Recepten baby 8 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Scorpio99, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik zoek al een tijdje naar lekkere recepten voor mijn zoontje, want tot nu toe is het steeds groente, aardappel en vlees in de stomer en ik wou een keertje wat anders voor hem maken.. maar helaas kom ik weinig recepten op het internet tegen..

Wie heeft nog lekkere recepten? Ik zou ze graag hier gepost zien! :D

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Pasta

tomatensaus
    - 2 ontvelde tomaatjes
    - kruiden naar smaak (knoflook, oregano, tijm, rozemarijn etc)
    - beetje geruld gehakt (hoeft niet, kan ook vega)
    - gebakken champignonnetjes
    - klein uitje
    - beetje courgette, tomaat, prei etc

mmmh

of

pasta met pompoen met een beetje italiaanse kruiden en knoflook

rijst met een kaassausje (kaas smelten in een beetje kv) en een stukje vis met spinazie
    cheddar

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar uh.. je hoeft niet speciaal te zoeken naar recepten voor 8 maanden. Zolang er maar geen zout toegevoegd wordt kan je eigenlijk alles wel maken. Ik zou in eerste instantie niet te veel nieuwe dingen proberen.

4. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ik zocht naar baby recepten omdat ik eigenlijk nog niet zo goed weet wat ik hem qua kruiden al kan geven.

Die gerechten klinken heerlijk! Straks maar eens even met mn zoontje naar de winkel toelopen dan :)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Bruine bonen met stukjes ontvelde tomaat of gestoomde appel. Die bonen zijn wel wat zout dus dat is voor af en toe.

Pasta eten we hier vaak, je kunt eindeloos variëren met de groente er in. Ook de verschillende pasta's voelen anders in de mond, bijvoorbeeld spaghetti of fusili.

Wij eten ook wel couscous, met wat groente erdoor.

Ik geef gewoon alles in stukken, dan kan je kind heel makkelijk mee eten. Voor de dagen dat wij iets eten wat hij niet eet, heb ik altijd een voorraad van die verse pastasaus in de vriezer. Mijn dochter eet dat ook graag en er zit zoveel groente in, dan heeft ze weer een flinke portie vitaminen op.
    Gewoon prakken kan ook met bijna alles hoor, het is wat jij zelf wilt en hoe je kind graag eet.

Die tomatensaus gebruik ik ook wel voor door rijst, couscous en quinoa. Dat wisselt lekker af. Je kunt dan ook variëren met wat kruiden.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Er zijnet veel kruiden die je al met mate kunt toevoegen. Eigenlijk alles behalve pittige dingen zoals peper, cayennepeper etc. Ook geen zout toevoegen.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb hier heel veel inspiratie vandaan gehaald.
    Smikkels.nl

Dochtertje is dol op een vispakketje uit de oven.
    Bijvoorbeeld verse makreel met tomaatjes, tijm, peterselie, citreonschijven en champignons. Je kan zelf beslissen welke groente je wilt gebruiken

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Laatst vroeg iemand dat ook en keamen z, als tip koken voor mijn dochter.een hele leuk blog een vader die kookt voor zijn dochter.er staan heel veel recepten op.;

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Een pasta 'sausje' maken van rundertartaar, tomaat, paprika en courgette. Tartaar rullen in een braadpan, groente in kleine blokjes snijden, met de tartaar meebakken en in de vrijgekomen sap van de tomaten even laten stoven. Overtollig sap afgieten, pasta erbij en voila...

Zoiets kun je ook doen met groene en rode paprika met ipv tartaar, fijn gesneden gestoomde kip. Groente stoven met wat water en een paar blaadjes verse basilicum. Lekker met wat rijst

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik maak ook wel rijstschotel.
    Kip aanbakken met stukjes paprika(evt. andere groenten), dan ontvelde tomaten, water en rijst, dat laten pruttelen totdat de rijst zacht is. Kruiden kun je naar smaak toevoegen. Voor onszelf maak ik dit met bouillon, maar goed dat is nog te zout.

11. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik dacht eigenlijk dat je geen nitraatrijke groente met vis mocht combineren? Wat mag je baby niet eten in het eerste jaar? — Anababa

Want ik combineerde voor mezelf ook altijd spinazie met vis voor ik het op meerdere site tegenkwam dat je dit beter niet kon doen,....

Pasta met pompoen is overigens heerlijk idd. :)

Deel Deze Pagina