Ons zoontje is niet een van de snelsten met zijn ontwikkeling. Als ik hem af en toe neerzet kan hij even blijven zitten, maar hij valt best snel om. Als hij iets ziet laat hij zich gewoon vallen. Ik blijf dus altijd achter hem zitten om weer op te vangen. Maar als hij zich goed concentreert kan hij ook wel een paar minuten zitten en corrigeert hij ook netjes met zijn handjes. Gisteren is hij tijdens zijn pogingen om te gaan kruipen opeens twee keer zelf tot zit gekomen. Super knap natuurlijk, maar ik was maar net op tijd om hem weer op te vangen. Ik vind het doodeng dat hij hard op de grond klapt of met zijn hoofd tegen de box. Maar ik kan toch moeilijk heel de dag naast hem gaan zitten. Ik moet ook wel eens naar de wc of wat drinken. Ik snap dat dingen leren ook wel gepaard met "vallen en opstaan", maar zo hard vallen lijkt me ook niet de bedoeling. Hij stoot vaak genoeg zijn hoofd als hij in bed of de box aan het spelen is, maar dat is toch anders. Het is toch best vreemd dat hij zelf wil gaan zitten maar het nog niet kan? Hebben jullie kindjes dit ook gedaan? Hebben jullie, behalve een zacht kleed neerleggen, nog tips om ongelukken te voorkomen?
Geen ervaring mee maar misschien een tip om hem op te vangen, heb je nog een zwangerschapskussen? Hoewel het misschien geen goede tip is want als hij tijdens het kruipen gaat zitten weet je op voorhand niet waar hij gaat zitten
Het gaat helaas echt met vallen en opstaan. In de box valt de snelheid dan meestal wel mee. Plavuizen zou ik mijden Gewoon laten gaan, dan kunnen ze even flink oefenen. Misschien kun je even een vloerkleed neerleggen?
Ik zou hem op zijn buik op een vloerkleed leggen. Dan heb je wat meer grip om te leren kruipen (niet zo glad). Niet meer zelf neerzetten en echt wachten tot hij zelf gaat zitten. Hier kon hij eerst kruipen en twee later ging hij zelf zitten en bleef toen ook zitten. Op de buik train je de rugspieren die nodig zijn voor oa het zitten. Hoofdje stoten hoort er helaas ook wel een beetje bij....
Hij ligt regelmatig op zijn buik, gelukkig gaat dat na vele fysio bezoeken ook eindelijk goed. Hij wilde eerst nooit op zijn buik liggen, maar nu heeft hij eindelijk door dat hij dan veel meer kan zien en doen. Ik zet hem ook bijna nooit neer, omdat ik hem wil stimuleren het zelf te doen, maar af en toe even zo spelen vind ik wel leuk. Kruipen gaat denk ik binnenkort wel lukken, hij zit heel mooi in de houding en beweegt dan heftig heen en weer, maar hij snapt nog niet wat hij nog meer moet doen, ha ha. Ik ga in ieder geval het voedingskussen weer tevoorschijn halen, dan gebruik ik die ook eens. Het is alleen een beetje onvoorspelbaar waar hij wil gaan zitten, omdat hij veel aan het rollen is ook. Ik ga het maar goed in de gaten houden en hopen dat hij het snel doorheeft.