Handjes ondekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Wanneer ondekken baby's hun handjes, mijn zoontje wrijft in zijn oogjes als hij slaap heeft, ik merk ook dat zijn armpjes steeds meer naar elkaar toe komen, en merk ook dat hij naar dingen wil grijpen boven zich (mobieltje etc). Alleen echt handjes in mekaar en ernaar kijken heb ik nog niet gezien.

Ik vroeg me af wanneer dat ongeveer komt bij baby's. Ik las ergens vanaf 3 maanden, maar kan volgens mij toch ook eerder?

2. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah heeft ook nooit echt zijn handjes bekeken. Hij gebruikt ze al een tijd (is wel 2,5 maand te vroeg geboren) en nu eigenlijk kijkt hij er wel eens naar, maar dit is vooral als hij in zijn bedje ligt.

3. natas74

natas74 Nieuw lid

11 mei 2009
    4
    0
    0
    hallo mijn zoontje is nu 2 maanden en heeft sinds een week zijn handjes ontdekt wat een schattig gezicht.
    hij houd ze in de lucht voor zijn oogjes :D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier was dat geloof ik rond de 2-2,5 maand... echt kijken naar haar eigen handjes, de ene had vastpakken met de andere om de ene goed te kunnen bekijken, ;) En met de ene hand de andere vastpakken om de ene in de mond te kunnen stoppen...

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier heeft hij zijn handjes nog niet ondekt denk ik, komt het nog?

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze kleine heeft haar rechterhandje ongeveer 3 weken geleden ontdekt. Een week later ontdekte ze dat ze er links ook 1 heeft. Ze houdt haar handjes dan boven haar gezicht en draait ze dan alle kanten op. Ze spreidt haar vingers en maakt weer een vuistje. Dat kan ze heel lang volhouden.
    Ze heeft sinds ongeveer een week ontdekt dat ze er ook iets mee kan. Ze grijpt heel bewust naar dingen boven haar hoofd (bv mobiel, of gezichten) en stop alles in haar mond wat ze vastheeft. Ze pakt ook ooit dingen echt met twee handjes gelijk vast. Het gaat natuurlijk niet altijd goed. Ze grijpt ook vaak mis. Ook sabbelt ze veel op haar handjes.
    Veel mensen zeggen dat Emy hier vrij snel mee is, ik zou het zelf niet weten eigenlijk. Maar ja, een ander kind kan andere dingen weer sneller.. Emy lacht nog niet echt vaak en geluidjes maken doet ze ook bijna niet..
    Ik zou me er zeker geen zorgen om maken. Misschien gaat hij zijn handjes wel gewoon gebruiken zonder ze eerst echt te ontdekken..!!

Deel Deze Pagina