Ja ik tel hoe vaak het klepje op en neer gaat. Wij moeten het 10 keer doen. Dat lukt vaak niet in 1x, maar heb begrepen dat het spul in het rubbertje/mondstukje blijft zitten dus dat het niet erg is als je hem er dan even afhaalt.
Hier 3 kindjes die vanaf een maand of 4 ventolin hebben gebruikt. Ik tel vaak heel langzaam tot 10 en dan stoppen we. Mijn oudste 2 hebben hem sinds hun 4e verjaardag ongeveer niet weer gebruikt. Mijn jongste heeft hem nog wel met regelmaat nodig.
Jolisa heeft ook salbutamol of zo haha. met zo'n luchtkamertje eraan. Ze was verkouden en het leek maar niet weg te gaan. huisarts dacht misschien allergie voor onze hond en anders astma. maar dat kon hij idd niet zeggen wañt dat werd idd pas vanaf 4 kaar officieel vastgesteld. ze gebruikt het maar heeellll af en toe. Alleen als ze echt verkouden is. de arts zei alleen gebruiken als ze benauwd is of alleen voor het slapen gaan want je word er hyper van. hou er wel rekening mee dat als ze nu hoest er een hoop slijm mee kan komen. Want het lost helemaal op. heb er zelf vorige maand ook aan gehangen maar jeetje kreeg er hartkloppingen en opgejaagd gevoel van. totaal niet fijn.
Helaas ben ik maar 3 dagen van de nachtvoedingen af geweest ook in totaal Ja die broers zijn zo trots hihi
Mijn oudste dochter is nu 6 jaar en heeft overgevoelige longen, ze gebruikt regelmatig pufjes of aerosol met oa. ventolin erin. Nu is er onlangs bij haar een allergie voor huisstofmijt en kat vastgesteld: dat kan de overgevoeligheid aan de luchtwegen verklaren. Als je kindje veel last heeft; misschien dan toch even laten testen op mogelijke allergieën?
Balen One of Kind.. Maar goed, de dag dat ze doorslapen, komt vanzelf Mano, de huisarts zei dat testen op allergieën nog geen zin had, omdat er bij die kleintjes de ene maand iets uit kan komen, wat een maand later weer compleet anders kan zijn. Weet jij of dat klopt? Wat kun je eigenlijk doen bij een allergie voor huisstofmijt?
De diagnose astma is met 4 mnd anders ook knap lastig te geven... heb zelf flink astma gehad, tot puberteit. De rest nog steeds, huisstofmijt, hooikoorts enz. Dochter heeft ook ventolin, al drie longontstekingen gehad, maar vanwege haar leeftijd de diagnose astma nog niet gegeven! (Ik weet zelf wel beter, maar artsen zijn daar terughoudend in!)
Huisstofmijt: gladde vloeren, geen knuffels, speciale hoeslakens, veel schoon maken en stofzuigen, stofvrij houden dus! Denk ook aan gordijnen, stoffen bank, wollen kleden Etc.
Ik lees hier even mee. Mijn zoontje was de afgelopen week al behoorlijks verkouden, hoestbuien waar je u tegen zegt, tot spugens toe. Afgelopen dinsdagavond begon hij te piepen en snel en oppervlakkig te ademen. De volgende dag (gister) dus toch maar even de huisarts gebeld. Zij stelde vast dat hijn luchtwegen onrustig/spastisch reageren en heeft het vermoeden van baby-astma. Dus ook een pufje meegekregen. Deze hielp vrijwel direct voor het piepen. We moeten deze nu 3-4 keer per dag gebruiken en gaan afbouwen wanneer het beter gaat. Max 2 weken, anders weer terug. Wij geven de puf in ieder geval bij het wakker worden s ochtends en voor het naar bed gaan, en dan eventueel nog 1 of 2 keer tussendoor wanneer nodig.