Baby 5,5 maand welke thee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sanjor, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als je bv geeft, hoef je verder geen ander drinken te geven met dit warme weer, wel je kindje vaker aanleggen :)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Linnepinneke; Vanaf wanneer geef jij roosvicee dan? Neem aan dat het pas vanaf min 6 maanden mag?

@Sukke; Pyramide thee is dacht ik in die driehoek zakjes??! Weet het eigenlijk ook niet nu ik er zo over nadenk:p hahaha
    En ik denk dat je voor de 6 maanden geen thee of water hoeft te geven maar dat je je kindje gewoon extra kan aanleggen. Je kan altijd zoveel bv geven als je kindje nodig heeft of wil..

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zijn pas met een maand of 7 begonnen met ander drinken. En alleen water en thee. En ze drinkt nog steeds veel water en thee. Niet na 1 x weigeren denken dat ze het niet lusten, ze moeten er natuurlijk ook aan wennen dat het iets anders is dan melk. Het een beetje lauwwarm aanbieden is ook een goede want koud drinken zijn ze niet gewend als je het net aanbied.

Piramide is een merk dat o.a. verkrijgbaar is bij de biologische supermarkten en bijvoorbeeld de tuinen.

4. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Iemand ervaring met reflux kindjes en het drinken van water/thee o.i.d? Ik heb mijn dochtertje afgelopen zaterdag een beetje van mijn water laten drinken, maar eventjes later kwam het gewoon weer omhoog en eruit zetten:x... Nutriton kan ze niet tegen: spuitluiers!
    Iemand tips?:(

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ons kleintje heeft geen reflux maar kraanwater spuugt hij ook weer omhoog. Fleswater van om het even welk merk niet. Misschien iets om te proberen?

6. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Oke, dan zal ik dat eens proberen! Dank je!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    als ze hier een paar slokjes water krijgt,
    spuugt ze dat niet meer uit
    misschien niet teveel geven?

8. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Het was alles bij elkaar denk ik 1 a 2 slokjes;)

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou dan denk ik nog even wachten met ander drinken aanbieden. Het is op die leeftijd niet perse nodig en wie weet gaat het later wel beter.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het ook wat later weer eens proberen.
    Overigens zou ik ook niet te snel beginnen met diksap of roosvicee ofzo. Slokje water was hier gelijk wel prima met 6 maanden maar echt grotere hoeveelheden begon denk ik met 8 maanden.
    Ze krijgt sinds kort heel soms diksap maar volgens mij heeft ze net zo lief water. Momenteel drinkt ze hier ook veel water.
    Sinaasappelsap en appelsap vindt ze ook wel lekker, dat drinken we soms even samen. Vooral met een rietje vindt ze erg interessant. Verder gewoon over de dag door heeft ze haar beker met water altijd in de buurt.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan zou ik vooral na 6 maanden als drinken gewoon water aanbieden en geen andere dingen. Nergens voor nodig.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de flessen aanmaken met 15-20cc extra water, dan krijgt ze ook voldoende vocht binnen. Water kan ook tussendoor, maar kijk uit dat je niet te veel geeft waardoor ze te vol komt te zitten.

Venkelthee in elk geval, dat is giftig en wordt al jarenlang afgeraden voor babies en kinderen!!!

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Water wilt ze niet echt drinken.. Misschien 1 slokje.. Heb dus inderdaad ook haar flessen met 15 cc opgehoogd. Alleen meestal drinkt ze haar flessen al nooit leeg.. Dus vandaar dat ik even zit te kijken hoe ik toch wat extra vocht kan geven.. Ze krijgt nog wel 5 voedingen..

Ohh is venkelthee echt giftig? Waarom wordt het dan aangeraden als je bv geeft en de baby kramp heeft? Ik heb het gewoon gedronken. (best veel eigenlijk)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het advies bij bv en krampjes is 1 kopje venkelthee zelf drinken. Aan je baby niet geven!
    Zelf veel venkelthee drinken werkt averechts en teveel is schadelijk.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Giftig lijkt me een erg sterk woord. Maar ondanks veelgehoorde adviezen is het niet verstandig om veel venkelthee te drinken of het aan een baby te geven. Het lijkt even te helpen tegen krampen en zo, maar uiteindelijk worden die er alleen maar erger van.

Ik zou zelf helemaal geen thee geven. Melk en water, dat is op zich prima. Mijn dochter (13 mnd) krijgt af en toe wat lauwe kruidenthee (zonder cafeïne) of sterk verdund diksap of ander vruchtensap, maar dat is niet eens dagelijks. Zij drinkt graag water, dus waarom iets anders geven? In het begin dronk ze 1 of 2 slokjes, maar dat wordt steeds meer.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oh! Ik heb idd wel gemerkt dat door de venkelthee het eigenlijk alleen maar erger werdt ja.. En heb het Lisa nooit gegeven hoor;):p hihihi.

Maar goed. Ik probeer nog steeds water maar gaat er gewoon niet in. Heb haar flessen verhoogd met extra water en ik zie het wel wanneer ze er wel aan toe is:)

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb mijn oudste op die leeftijd nog geen extra vocht aangeboden eigenlijk, althans niet los. Wel idd de flessen aangemaakt met een beetje extra water, dat werkte ook prima.

Deel Deze Pagina