riggel/bobbel op het hoofd baby.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangervan4e, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ons meisje is geboren met een riggel op haar hoofd maar het lijkt erger te worden ( of dat lijkt zo) de riggel of hobbel loopt horizontaal over haar hoofd en is goed te zien als je haar recht aankijkt, nu heeft mijn broer een schedelnaadvergroeiing gehad en is daar op 2 jarige leeftijd aan gelopen het bleek erfelijk te zijn. Mijn andere 2 zijn met een mooi rond bolletje geboren, t kan niet van de bevalling komen want ze us met een ks gehaald, ik maak me zorgen dat zij het ook heeft, ik heb op internet gekeken maar zij heeft niet een van de typische vormen die bij deze aandoening past. Ben bij de ha geweest ze nam me heel serieus en houd haar scherp in de gaten maar vond het voor alsnog geen noodzaak om haar door te sturen de cb arts zegt alleen maar haar hoofdje groeid goed haar fontanel is nog open ( dat was bij mijn broertje ook het geval) maar zij zegt dat het bij haar hoort maar het is echt heel opvallend mijn vraag is heeft een van jullie kindjes ook zoiets gehad en bleek het niets te zijn trok het weer weg?

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    De smiley is een foutje!

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste is geboren met bobbels op/aan zijn schedelnaden. Mijn CB-art stuurde me door naar de KA. Deze heeft foto's gemaakt en er bleken toen 2 schedelnaden dicht te zijn. Uiteindelijk bleek dit toch niet zo te zijn toen mijn jongste naar het cranioteam moest. En nu is mijn jongste bijna 7 maanden en zijn de bobbels bijna weg. Hij had extra botgroei bij de schedelnaden.

Ik zou er toch op aandringen dat er verder naar gekeken wordt. Al is het alleen maar om goed in de gaten te houden. Zeker als je broer dit ook heeft gehad. Het hoeft natuurlijk niks te zijn, maar dan weet je het zeker. Je kunt zelf altijd contact opnemen deskundigen. Vaak wordt het door artsen onderschat. Je kunt me PB-en als je vragen hebt!

Deel Deze Pagina