Onze zoon woog bij geboorte 3820 gram, viel daarna af tot 3640 en woog met 4 weken maarliefst 5140 gram! Op de curve van het CB valt hij nog wel binnen de lijn, maar als hij zo doorgaat zit hij er in no time ruim boven Hij krijgt uitsluitend BV op verzoek, met de afgelopen week 7 tot 10 voedingen per etmaal. Ik ben bang dat m'n baby 'te dik wordt' en dat ik hem nu onbewust op rantsoen ga zetten om te voorkomen dat hij verder aankomt. Voeding ietsje uitstellen etc. Daarom dit topic; eigenlijk ben ik op zoek naar geruststelling van andere moeders met mollige BV baby's. Hebben jullie daar iets aan gedaan? Of gewoon op verzoek blijven voeden? En hoe is dat uitgepakt, kindje altijd stevig gebleven of trok het inderdaad bij zoals men zegt? Bedankt!
Mijn zoontje was bij geboorte 4215 en na 4 weken 5520 dus ook veel gegroeid! Nu zit hij gewoon op de middenlijn. Geen zorgen maken hoor! Gewoon lekker op verzoek blijven voeden.
Op het CB hanteren ze een curve die niet helemaal eerlijk is voor borstvoedingskindjes. Baby's die de borst krijgen groeien, over het algemeen, in het begin harder dan flesgevoedde kindjes. Indien je een smartphone hebt zou ik je willen aanraden om de app Growth (iPhone) of Graphico (Android) te downloaden. Daarop kun je de WHO curve invullen, deze is speciaal voor borstvoedingskindjes. En dan zul je zien dat jij en je kindje het gewoon fantastisch doen! Dus, wees blij met je slagroom en voedt je kindje gewoon lekker op verzoek! Daar worden jullie beide het meest gelukkig van!
Dat kindjes op BV harder groeien is niet altijd waar. Mijn zoontje krijgt de fles maar groeit behoorlijk. Was 3800 bij geboorte en met 4 weken 5032. Hij is nu 2 maanden en ruim 6 kilo. Ik zou me er niet te druk om maken
Klopt hoor. Maar meestal hebben ze wel een ander groeipatroon, waardoor het op de CB curve lijkt of ze in het begin te hard groeien en daarna te weinig. Daardoor krijgen sommige onzekere borstmoeders verkeerde adviezen wat erg jammer is. Maar goed, nogmaals: niet druk maken en lekker genieten dat je kleintje het zo goed doet op jouw melk!
Je doet het prima, 7 tot 10 voedingen is heel normaal. Ook over het gewicht moet je je zeker geen zorgen maken. Lekker borstvoeding op verzoek blijven geven. Hier geboren met 3540 gram, afgevallen tot 3240 gram en met 4 weken was hij 4830 gram. En vorige week met 4 maand 8020 gram, groeit dus ook behoorlijk door, volledig op bv op verzoek, zit nog steeds op 7 à 8 voedingen per dag.
Hier woog mijn meisje bij de geboorte 4010 gr bij 55,5 cm. Afgevallen naar de 3800 gr. Met 4 weken woog ze 6.2 kilo. Ook flink aangekomen op de borstvoeding. Ze is nu 17 mnd oud weegt 15.7 kilo bij 95 cm. Nog steeds best zwaar maar wel in proportie Met borstvoeding is het niet erg dat ze flink aankomen hoor
Qua gewicht hoef je je niet zo druk te maken, trekt wel weer bij Ik deed ook borstvoeding op verzoek, alleen de kraamverpleegster gaf bij ons aan dat we moesten proberen om niet meer dan 8 keer per dag te bieden en dan ongeveer 15/20 minuten per keer zodat hij sowieso genoeg zou krijgen. Maar uit ervaring weet ik ook dat iedere kraamverpleegster weer iets anders aangeeft. Maar maak je niet te druk, het wordt vanzelf minder