Baby 5.5 maand stopt niet met huilen. (Mijn verhaal HELP)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ghissss, 1 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een ellende, ik leef met je mee… Fijn dat je donderdagochtend een afspraak hebt. Soms moet je dan op je strepen staan en een doorverwijzing naar een kinderarts eisen. Laat je niet wegsturen! Jullie situatie is ernstig en ellendig genoeg voor een kinderarts!

Het zou kunnen dat je kleintje nog een stapje verder moet qua voeding. Bij sommige baby’s is Pepti niet genoeg. Je hebt nog een stapje verder (Nutramigen LGG) maar ik zou dan meteen overgaan op de allerstrengste voeding: Neocate, daar zit niks van koe meer in. Dat scheelt een hoop ellende met weer wennen aan nieuwe melk.

Ook zit er geen lactose in Neocate, wat misschien ook nog wel een (tijdelijke) boosdoener kan zijn bij jouw kindje. Als de darmen beschadigd zijn van veel ellende met voeding, kunnen de darmen minder goed lactase aanmaken. Mijn dochter (nu 6mnd) had dit. Zodra ze over was op lactosevrije melk was de ellende verdwenen.

Sylver en Ghissss vinden dit leuk.
  2. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan het ook online bestellen of bijv bij een apotheek kopen (wel ff bellen of ze het op voorraad hebben). Het is wel ontzettend duur, maar als het werkt weet ik zeker dat je het vergoed zal krijgen.

En zoals de moeders hierboven al zeiden: houd een dagboek bij met voedingen en huilen. Zo heb je documentatie om te laten zien wat er gebeurt en of die Neocate wellicht helpt.

Vero0504 en Ghissss vinden dit leuk.
  3. Dorpsmeisje

6 okt 2022
    23
    8
    3
    Vrouw
    Ghz
    Op het CB werken geen kinderartsen. Het zijn jeugdartsen die enkel groei en ontwikkeling in de gaten mogen houden.
    Als je na een paar flessen al zoveel verschil merkt, kan ik je 1 ding zeggen; dat is koemelkallergie.
    Onze kinderen hebben het beide ook. Onze kinderarts zei altijd; als moeder merk je verschil tussen huilen om huilen of om pijn en als jij tussen de soorten melk, verschil ziet, is die er punt.
    Mijn kinderen hebben nooit een provocatietest gehad om deze reden.
    Komt ook omdat ik zelf een koemelkallergie baby was en dan is de kans gewoon veel aannemelijker en word je wel makkelijker geholpen. Dus als jij en je man allergieën hebben, hop naar de huisarts en zeggen dat je naar de poli wilt!!

Jessi79, Ghissss en Cinnabun vinden dit leuk.
  4. Dorpsmeisje

6 okt 2022
    23
    8
    3
    Vrouw
    Ghz
    Oh en je hebt nu een provocatie test gehad. Een maand op pepti; ging beter. Weer terug; slechter. Test klaar.

Vero0504, Jessi79 en Ghissss vinden dit leuk.
  5. Dorpsmeisje

6 okt 2022
    23
    8
    3
    Vrouw
    Ghz
    Oh en neocate is 81 euro per blikje waar je zo max 3 dagen mee doet. Zou daar niet zelf aan beginnen...

Ghissss en Sado vinden dit leuk.
  6. Ghissss

Ghissss Lid

30 mrt 2022
    9
    1
    3
    Vrouw
    Nou naar de HA geweest. Pepti niet op recept gekregen. Hij wilde niet in het vaarwater van CB of een kinderarts zitten.

Doorverwijzing voor de KA gekregen. Wachttijd van minimaal 6 weken...

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dan zou ik zelf even het zkh bellen en zeggen dat het heel veel haast heeft
    Dat je al een half jaar met een krijsende baby zit ed
    En dat er NU iets moet gebeuren

Cinnabun, Sophy en Fristi2012 vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Je hebt ook een spoedverwijzing. Wat jammer dat je huisarts hierin niet mee denkt. Ik zou de poli even bellen en het verhaal uitleggen. Wellicht kunnen ze iets voor je betekenen.

