elin heeft de eerste paar weken ook heel veel bij me gelegen, slaapzakje aan en dan boven mijn dekbed. als ze sliep legde ik haar tussen onze kussens in op een aankleedkussen. (op haar rug) gek genoeg sliep ze overdag en na de nachtvoeding wel gewoon in haar wiegje
Milan heeft de eerste 2 maanden bijna alleen maar bij mij geslapen... Kwam zelf een hoop slaap tekort maar dat gaf niet. Legde hem wel in zijn wiegje als hij echt goed diep in slaap was. @Fioontje; Hier hetzelfde, overdag ging het prima en na de nachtvoeding ook, maar het inslapen...
Wat hier wel hielp was de warme kruiken op het dekentje te leggen. Een rolletje maken van de wikkeldoek tussen baby en kruik in ivm de warmte. De 2 kruiken lagen dan als een soort V vorm. Let op: de dop van de kruik beneden richting voeten ivm lek gevaar. Zo heeft je baby minder ruimte net zoals in de baarmoeder. Wij durfden Lars ook niet bij ons in bed. Ja, als het nou een knoepert van een baby was... dan misschien wel... maar met 2500 gram nee..
Hier hetzelfde, ik vond het heerlijk als ze bij me sliep, op de arm of op mn man zn borst. Je hebt moederinstinct en gaat echt niet op je kindje liggen hoor, als je gezond bent ( = geen slaapmedicatie oid gebruikt )
Jij hebt misschien wel moederinstinct, maar heeft vader ook vaderinstinct? Hier heb ik mijn dochter in het begin ook wel eens tussen ons in gehad en geen van beide is op haar gaan liggen. Maar mijn vriend is een onrustige slaper en een keer schoot zijn arm met een enorme kracht zomaar uit.. Ik schrok vreselijk en hijzelf ook, gelukkig miste hij haar op een haar na, maar dat was gelijk de laatste keer dat ze als kleine baby tussen ons in heeft gelegen. En iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze doen, maar er zomaar vanuit gaan dat er niks zal gebeuren, vind ik ook niet helemaal terecht.
Kyran wilde ook niet slapen in zijn reiswiegje. Deel 1 van de oplossing was: een lekker zacht dekentje (wel katoen) erin leggen, vindt hij beter dan een glad onderlaken. En verder is hij toch echt een notoire buikslaper Op zijn rug slaapt hij vele malen korter en onrustiger. En een uur overdag slapen op zijn rug is niet lang hoor, die van mij doet zijn middagtukken van 2x 3 uur op zijn buik in de box.
Het kindje is pas vijf dagen oud, hij is voor het eerst in die enorme wereld en waar zijn in hemelsnaam die vertrouwde mamageluiden gebleven??? Neem hem toch lekker bij je, zet een wiegje oid in de slaapkamer oid.. Dat wil niet zeggen dat het altijd zo blijft! Hij kan dan langzaam wennen aan de overgang van mama naar eigen bedje en op een gegeven moment probeer je hem een keer in zijn eigen kamertje te leggen. Gaat dat goed dan gaat het goed, gaat het niet goed dan probeer je het later nog eens.
Hier de eerste weken lekker met zoonlief bij ons in bed geslapen. Toen het slapen overdag ook steeds moeizamer ging hebben wij een puckababy piep aangeschaft, aangezien hij zichzelf steeds wakker mepte met z'n zwaaiende armpjes. Die eerste weken bij ons in bed vonden mijn vriend en ik allebei heerlijk, maar je moet inderdaad wel goed weten wat je doet. Onze zoon lag meestal tussen ons in, tenzij mijn vriend alcohol had gedronken (al was het maar 1 biertje), dan lag hij aan mijn kant. En wij zijn allebei geen onrustige slapers. Op een gegeven moment legde we onze zoon wel steeds naast ons in z'n wiegje te slapen. Dan werd hij vaak na een paar uur wakker met krampjes en dan namen we hem weer bij ons in bed, vaak met zijn buik op mijn buik. En na verloop van tijd merkten we dat hij steeds langer zelf in z'n wiegje sliep. Toen met de puckababy ging het zo goed dat we hem toen hij ongeveer 3 maanden oud was naar z'n eigen kamertje hebben verhuisd. Toen sliep hij in z'n eigen ledikantje. Hij is nog steeds een goede slaper, maar hij moest het wel even leren
Hier ben ik het mee eens. Iedereen moet dat voor zichzelf weten, maar ik ben van mening dat je zo'n jonge baby niet te snel 'alleen' moet laten. Toen ik zwanger was had ik me voorgenomen dat Milan meteen in zijn eigen kamer en in zijn ledikant zou slapen, maar hoe verder ik zwanger was, hoe meer het tegen mijn gevoel inging om dat te doen. Dus uiteindelijk toch nog een wiegje gekocht en dat op onze slaapkamer neergezet. Maar Milan heeft de eerste maanden vaker bij mij geslapen dan in zijn bedje en ik vond dat ook eigenlijk heel normaal. Nogmaals, iedereen moet het zelf weten, maar ik vind niet dat je van een baby die een week oud is mag verwachten dat hij meteen als een roos in zijn eigen kamertje zal slapen.
Een cosibag bestellen bij bijv geboortewinkel.nl dat is een kersenpittenzak die je opwarmt in de magnetron speciaal voor baby's en dan baby op de buik erop leggen, alleen het buikje of op de buik bij rugligging.
mijn zoontje wilde alleen in zijn bedje als ie heel weinig ruimte om zich heen had. Dus vaak deed ik hem in zijn babynestje en dan nog omhuld in een deken. Vond ie heerlijk. Maar het liefst sliep ie toch bij ons in bed en ik vond dat ook niet heel erg. Om mijn buik heb ik hem niet laten slapen, dan kan ik niet slapen. Ik lag gewoon op mijn zij met de kleine op mijn arm zeg maar of hij viel aan de borst in slaap en sliepen we zo verder. Ik ben niet bang dat er iets gebeurd. Hij lag niet onder een deken en ik geloof niet dat ik op mijn kind ga liggen.