Hoi allemaal, Ik was even benieuwd hoeveel flesvoeding jullie kindjes krijgen? Onze dochter is nu 5,5 maand en weegt 7,5 kg en krijgt nu 4x 180 ml + 6 schepjes nutrilon standaard maar ze heeft voortaan steeds eerder honger. Ik ben nu aan het denken om 2 flessen te verhogen naar 210. Groetjes!
Je mag toch 5x 180/6 geven?? Ben je al begonnen met bijvoeding? Hier BV dus kan het niet vergelijken...
Ja ze krijgt al een beetje oefenhapjes van groente of fruit per dag. Het CB zei tegen mij 4 voedingen en dat staat ook op het pak van nutrilon standaard 4x 180 ml maar vind het zelf ook een beetje weinig?
Zeker als je nog oefenhapjes geeft mag je best nog een vijfde fles geven hoor! Zeker als je kindje er om vraagt! Hoeft misschien niet standaard, maar als je kindje aan geeft meer honger te hebben dan heb je die in ieder geval nog een fles achter de hand!
Mijn zoontje gaat juist de 5e fles afbouwen door de bijvoeding en heeft voor die tijd altijd 5 flessen gehad (nu ook zo nodig) Mijn ervaring is dat ze zelf aan geven wanneer de fles er af kan dus zal m zeker gaan geven zolang ze/hij t nodig heeft.. Die hoeveelheden op de verpakking zijn meer een algemene richtlijn.. Mijn zoontje wordt de 12e pas 5 mnd en weegt al 8 kg.. Denk dat t toch per kindje verschilt wat ze nodig hebben Hier al een volledig ochtend fruithapje en avond groente hapje en hoe meer die nu gaat eten hoe minder behoefte aan melk
Hier net 5 maanden en drinkt al ruim een maand 4x 210+7 en eet ook potjes fruit 4+ en de groente 4+..180 lijkt mij dan wel erg weinig. .zou zeker gaan ophogen.
Ik vind 180 niet weinig maar 210 juist veel... Om in een keer te geven bedoel ik dan! Zou er zelf in ieder geval voor kiezen om een extra fles te geven. Maar ieder zijn keus. Conclusie voor ts: je mag nog 6 scheppen extra geven in geval van honger, hoe je die verdeeld is aan jezelf!
Je kind mag gewoon een liter aangemaakte voeding per dag, naast de bijvoeding. Gewoon geven dus Let wel op dat je na overstap op opvolgmelk een max hebt van 800cc, maar dat is ook zwaardere.voeding.
jongste is nu ruim 5 maand en eet nu: 4.00 fles 180+6 (slaapt weer verder tot 6.00/6.30) 8.00 fles 180+6 10.00 fruit (ongeveer een half potje van 4+ maanden, meer kan hij nog niet op) 12.30 fles 180+6 16.30 half potje groente, 4+mnd potje, meer kan hij niet op 18.30 fles 180 +6 met rijstebloem (tussen 7 en 8 slaapt hij in en gaat hij de nacht in) Tijden zijn bij benadering, omdat wij flesvoeding op verzoek geven, maar vaak zijn de tijden ongeveer zoals hierboven beschreven.