Baby 5,5 week herkauwt lang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BZD, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Mijn kleintje van 5,5 week hoor ik tot 2 uur na de borstvoeding nog steeds melk "herkauwen". Vooral na de voeding van ong 20:00 uur. Hierdoor slaapt hij die tijd ook niet en áls hij dan in slaap valt, slaapt hij tot ong 2:00 uur en vraagt dan zelf nog niet eens om eten, maar ik hoor hem dan nog steeds slikken.

Bedje, aankleedkussen staan al schuin. Hij zit al ruim een half uur na voeding rechtop. Ik ben al 2x naar Lactatiekundige geweest omdat ik heel veel melk produceer en sterke toeschietreflex heb.
    Wat zouden we nog meer kunnen doen?

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Oh ja en t is nu midden in de nacht, ben benieuwd naar de tips. Ik ga morgen ook even bellen met cb, kijken wat zij zeggen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klinkt als reflux. Hieronder zal ik de leefregels benoemen.
    Stap 1 is de leefregels opvolgen, als dat niet voldoende werkt kan je proberen (als je wilt) om in te dikken. (Stap 2 dus) Bij bv werkt dat iets anders, dan geef je vooraf en evt achteraf wat jbpm aangemaakt met water (of bv). Het is dan een heel dik papje wat ervoor zorgt dat de voeding mogelijk minder goed omhoog komt. Hiervoor kan je pure jbpm halen (natuurwinkel, tammi) of Nutriton. In het laatste zit maar 30% jbpm en heb je meer nodig voor hetzelfde. Daarnaast is de kans groter dat een kindje op nutriton reageert door bijv krampen, diarree of juist verstopping.
    Stap 3 is medicatie, maar dat voorkom je liever. Zeker als het alleen het slikken is wat je hoort en verder niet overmatig huilen is het niet nodig.

Cb heeft mij hier nooit verder in kunnen helpen. Voor medische zaken moet je naar je ha en niet naar het cb.

Leefregels;
    - zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat betreft je sterke tsr en hoge productie: had ik ook en oudste kon daardoor vrijwel niet drinken, (bij jongste om deze en andere redenen toen overgestapt op KV).
    Bij de oudste was het enige wat werkte: afkolven tot het er niet meer vanzelf uitspoot, (handkolf), en dan pas aanleggen. In het begin kolfde ik dan 80-90 cc per borst af, en dat werd stapsgewijs over een anderhalve maand toen steeds minder, tot ik niet meer voor hoefde te kolven.

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Dank jullie wel voor de reacties vast.

We zijn een aantal dagen geleden gestart met Ria Blom's Regelmaat en Inbakeren en dat werkt nu al erg fijn. Maar ik vind het zo sneu dat hij 's nachts zo wakker ligt en zoveel moet slikken, iiieeeeee geluiden maakt alsof hij geen lucht krijgt en er af en toe van moet huilen, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hij kreeg om 19:30 eten, slaapt een uurtje, ligt wakker met reflux tot 21:30, slaapt dan tot 2 uur, krijgt eten, van 4-5 was hij wakker, om vervolgens te slapen tot 6. En dan is hij vaak zo moe dat hij slaapt tot 12:00! Ofwel, er zit dan ook 2x daags 6 uur tussen de voedingen.

Bijna alle leefregels passen we al toe, behalve de kleine porties per dag, want dan worden mijn borsten nog meer gestimuleerd. Aan de lactatiekundige hebben we al veel gehad en ik kolf inderdaad de eerste melk handmatig af, of ik leg hem aan, wacht op tsr, koppel hem af, geef speentje en wacht tot melk er niet meer uitspuit.

Pfff moeilijk hoor kleintjes!

Oh ja en ik kan hem wakker maken voor voeding, maar dan drinkt hij niet goed/weinig, waardoor hij dan weer alleen maar voormelk binnen krijgt....

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben zelf geen fan van ria blom. In deze methode laat je je kindje huilen als het ' moet' slapen. (Mits een kindje huilt). En daar ben ik het dus niet mee eens. Een jonge baby huilt niet zonder reden en ik vind dat je als ouder daarop in moet springen. Als het om een inslaap huiltje gaat kan het prima, maar alle andere reden is het in mijn ogen niet goed om te laten huilen.

Laten huilen zorgt ook direct voor extra lucht in de maag waardoor er meer druk op de maag komt en de reflux klachten erger kunnen worden. Ook zorgt het voor darmkrampen.

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Het werkt ook zeker niet voor alle kindjes. Ons zoontje ging steeds meer en meer en meer huilen, deed alleen maar kleine slaapjes op de arm of in de doek, was heel onrustig met drinken, had alleen maar een frons, en bleef ontroostbaar. Nu huilt hij 5 min bij inslapen, soms tussendoor nog na 45 min even. En dus soms 's nachts na dat kokhalzen. En nu hebben we een baby die rustig op het aankleedkussen of in de box ligt, met relaxte armen en benen. Dat stil wordt zodra hij op de arm genomen wordt. We laten hem zeker niet huilen om het huilen omdat hij "moet" slapen, maar zien aan hem dat hij moe wordt en brengen hem dan naar bed. En nu hoor je ook veel beter als er echt wat is (krampje, honger etc)

Deel Deze Pagina