Baby vermaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annelie566, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Mijn zoon van 3,5 maand is opeens ontevreden over alles. Al het speelgoed wat hij eerst heel leuk vond(mobiel, babygym) vind hij nu niet meer leuk. Hij begint al te huilen als hij het deuntje hoort. Het enige wat hem nog lijkt te vermaken is fietsen met zijn beentjes.
    Knisperboekjes en dergelijke snapt hij nog niet.

Hebben jullie nog tips om hem wat te vermaken? Want zo duren de dagen erg lang. Hij huilt direct als hij geen aandacht krijgt maar lekker vasthouden is ook weer niet goed.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat hij in een sprongetje of fase zit, die is er rond de 3 maanden maar kan ook wat later of vroeger zijn.
    Hun hele wereld veranderd dan en dan weten ze niet hoe ze er mee moeten omgaan wat even tijd nodig heeft dus ik zou hem even volgen, kan over enkele uren voorbij zijn, kan ook nog 2 weken duren :)

3. annelie566

Ja dacht ik ook al aan maar vond het wat laat. En in dat oei ik groei boek staat altijd dat baby zo graag bij je wil zitten, nou die van mij wil dat absoluut niet.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    En een stukje wandelen? Heb je misschien een draagdoek/draagzak? Dan kan hij ook lekker om zich heen kijken.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Haha, herkenbaar. Die van mij wilde ook nooit bij me zitten of bij papa. Ja, rondlopen, dat wel...dingen zien dus. Vond een draagzak wel handig toen. Of het speelkleed neerleggen daar waar ik bezig was. Op een gegeven moment was het weer over.

6. annelie566

Heb ik maar in de draagzak wordt hij ook hysterisch. Ik lees nu dat ze met 15 weken al hangerig kunnen worden..dat zou wel kloppen dan. Hij slaapt prima maar als hij wakker is en niet vermaakt wordt( en op een gegeven moment heb je alles al gehad) dan wordt hij zo hysterisch. Echt gillen, zweten.. Tranen die biggelen over zijn wangen en hij verslikt zich erin. Is dat normaal tijdens een sprong? Want zo heb ik het nog niet meegemaakt.

7. annelie566

Ja hij wil alles zien en zit het liefst rechtop. Speelkleed vind hij maar niks. Omrollen kan hij wel maar dat is ook maar eventjes leuk en dan weer gillen etc. Hij houdt me wel bezig iniedergeval haha

8. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Misschien een wipstoel proberen de mijne vind het heerlijk om er af en toe in te liggen en ja dan maar ff voor het gemak babytv met allerlei kleurtjes geweldig vind ie het en nee ik doe het niet vaak maar hij wordt er wel vredig en rustig van ;) En hij kan om zich heen kijken ;)

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Anders eens een bellenblaas proberen misschien vind dat wel leuk

10. annelie566

dat is wel een goede tip, ga er morgen meteen eentje halen:D

11. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Hier ook een heel ondernemend zoontje. Op schoot zitten vind hij helemaal niks. Hang op de kop, probeert te staan/springen ed. De box is ook jengelen na 10 minuten. Nu hij wat ouder is (bijna 7 maanden), gaat hij zichzelf gelukkig beter vermaken. Met op de grond spelen, kinderstoel of het wipstoeltje. Want dat vond hij eerst ook niks.

12. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg baby tv, hier ook regelmatig voorgezet....dan even heerlijke rust! Meneer is nu bijna twee, super druk en kijkt nog nauwelijks tv...

13. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Bij mij was/is de wipstoel DE uitvinding..
    Boven, beneden, voor de tv, buiten....
    Of in een voedingskussen zitten...

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Je fietst met de benen, dus krampjes? Misschien daarom zo onrustig.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij gaven ons zoontje in die fiets-fase een zacht balletje, dat vond hij leuk om vast te pakken en met zijn voetjes tegen te trappelen.
    Verder andere zachte speeltjes. Of in de wipstoel zitten of in het voedingskussen in de sofa.

16. annelie566

Ja fiets met se beentjes omdat hij dan giert van het lachen, hij vind dat leuk.. Heb niet het idee dat het krampen zijn. Hij gilt echt als hij geen aandacht krijgt, zich verveelt of het hem niet naar de zin in. Het is een hele persoonlijkheid iniedergeval.. Dat beloofd wat.

Die bal zal ik straks als hij wakker is eens aan hem geven. Misschien kan dat hem bekoren ;)

Deel Deze Pagina