Slaap is voor de zwakkeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikarun, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Mijn zoontje is bijna 5 weken oud en heeft nog nooit slaapjes langer dan 2,5 uur gehad. Prima, want hij sliep wel goed na wat opstart problemen in de kraamweek.
    Maar ondertussen worden de slaapjes in plaats van langer juist steeds korter. Hij laat zich steeds moeilijker weg leggen in zijn bedje. Op de arm lijkt hij ver weg in slaap te zijn, maar zodra hij zijn matrasje raakt wordt hij of gelijk wakker of binnen een paar minuten. Als we hem dan uiteindelijk toch slapend in zijn bedje hebben slaapt hij gemiddeld maar een uurtje a anderhalf... Overdag gaat het beter dan 's nachts, in de nacht slaapt hij echt hooguit een uur per keer.
    Hij eet goed, meestal tussen de 80 en 120 cc per voeding. Hij krijgt bv uit een flesje en we geven het gewoon op verzoek.
    Als hij soms na een half uurtje zich alweer laat horen zegt mijn man wel eens, slapen doen we niet, slaap is voor de zwakkeren :p

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Misschien wil hij op zijn buik slapen?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja idd... misschien op zijn buik?
    Mijn zoontje viel toen ie zo klein was ook vaak bij ons in slaap, met als gevolg dat hij wakker schrok als we hem weglegde.
    Maar als ik hem op zijn buik weglegde dan sliep hij meestal gewoon door, ik kon hem namelijk in bijna de zelfde houding in zijn bedje leggen,waardoor hij niet wakker schrok.
    Eventueel kan je z'n bedje voorverwarmen met een kruik, jij bent natuurlijk ook een heerlijk kacheltje om op te slapen ;)
    En anders misschien een draagdoen/ draagzak, zodat hij af en toe ook gewoon lekker bij jou kan slapen?
    Heb ik hier de eerste weken ook veel gebruikt.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    En als je het bedje voorverwarmd met een kruik? Ik kan me voorstellen dat als hij lekker warm bij papa/mama slaapt zo'n koud matrasje niet fijn is. Of er inderdaad aan toe geven en overdag in een draagdoek houden.

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    wij hebben onze dochter ook een tijdje lekker tussen ons in gelegd. zo sliep ze veeeeel beter en daarna lukte het haar in bedje ook.
    we hebben het aankleedkussen met een eigen dekentje boven bij onze hoofden neergelegd. met een eigen dekentje goed instoppen en hoog in bed zodat ze niet onder onze dekens kwam. dit werkte voor ons erg goed

6. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Zijn bedje voor verwarmen doen we altijd al, dus hij komt niet in een koud bed.
    Normaal zeg ik inderdaad ook als hij moeilijk in slaap kan komen, dat hij lekker bij mij ligt. Er zijn al heel wat uurtjes geweest dat hij op mijn buik of naast mij lag. Dat was eerder de manier om hem wat langer te laten slapen. Alleen moppert hij nu soms bij ons net zo goed en komt het niet echt van slapen....

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.445
    17.397
    113
    ik zou ook proberen om hem op zn buik te leggen dan, dat werkte hier iets (maar heel eerlijk: dochter is nu 5 maanden en de dagen dat ze 3uur overdag slaapt zijn zeldzaam)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha hier ook hoor, is nooit een goede slaper geworden. Heel af en toe slaapt hij wat langer dan 1,5 a 2 uur achter elkaar. Maar als dat 2x per maand is, is het veel.
    Maar door hem op z'n buik te leggen is hij wel beter gaan slapen.

9. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    We gaan het gewoon eens proberen om hem op zijn buik te leggen :) Wie weet helpt het inderdaad.
    vanmorgen hebben we hem in zijn wikkeldoek gelegd zodat hij niet met zijn armpjes kon zwaaien en daarna heeft hij in elk geval even goed een beetje slaap gepakt. Als we maar weer terug komen op in elk geval 2 uurtjes slaap dan ben ik al blij haha.

10. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Wij deden toen vaak een pittenzak even kort in de magnetron zodat hij ongeveer net zo warm was als wij. Dan wikkelden we er een (gedragen) tshirt van ons om heen en dat legden we dan lekker tegen haar aan aan de zijkant.

Deel Deze Pagina