Heel veel sterkte!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik zou ook eens gaan nadenken of je bij deze ha wilt blijven als het zo verrotte moeilijk is om hulp te krijgen voor een overduidelijk zieke baby.

Sylver, Vero0504 en Jessi79 vinden dit leuk.
  10. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Wauw die wachttijd slaat echt nergens op… Ik zou inderdaad naar de poliklinische afdeling van het ziekenhuis bellen en de situatie uitleggen. Ze zien veel minder erge gevallen.

Bizar dat de huisarts de ernst er niet van inziet. Ik zou het nog geen dag langer trekken als ik in jullie situatie had gezeten, vind het knap hoe je het volhoudt.

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Jemig!! Wat een drama! Hopelijk kun je eerder terecht bij de huisarts.

Onze roze wolk is ook overgevlogen. Vroeggeboorte, kanarie geel en met neus sonde naar huis. 1 week " rust" om vervolgens een krijsende baby te hebben door verborgen reflux. Via huisarts eerst medicatie die niks deed. Daar eerst lang mee gezeten, voeding indikken, lactose omdat hij niet kon poepen.

Uiteindelijk via kinderarts de goede medicatie.

Een paar deuren verderop zeiden al heeft hij medicijnen? Zelfs daar hoorde ze hem:eek:

Blijf nog even hoop houden! Ze doen het niet expres. Je bent vast op maar dit gaat je lukken. Hopelijk snel aan de beurt!

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik zou er inderdaad achteraan gaan bellen bij de poli en de ernst uitleggen.

Desnoods nog een poging via zorgbemiddeling via je zorgverzekeraar voor een ander ziekenhuis. Dit gaat nergens over, je gaat niet een kind nog ff 6 weken laten crashen met pijn.

Sorry maar ik heb t met G meegemaakt, dat is niet in belang van t kind en ook niet voor jullie en jullie band.

Allicht via de zorgverzekering nog een overbrugging mogelijk met pepti wat beter ging (longshot, always worth the shot).

En begin alsjeblieft NU al met bijhouden met zo'n dagboek en hoe rot het ook is, film zo'n aanval met je telefoon. Dat zegt meer dan 1000 woorden.

Cinnabun en Sylver vinden dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier door G al bekend met verborgen reflux, R was hardnekkiger en had een poosje medicatie nodig.

Op s omeprazole (de orginele ik geloof van Nexium) ging t top. Gelijk van de eerste keer af aan en naarmate de dagen vorderde een steeds vrolijker en uitgeruster manneke.

1x de generieke variant gehad (en nog niet eens door want die verpakkingen lijken heel erg op elkaar) en t dak ging er af. Ik had m net zo goed niks kunnen geven.

Haalde gelijk de vuilnisbak overhoop en de oude verpakking te voorschijn. Want t kon maar 1 ding wezen, verder was er niks nieuws. Qua samenstelling, sterkte en hulpstoffen kon ik en de apotheker niets bijzonders vinden.

Met wat pijn en moeite de volgende dag weer nieuwe te pakken gekregen (de orginele) en werkte weer als een trein.

Dus zelfs daarin zit kennelijk toch ook nog een verschil. Nu kende ik dat wel van de pil maar van maagzuurremmers had ik dat niet direct verwacht. En dan ook gelijk zo'n giga verschil! o_O

owly vindt dit leuk.
  14. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Jeeeetje wat een huisarts heb jij zeg.... Zou inderdaad snel switchen. 6 weken was hier in de stad ook. Toen gezegd dat we sneller terecht wilden en binnen 2 weken naar elders, daar was kortere wachtlijst. Misschien buiten de stad zoeken en een verwijzing vragen naar een ander ziekenhuis met kortere wachttijd? Daarnaast inderdaad de poli bellen en zegen hoe ernstig de situatie is. Hopelijk kunnen zij dan toch zsm een plekje vrijmaken... Andere optie is gewoon naar de SEH gaan. Zeggen dat de baby non stop krijst en jullie het niet meer trekken. Dan gaan ze echt wel snel wat doen hopelijk!!! Hier zeiden ze op een gegeven moment in het ziekenhuis ook: als jullie het niet meer trekken en willen dat hij ter observatie in het ziekenhuis komt, dan kunnen we daar wel iets in regelen. En als ik jouw verhaal zo hoor gaat het er bij jullie nog veel ernstiger en heftiger aan toe....

