Welk brood kan je beste geven bij 7 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by S0fietje, Nov 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Welk brood mogen kindjes van ruim 7 maanden hebben?

Ik haal nu apart brood voor hem omdat wij zelf vaak donker brood eten. Hij krijgt nu tarwebrood maar als alles goed gaat mag hij dan ook donker volkoren enzo krijgen? Of kan ik beter apart brood blijven halen voor nog even?

Hij reageert op alles wat hij eet en drinkt goed en heeft eigenlijk nooit last van zijn darmen. Hij eet vanaf 4 maanden (tot 6 maanden alleen groente en fruit en vanaf 6 maanden zijn het meer maaltijden geworden) en hij heeft nog nergens op gereageerd.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik eet altijd volkorenbrood en mijn zoontje ook vanaf dat hij 6 maanden is. Heb nooit iets anders voor hem gehaald.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

MIjn dochter eet ook volkoren. Wij volgen het schema van stefan kleintjes. Zijn begonnen met een broodkorst tarwe, daarna tarwe boterham, en nu eten we gewoon allemaal volkoren. Aten eerst ook dat donkere brood, van de ah, maar nu gewoon allemaal volkoren, wel zo makkelijk.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik denk dat het afhangt van de hoeveelheid pitjes e.d. Zolang ze hun brood nog naar binnen zuigen/sabbelen ipv kauwend zou ik zelf geen brood geven met pitten. Donker brood op zich lijkt me geen probleem.

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hij kan inmiddels goed kauwen en eet ook wel eens een meergranen afbakbroodje met wel hele fijne pitjes. Wij eten eigenlijk niet altijd hetzelfde brood en wisselen eigenlijk altijd wel. Soms dus heel donker brood en andere keer lichter. Wit brood eten we niet.

Mag hij hierin mee gaan wisselen? Hij eet nu 1 boterham per dag en vind het heerlijk.

Share This Page