hallo Zit een beetje te tobben over de voedingen van mij kleine meid. Ze is nu 3 maanden en weegt 5600 gr. Vandaag bij het CB geweest (prikjes gehad ) en die adviseerde me om 5 x 180 cc te gaan geven. Nou krijgt ze 5 x 150cc+5 en als ze s'nachts komt (ene x wel andere x niet) een klein flesje van 90CC+3. Ze doet het eigenlijk wel goed op de 150+5 en drinkt het flesje ook helemaal leeg. Zou ze echt die 180cc+6 nodig hebben qua leeftijd en gewicht of kan ik daar beter mee wachten? Wanneer gingen jullie 180+6 geven? En even over het laatste flesje, die krijgt ze nu om 22.30-23.00 uur. Meestal slaapt ze dan al en moet ik haar wakker maken. Hoe pakken jullie dat aan? laten doorslapen totdat ze zich meld of gewoon geven en dan terug in bed? Lang verhaal geworden maar ik hoop op tips! Alvast bedankt!
Als ze op deze manier tevreden is zou ik het nog even laten zo. Ophogen kan altijd zodra ze het zelf aangeeft! Kwa late avondfles. Waarschijnlijk heeft ze het nog wel nodig en er wordt aangeraden pas vanaf 4 maand een nacht van 12 uur te maken. Als het nog nodig heeft zal ze halverwege de nacht komen...
Never change a winning formula...als je kind het goed doet op wat je nu geeft, dan zou ik niet gaan knoeien. Je merkt het vanzelf wel als ze meer in haar fles wil en niet meer in de nacht wil drinken. Eigenlijk raar dan het CB met 180/6 aankomt, dat is de maximale grootte van een fles die nog 'gezond' genoemd kan worden. Waarom het maximum geven als het met minder ook al goed gaat?
Zou het gewoon zo laten. Waarom ophogen als ze hier tevreden mee is en voor de rest gewoon goed groeit? Ophogen kan altijd nog als ze daar behoefte aan heeft Mijn zoontje kreeg met 3 maanden niet meer de late fles. Op gegeven moment sliep hij door en heb hem gewoon niet voor de fles wakker gemaakt. Hij kwam toen wel altijd voor een fles in de nacht. Met 3,5 maand kwam hij ook niet meer voor die fles in de nacht. Mijn zoontje woog trouwens met 3 mnd wel een kg zwaarder als jouw kindje maar ik ben van mening dat een kindje wel zelf aangeeft wanneer hij toe is aan een fles of juist niet
Vond het ook een vaag advies van het CB, dus laat haar voorlopig op de 150cc+5. Heb haar gisteren niet wakkeer gemaakt voor de laatste fles maar een uurtje later meldde ze zich al. Denk dat ze het nog gewoon wel nodig heeft. Alhoewel ze vandaag wel een potje heeft gemaakt van der voedingsschema. Regeldag, 3 mnd sprong? Sinds gisteren, na de 2 prikken bij het cb, is ze ook al heel hangerig en huilt ze veel.
Veel kindjes reageren wel iets op de prikken, dmv hangerig en meer huilen. Dit is binnen een paar dagen over. Gewoon lekker bij je houden en knuffelen.