Cinnabun vindt dit leuk.
  15. Ghissss

Ghissss Lid

30 mrt 2022
    9
    1
    3
    Vrouw
    @allemaal,

Ik heb best een pittige baan. Ik werk op de meldkamer van de politie. Vorige week had het CB gebeld en ik moest zo erg huilen. Na het gesprek met CB mag ik ook maar halve dagen werken. Na een mail naar mn collega's zijn ze gelukkig heel begripvol.

Via de zorgverzekering en via dr spoedpolie geprobeerd een snellere afspraak te maken maar dat is niet gelukt. Mn werkgever probeert het nu via mn werk.

Het CB heeft eergisteren nog gebeld. Ik krijg nu pepti 2 op voorwaarden dat ik naar de babyfysio ga vergoed tot wij naar de KA gaan vergoed.

Dinsdag as hebben we een afspraak bij de fysio.

Ze gaven ook het advies om meer vaste voeding te geven ipv melk. (We geven echt alles koemelkallergie vrij) nu lijkt het al 2 dagen wel iets beter te gaan.

Hij wordt volgende week 6 maanden en meneer heeft voor het eerst omgerold!. Hij raakt wel gefrustreerd als hij niet terug kan op zn buik maar dit is voor ons wel echt een bijzonder lichtpuntje. Hij lijkt ook minder te huilen nu.

Wij hebben ook een klacht ingediend naar de VB jeugdarts voor de totaal onematiche manier van werken en we teffen ha

16. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Oh wat verschrikkelijk en ontzettend lastig! Je wil je kindje niet met zo veel pijn zien en zelf trek je het ook niet als het huilen en ongemak zo lang aanhoudt.

Ik ben niet bekend met flesvoeding, maar onze kleine van 4,5 maand huilt ook veel en heeft veel last van krampjes gehad. Ik kreeg de tip om eens langs de osteopaat of manueel therapeut te gaan. Die kunnen de darmpjes voelen en ook trauma in het lichaam voelen en behandelen door de bevalling. Misschien kunnen die verder helpen. Mijn partner loopt zelf ook bij de manueel therapeut en die zweert erbij.

Hoe gaat het nu?

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk :( aangezien pepti iets leek te doen, zou ik naar een kinderdietiste gaan die nutramigen of neocate voorschrijft. Pepti is bij kma soms gewoon echt niet voldoende. Kinderartsen zijn daar over het algemeen totaal niet goed geschoold in. Nutramigen is vervolgstap, daarin zit nog koemelk maar nog verder verknipt als pepti en neocate is helemaal koemelk vrij. Hier hadden we ook niks aan de kinderarts en hebben we via diëtiste uiteindelijk neocate gekregen en vergoed gekregen. Nu is ons zoontje 20 maanden en we lopen nog steeds bij haar, heb het als erg fijn ervaren.

Als lactulose niet helpt zou ik vragen om forlax, lactulose deed bij ons zoontje ook niks

Osteopaat zijn wij ook geweest, maar uiteindelijk moest eerst de allergie opgelost worden anders kan je blijven gaan. Maar een keertje gaan kan al fijn zijn om te kijken wat hij/zij zegt

18. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Jeetje, nog niets opgeschoten dus. Lijkt me zo naar. Ik vind het ook bijzonder dat artsen altijd naar medicatie grijpen en niet natuurlijke wijzen willen onderzoeken.

Je geeft natuurlijk geen bv, maar zou het beter worden als de kleine bv kreeg? Bijvoorbeeld donor melk? Op Facebook is een hele pagina voor het doneren en krijgen van moedermelk.

19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh ik ben niet degene die de topic geopend heeft haha! Dat was mijn ervaring met mijn zoontje, met nog opties wat ze kan proberen

20. Roos97

Roos97 Actief lid

11 dec 2021
    102
    19
    18
    Vrouw
    Hé wat gek! Ik zie het nu pas! Waarschijnlijk met een warrig hoofd na een slapeloze nacht niet goed gekeken

Orchid24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina