Liam past hier sinds een maand oowk niet meer in de maxi cosi,, ik heb oowk een 2e hands en oowk niet van maxi cosi zelf maar een ander merk,,, dus we gaan hier niet meer met de auto weg of alleen als het maar 5 min is,, Hij woog toen 8140 gr en was 70.5 cm lang,, ( kledingmaat 80 ivm groot bovenlichaam ) hij zat er gewoon vast in,, Liefsz
Misschien een nieuwe kopen? Mijn zoontje was ook erg groot, met een half jaar al 10 kilo, maar hij heeft toch ruim 9 maanden in de maxi cosi gezeten hoor. Blijft veel veiliger dan de volgende stoel. Heb je er ook een voetenzak in? Die hebben wij er namelijk snel uitgehaald anders zat hij ook wel heel krap.
kijk anders eens op Kind in de auto - Home site over achterwaarts-gerichte kinderzitjes. ásl je je kindje vroeg over moet doen ivm niet meer in de cabrio/citi passen, dan is zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren wel verstandig (want veel veiliger). hier een lange pierlala die qua lengte er wel vroeg uit zal groeien. maar ik wacht zo LANG mogelijk, want te vroeg overdoen naar grotere (zeker voorwaartsgerichte) stoel kan echt gevaarlijk zijn ivm hoofd/nekondersteuning. op de genoemde site staan ook de testresultaten van diverse stoeltjes. verhelderend!! ik zou alleen daarom al nooit een hema-stoeltje kopen. goedkopp kan zo heeeeeel erge duurkoop worden...