig houd ze me vast op het aankleedkussen dus hoeft ze alleen te liggen tijdens pamperverschonen, broek aantrekken kan dus staand, want ze houd zich met 2 handjes aan mijn schouders vast..
Hier ook hetzelfde liedje. Alleen bezig houden ... nee hoor, daar trapt hij niet in. Hij doet dit al vanaf het begin en het houdt niet op. De oudste heeft twee keer kort een fase gehad, maar niet te vergelijken met deze jonge man. Tjonge jonge wat een gevecht en met poep is het een dubbel feestje zeg maar. Als we met ons tweeën zijn DOEN we het ook met ons tweeën. Ik ben heel sterk van mijzelf, maar WOW wat is ons zoontje van ook bijna 11 maanden sterk zeg. Ik leg mij er maar bij neer. Het is lastig, maar je veranderd het volgens mij toch niet. Zit gewoon in het persoontje. Zo heeft zijn broer weer andere kwaaltjes, waarvan ik denk ... moet dat nou! Succes ermee hoor. Het valt niet mee én het is heel zwaar. Begrijp heel goed dat je het er erg moeilijk mee hebt.
Hier hielp het om haar eens op andere plekken te verschonen. Dus ander matje (het matje uit de luiertas bijv) en dan op de grond leggen of op de bank. Dan zag ze de wereld weer eens anders en bleef ze beter liggen. Nu is ze wat ouder en begrijpt ze me als ik zeg dat ze moet blijven liggen. (Niet dat ze daar altijd naar luistert, maar het maakt het toch wat gemakkelijker.)
Je kunt een leuk mobiel ophangen boven haar hoofd. Op een andere plek verschonen is ook een goede tip (desnoods voor de tv voor die paar minuutjes) Verder vertelde ik verhaaltjes, zong ik liedjes, deden we samen lekker gek en tja dan ging het wel goed. Ik heb ook eens een kwartetspel gekocht en iedere keer kreeg ze een ander plaatje in haar handen. Succes!
oh hier met mijn zoontje precies hetzelfde. zomaar ineens kreeg hij dat weer een paar weken terug. en ze zijn al zo sterk he? ik heb al van alles geprobeerd. nu ken ik een liedje van een olifant en daarin zing je over zijn poten en oren en slurf. ik heb een olifant knuffeltje voor hem. daar dans ik dan wat mee voor zijn neus en wijs ik de dingen aan waarover ik zing en dan heeft ie de grootste lol. daarna gaat ie heel uitgebreid de olifant liggen bestuderen en ondertussen kan ik hem helemaal omkleden. heerlijk, maar hoelang zal het nog werken haha
ow oke ik ben gelukkig niet de enige,ik vind mezelf af en toe niet zo aardig meer omdat ik haar vast moeten houden,maar het hoort er dus bij! Ik ga de tips opvolgen en kijken of het minder word. Het zit in het kindje denk ik ja want ze is altijd erg bewegelijk en druk.
Zoonlief wil oop geen seconde stil liggen tijdens het verschonen. Inmiddels ben ik expert in het op alle mogelijke manieren vastmaken van een luier (als hij staat, in kruiphouding, ect) Alleen bij het schoonmaken van zijn billen na een poepbroek moet hij echt even liggen... Dan geef ik hem vaak ook een telefoon oid in zijn handjes. Afdrogen na zijn badje en aankleden doe ik zittend op schoot, hij zit dan met zijn ruggetje tegen mijn buik.
hier doen we staand (huh raar woord eigenlijk haha). bumba erop,en aan tafel laten staan,hij is dan onder hynose van bumba,en kan ik alles lekker goed schoon vegen en luier omdoen.
Ja haha...Klinkt idd gek.. Eva kan nog niet zo goed staan want die wiebeld dan nog maar misschien komt dat over een paar weekjes en word het wat makkelijker.
hihi, ik dacht bij het lezen van je topic titel, die is 10 maanden en een beetje. én jawel hoor! het is de wel bekende 10 maanden drama toestand. volgens mij doen ze het allemaal. de eerste maanden helpt afleiden nog wel een ebetje, maar dat wordt steeds moeilijker. we zijn vanaf dat moment staand gaan verschonen en dat ging en gaat stukken beter. ook you tube filmpjes doen wonderen.er staat zoveel leuks voor kleintjes op you tube.
ow, je kan ook tv op pc kijken als je ligt. dat ging hier prima. maar ik verschoon op de grote tafel end ar staat de pc toevallig naast. ik vind een commode veel te smal en gevaarlijk voor zulke druktemakers.
Nou hier een van 13mnd en oeenok iedere keer feest,met poepluier is het echt een DRAMA,soms zit het overal Ik doe ook vanalles net als jullie maar volgend mij bestaad er niet echt een gouden tip...
Hier ook een zoontje gehad die met 11 maanden er ineens genoeg van had. Op het cb vertelden ze ons dat het typisch gedrag is wat bij kinderen van 11 maanden voorkomt. Sindsdien (ons zoontje is nu bijna 2) doen we het ook terwijl hij staat bij de salontafel. Dat gaat wel goed. Het vergde in het begin wat oefening, maar laatst heb ik hem een keer liggend verschoond en moet zeggen dat ik dat toen voor mezelf erg onhandig vond. Dus wij gaan gewoon door aan de salontafel.
Onze dochter wou rond die leeftijd ook niet liggen, maar die bleek dus oorontsteking te hebben ... Op de een of andere manier wou ze wel slapen (bekaf natuurlijk), maar verder liggen, ho maar! Ze zat ook niet aan haar oortjes of andere kenmerken, geen koorts, helemaal niets, maar toch last van de oren dus. Je zou het eventueel na kunnen laten kijken om het uit te sluiten. Aanvulling: aangezien ze wel rustig blijft met rechtopzittend het truitje aantrekken
als ze weer zulke buien heeft dan laat ik haar draaien en draai haar daarna weer terug. (met de luier nog om ) en ik blijf dan herhalen, nee niet draaien. en wonder boven wonder het werkt, de eerste keren brullen, maar toch een geval van de aanhouder wint
Nou ik probeer het zo ook maar geef de moed op na 5a 6 keer ppfff wat een doorzettingsvermogen heeft mijn dochter.Ze doet echt waar ze zelf zin in heeft.
Oh god die fase...ja dat was hier ook een ramp. Ook fijn als ze dan wild omdraaien als je net een grote poep luier af wil doen Je wil niet weten daar poep dan allemaal terecht kan komen. Hier werd het op een gegevn moment wel minder, maar sinds hij kan goed kan staan en lopen ben ik heel creatief geworden met staand aankleden...alleen mijn bril vliegt soms nog wel eens door de kamer heen met die grijpgrage handjes. Sterkte! het sleutelwoord is denk ik toch afleiden.