baby 4mnd komt wel 4keer per nacht voor voeding bv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shannen, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hallo,

Mijn meisje is nu 4mnd oud en ik geef volledige borstvoeding.
    Nu komt ze sinds een paar weken steeds om de 2 a 2en half uur overdag.
    En snacht's wordt ze heel vaak wakker wel een keer of 6 en wil dan ook meestal voeding, hoe kom ik hier vanaf, ik wordt er namelijk heel erg moe van en ik wil wel graag borstvoeding blijven geven.
    Nu dacht ik zelf om de laaste voeding rond 11uur savond een flesje kunstvoeding te geven?
    Iemand tips?

Ook slaapt ze heel slecht, overdag hooguit 3uurtjes en snachts na de voedingen ook hooguit een uurtje en is dan weer wakker.

Liefs Shannen

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Shannen, ik denk dat je topic verplaatst zal worden naar het onderdeel borstvoeding, daar zitten veel ervaringsdeskundigen die je vraag vast goed kunnen beantwoorden.

Ik zou persoonlijk geen kunstvoeding geven, waarschijnlijk heeft je meisje regeldagen en moet je er even doorheen. Maar er zullen vast meiden zijn die meer tips voor je hebben.

Veel succes ermee!

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    je kan ook een flesje afgekolfde melk met een schep rijstebloem proberen :idea:

mijn eerste zoontje deed dit rond die leeftijd ook (nog) om de 2 uur snachts drinken :idea: alleen bij mij was de melk extreem terug gelopen toen :)
    dit kwam denk ik door stress - meer roken (ben nu gestopt :p ) en ik was opnieuw zwanger :confused:
    toen ik over ging op fles voeding kwam hij nog iedere nacht gewoon 2 x (tot 14 mnd leeftijd) dus fv adviseer ik je ook niet :oops:
    succes ermee , hoop dat je snel een betere manier vind voor dit op te lossen... grtz

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo te lezen is je kindje OF aan het regelen OF gewend aan de voedingen. Regelen moet met een paar dagen over zijn (tenminste als je elke keer aanlegd) maar als je kindje gewend is aan voedingen dan gaat het niet vanzelf over. Je kindje kan leren om overdag alle benodigde voeding tot zich te nemen maar dat vergt wel wat inzet en doorzettingsvermogen en het garandeert niets.
    Ik zou het even aankijken om uit te sluiten of je kindje niet aan het regelen is. En als je kindje niet aan het regelen is zou ik beginnen met een flinke fles afgekolfde borstvoeding, misschien wat 'zwaarder' gemaakt met wat rijstebloem.
    Ik heb zelf wel altijd een flesje KV gegeven en de avond voeding gekolfd maar dat was wel vanaf de 2e week. Met 6,5 week is hij gaan doorslapen maar jouw verhaal ligt natuurlijk wel wat anders.

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Was hier ook rond 4 maanden (volledig bv)
    Dat hield lang aan hoor! Tot 5.5mnd denk ik wel. Ook overdag kwam ze toen zo vaak, elke 2/2.5 uur.
    Ze is nu bijna 7 mnd, en snachts drinken is nu weer 1 of 2x, ipv 4x.

Vanaf een kleine 6mnd zijn we savonds pap gaan geven, maar ik heb niet het idee dat dat heel erg van invloed is op het aantal keer dat ze snachts kwam. Of misschien heeft het, geleidelijk aan, geholpen. Of het andere eten (brood, fruit) helpt haar eetritme.

Op zich vind ik snachts drinken niet echt een probleem, maar 4x was toch wel een beetje TE.
    Nu zo 1 of 2x is prima te doen vind ik.

Ik geef dus, ondanks het eerdere "gevecht" van 4x per nacht, nog steeds met veel plezier bv.

Heb hoop, het komt vast goed!

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ook hier een duidelijke 'dip' rond 4 maanden. Duurde denk ik ruim 2 weken, wat ik erg lang vond. Maar ik heb gekozen voor extra vaak aanleggen ipv kunstvoeding of rijstebloem en na die paar weken was het weer 'normaal' (1x per nacht volgens mij). Hopelijk is dit het en ben je er snel vanaf.

8. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    precies hetzelfde. mijn kindje was laatst ook 2 weken aan het spoken, hij kwam opeens 3 a 4x per nacht, terwijl hij daarvoor 1 a 2x per nacht (12 uur slaap) kwam. dat is even doorbijten, maar het komt weer goed hoor.
    maandag wilde hij nog 3x voeding. maar verder zitten we weer op de 1 a 2x per ncht.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heeft ze wel echt honger? Want dat betwijfel ik... Dus misschien moet je eens proberen niet constant aan haar vraag naar voeding te voldoen. Soms denk ik ook dat Tobe honger heeft, maar als ik dan 5 minuten wacht, slaapt ie toch weer verder.

10. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties, waarschijnlijk dan de 4 maandendip, ik wil ook heel graag doorgaan met de borstvoeding, het duurt nu toch al wel een dag of 10 dus als het regeldagen zijn duurt het wel lang.

Ik leg haar snachts ook gewoon aan als ze honger heeft geen probleem op zich vind ik 4 keer niet zo heel erg als ze daarna maar weer gaat slapen en dat wil steeds niet, dus vandaar dat ik ook best kapot ben omdat ik steeds maar een half uurtje kan slapen tussen de voedingen.

Ik probeer anders een afgekolfde fles savonds en dan met een beetje rijstebloem.

Dat mag gewoon bij 4maanden?

liefs Shannen

11. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Merleq soms kan ik haar als ze wakker wordt ook wel het speentje geven, en dan gaat ze weer slapen maar meestal heeft ze echt honger.

Deel Deze Pagina