Baby 4 weken wil alleen bij mij zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Leuke schoonmoeder heb je. In plaats van dat ze eens niet alleen op de koffie komt maar eens ff de lamme handen uit d'r broekzakken haalt. Hoe onbeschoft kun je zijn om te zeggen dat iemand er niet uit ziet (nog niet te spreken over net na de bevalling). Je huishouden is het minste waar je je nu druk over hoeft te maken. Ok als die kleine straks eens gaat kruipen en dus over de vloer gaat zwabberen dan is het iets belangrijker dat je het wat aan kanten houd. Maar zo nu net na je bevalling laat het allemaal ff op zijn beloop en er komt vanzelf een ritme in. en je schoonmoeder die zou ik ff links laten liggen jij, je man en je ukkie zijn het aller belangrijkste. Succcesss

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje is nog zo jong, over 6 weken als je weer moet werken is de boel al 100x veranderd, ze veranderen nog met de dag. Lekker aan toe geven, met de draagdoek is je kindje bij je, en is het probleem wel opgelost want je kan gewoon je huishouden doen, de was ophangen, stofzuigen, echtwaar! Alleen bij koken kan het niet veilig, je kan wel alle voorbereidingen doen, dus snijden, wegen, tafel dekken maar de eigenlijke 20 a 30 minuten koken moet je kindje dus even bij papa of in de kinderwagen. Je kan wel koken met je kindje op je rug maar dat is vrij moeilijk.

Hier heeft meisje ook echt de eerste weken aan me vast gekleefd, toen ze 8 weken was veranderde veel en kon ze langzaam aan slapen in haar eigen bedje in de slaapkamer. Echt waar, 6 weken veranderd nog zoveel in!

Inbakeren bij borstvoeding zou ik niet 1 2 3 doen, dit kan slecht zijn voor de honger signalen, als je kindje te lang doorslaapt en voedingen mist, dan kan je productie kelderen. Bovendien zijn kindjes in de draagdoek al een stuk rustiger, een soort natuurlijke manier van inbakeren.

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Met koken had ik ze ook wel in de doek.. Zit tot de kin er in en dan een mutsje op, kan niet veel gebeuren. Maar ik heb geen gas, dat is eng als je daar boven hangt.

En een wipstoeltje of hangmatje ofzo? Hier ook heel wat geprobeerd, maar nog steeds hangt ze het liefst om mijn nek.. Volgens mij is het ene kind gewoon zo en de andere niet.

4. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt sietske voor het advies om het draagzak eerst te huren om hem uit te proberen. Nu wil ik alles proberen, als het maar een beetje helpt.
    Net een vreeslijk hulibui gehad,:( mijn baby is vandaag erg onrustig wil niet slapen, wil alleen aan de borst hangen en spugt alles eruit. Sinds een paar dagen spugt hij erg veel alles wijzt erop dat hij reflux heeft, heb direct een afspraak gemaakt voor morgen bij de CB , krijg gelijk ook uitleg over imbakeren.

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alizee, lees op borstvoeding.com eens de stukjes over clusteren: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Clusteren en regeldagen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Regeldagen eens, ik denk dat je het wel herkent.

Mijn dochtertje begon ook met clusteren, maar dan 's avonds. Ik zat met mijn handen in het haar, ze huilde echt ontroostbaar, wilde continue aan de borst, ook veel spugen (vooral ook omdat ze zoveel en zo hard huilen). Het CB wees me op clusteren, ik heb het stuk gelezen en als mijn dochtertje nu wil clusteren, dan mag ze dat. Maak er tijd voor vrij, je zult zien dat het helpt als je er aan toe geeft! Bij mijn dochtertje werd het na een paar dagen al veel veel minder... (en ze clusterde van 16.30 tot 24.00 uur).

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou zelf niet snel inbakeren maar dat is meer iets persoonlijk. Een draagdoek lijkt me fijner. Vooral rechtop dragen is erg fijn, werkt ook tegen spugen.
    Via Marktplaats koop je voor 10-20 euro een tricot slen of andere rekbare doek om het dragen te proberen. Als je kindje straks groter (en zwaarder) wordt kun je altijd nog een duurder systeem aanschaffen wat langer meegaat.

Oh en huishouden is véél minder belangrijk dan je kindje een veilige basis te bieden om vanuit daar de wereld te ontdekken. Hier trouwens in de draagdoek gestofzuigt, vaatwasser in/uitpakken, koken voorbereiden, was doen etc. Maar ook gewoon op de bank gehangen als ik ff geen puf/zin had ;)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh en over clusteren: ik deed t shirt uit (ochtendjas aan) baby op mijn blote huid, lekker drinken (continu..) en me laten bedienen door mijn vriend met kopjes thee. Lekker makkelijk: geen geklooi met bh's en truitjes, vooral 's avonds zo niet te doen anders.
    Was een fase, nu drinkt hij om 5/6 uur een borst en om 7/8 de ander voordat hij gaat slapen.

8. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot nu toe een iets rustigere dag zonder veel drama. Ben benieuwd wat de avond/ nacht brengt...Vandaag op de CB uitleg gekregen over inbakeren. Ik heb ook doeken geleend om in het weekend uit te proberen. In het begin zag ik inbakeren helemaal niet zitten maar nu wil ik het toch een kans geven. Ik merk echt dat mijn baby zich wakker maakt omdat hij zo met zijn handjes en voetjes spartelt, zijn hele gezicht ligt onder krabben....zo zielig.
    Gelijk langs de Baby Dump en een draagdoek Tricot Slan gehaald, als baby wakker is gelijk proberen. Wat ik zelf denk dat ik verkeerd doe...tegen de avond vraagt hij steeds om de borst en ik geef hem gewoon...zelfs om de 1,5 uur omdat ik niet tegen kan dat hij zo veel huilt. Daarom krijgt hij veel te veel binnen en natuurlijk gaat hij spugen.
    Vandaag heb ik me voorgenomen om toch 2,5 uur tussen te laten, ben benieuwd of ik het vol houd. Wat is het verschil tussen clusteren en regel dagen?

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook niet te snel gaan inbakeren, maar eerst proberen om op de buik te slapen. En medische dingen uitsluiten natuurlijk.
    Maar goed dat is persoonlijk.

Ik heb geen ervaring met bv, maar ik denk niet dat je je kindje honger moet laten hebben. :)

10. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natuurlijk laat ik hem geen honger leiden, ik geef hem liever te veel dan te weinig....
    Nu slaapt hij weer, ik ben bang dat wij vanavond weer zo'n witte nacht hebben maar ja dan hebben wij het toch voor over...
    Ik zal proberen om hem in te bakeren maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg tegenop zit en dat ik toch mij twijfels over heb...hij zag zoo zielig uit helemaal ingepakt.
    Nog iemand ervaring met die ouderwetse doeken? Ik zit te twijfelen of ik misschien toch een Pacco zal aanschaffen, lijkt meer op een slaapzak, daarom lijkt het in mijn ogen ook minder zielig...

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Met inbakeren gene ervaring, dat vind ik niks voor mijn kids maar met bv wel een boel.

Dat je baby savonds steeds om de borst vraagt is heel normaal en dat heet clusteren. Bijna alle bv babys doen dat. Ze verwerken savonds wat ze hebben meegemaakt, zijn sowieso onrustiger en leggen een voorraad aan voor de nacht. Voor je bv zelf is het ook heel goed. ik zat savonds vaak uren achter elkaar met een baby aan de borst, afentoe eens van borst wissellen. Er zat bij lange na niet anderhalf uur tussen het was soms gewoon 1 grote voeding van een paar uur met afentoe een klein dutje bij mij op schoot, weer wat drinken enz. Heel normaal en juist goed om daaraan toe te geven. Als je kindje dan helemaal verzadigd is en tot rust is lekker in bed leggen en er zelf gauw inkruipen. Zelf beslissen dat er 2,5u tussen moet zitten is niet wenselijk voor de baby en je bv. Volg je kindje.

Regeldagen zijn dagen waarin je kindje de hele dag door om meer voedingen vraagt. Je kindje groeit en kan op gegeven moment niet meer toe met de hoeveelheid melk die je borsten maken. Je kindje wil daarom steeds maar weer aan de borst. Door daaraan toe te geven maken je borsten meer melk aan en je kindje is weer tevreden (tot hij weer regeldagen heeft) Een regeldag kan 1 dag zijn maar ook wel een paar dagen. Zoveel mogelijk voeden, rusten en drinken zorgt ervoor dat het zo snel mogelijk weer voorbij is.

Het slechtste wat je kan doen is de signalen negeren en fv geven, dan krijgen je borsten geen seintje dat er meer melk moet komen, je kindje blijft onrustig, jij denkt dat je niet genoeg melk hebt (wat in feite ook klopt want je borsten hebben dat seintje niet gekregen) en je geeft steeds meer fv dan bv waardoor de bv terugloopt en het klaar is met de bv. Als er geen bv wordt gevraagd wordt het niet aangemaakt, wordt er veel gevraagd (heel veel voedingen, elk uur bijv.) wordt er steeds meer aangemaakt.

Succes... het begin is het moeilijkste, het wordt alleen maar makkelijker en leuker.

12. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jouw advies en uitleg Zeuwsmeisje!
    Ik geef geen fv alleen maar bv. Het is voor mij erg verwarrend want de kinderarts zei vandaag dat mijn baby veel spugt en onrustig is omdat hij juist erg vaak aan de borst wil en ook krijgt ( 1,5 a 2 uur tussen). Ze zei zelf dat ik 3,5 zelfs 4 uur tussen de voeding moet laten, dat vond ik zelf erg veel. Ik ken mijzelf en ik zal mijn kind niet 2 uur extra om eten huilen en hij zal ook echt geen 4 uur wachten.
    Ik vind het erg lastig want ik weet niet wie ik moet geloven, dus ik zal toch op mijn moeder gevoel vertrouwen.

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou anders echt het borstvoedingsforum raadplegen. Er zijn zoveel artsen en cb die hele foute info geven over bv.

Je hebt idd risico als je heel vaak bv geeft dat je kindje meer buikpijn krijgt, dan vooral omdat er dan vooral voormelk wordt gedronken. Als je dan bijv. 3u lang eersrt alleen links geeft , dus ookal komt je baby elk uur steeds links geven, en pas na 3u switchen naar rechts omzeil je dat probleem

Deel Deze Pagina