Baby 5 maand eet amper wat.

Discussion in 'Voeding' started by Tweekids, Nov 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoals de titel al zegt ons zoontje van 5 maand en 1 week eet echt 1 hapje in totaal denk ik, de rest spuugt hij uit. Ik ben begonnen toen hij precies 4 maand was met dezelfde smaken om te laten wennen tussen 2 flessen door zodat hij niet heel veel honger heeft precies zoals het cb zegt. Maar het enige hapje dat hij redelijk eet is peer de rest moet hij niks van hebben. Hoe moet dat als hij over 3 weken echt zijn hapje nodig heeft? Iemand tips?

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zou nog even wachten.
    Hier had Ziva er ook geen zin in en een maand later ging het beter.
    Ze was er nog niet aan toe.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dus jij zegt nog even wachten en met 6 maanden de hapjes weer oppakken?

4. Skorpy

Skorpy Lid

Nov 2, 2012
    12
    0
    0
    fulltime moeder
    Haarlem
    Ik zou zeggen even wachten, hij komt vanzelf wel. Mijn zoontje wilde met 4 maanden al een half potjes van alles. Nu eet ie nog steeds alles, maar per kind verschilt het. Je zoontje is er denk ik nog niet aan toe, lekker de fles geven als hij die wel wilt, das voor nu nog het belangrijkst :D

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier waren wij ook heel enthousiast begonnen met 4 maanden maar onze dochter moest er niets van hebben.
    Pas met 5,5 maand wilde ze er wat van weten.
    En pas na 7 maanden ging het echt goed.
    Dus kijk naar je kindje ;)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Inderdaad wat de anderen zeggen: even stoppen en over een paar weken weer eens proberen. Op deze manier ga je het forceren en daar gaat ie uiteindelijk niet beter van eten.
    Sowieso mag bijvoeding een flesvoeding nog niet vervangen tot 6 maanden en ook daarna hebben ze het nog niet meteen in grote hoeveelheden nodig hoor!

Hier zijn we pas met 6 maanden begonnen en het had ook nog een paar weken nodig voordat er noemenswaardige hoeveelheden in gingen. Ook kwamen we er toen achter dat ze liever zelf stukken at (a la Rapley)...
    Geen paniek en blijf er zelf rustig onder, dan komt het vanzelf goed.

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    dan is er ook nog verschil tijden niet lusten en niet kunnen. voor hapjes is een andere techniek nodig dan voor zuigen. dat kan uitspugen verklaren. hij weny dan ondertussen wel een beetje aan smaakjes maar krijgt gewoon weinig binnen. kan ook zijn dat hij het echt niet leuker vindt. maar je hebt geen haast!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou er helemaal mee stoppen (ook met de peer) en over een week of 2-3 gewoon opnieuw beginnen en dit keer met groenten.

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Tot de 8 maanden gaat het geen maaltijd worden en dus nog geen flessen vervangen. Alle tijd dus en misschien is je kindje er toch niet zo klaar voor. Ik zou ook stoppen en over een poosje weer proberen. Probeer ook eerst de zachte smaken en wat soms ook helpt is er wat voeding doorheen doen en dat steeds minder.

10. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,189
    1,856
    113
    hier nu een van 10 maanden die nu echt mee eet om dat het nu wel eens moet;).
    Maar ook 4 maanden niet eten.
    aanmodderen tot 6 maanden nog niets.
    hulp en kijken we kwamen nooit verder als 1 hapje.

nu is ze 10 maanden en moet ze nu toch echt wel mee eten.

Tips die wij kregen van een prepologopedie.

Verdeel de potje in de ijsblokjes houder (lieft flexibel).
    Elke keer een blokje er uit halen en aan bieden.
    Bij een nuchtere maag zo dat overgeven niet snel gebeurt dus voor de fles.
    Niet door gaan als kind aan geeft ik wil niet (huilen slaan etc).
    Gelijk stoppen en de fles. Wel zeggen iets van klaar nu de fles etc.
    En we hebben ook geprobeerd een paar slokken de fles en dan hapje fles hapje om en om maar dat werkte hier niet.

En als het bij 7 maanden echt niet beter is met eten aan de bel trekken

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Het is écht bijvoeding he, een lepeltje om te proeven en oefenen is echt genoeg!

Share This Page