Baby 5 maand verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annelke, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Dag dames,

Mijn dochtertje is verkouden aan het worden. Voorlopig nog niet erg maar ik spoel nu wel al haar neusje met fysiologisch serum.
    Echter ben ik benieuwd naar wat jullie geven als het echt verstopt begint te zitten.
    Ik weet dat er een nisykid neus spray bestaat. Werkt deze ook effectief?
    Gaan jullie naar hogere zoutoplossing (bij mij helpt dit niet echt, dus helpt dat dan wel voor een baby? ) ?
    Of iets anders?

Bedankt

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Haaj. Stomen onder de douche en babyneuspray. Verder zo een neusknijpertje om uit te zuigen als t echt dicht gaat zitten. Plat liggen is naar bij verkoudheid dus rechtop houden werkt ook, en bijv bedje wat schuin zetten. Zielig he bij die kleintjes!!

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah zo'n neusknijpertje werk maar dan moet je het wel bijna direct na het badderen of net na het gebruik van de zoutoplossing dan is het snot zacht.

Verder zou je een kleinbeetje baby vicx (weet ff niet hoe dat heet) kunnen gebruiken dat helpt op de neus open te houden.

Altijd zielig bij die kleintjes he je kunt er zo weinig aan doen :(

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik deed altijd van dat vicks spul op een doekje en maakte dat vast aan het ledikant, vlakbij het hoofdje.. Maakt de neus ook vrij. Omdat je het nog niet op de baby zelf mag smeren..

Uitje op de kamer werkt hier ook altijd wel..

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Neusspray en neuspeertje gebruiken. Evt wat Luuf op de voetjes smeren. Je kunt stomen door een hete douche te laten lopen en daar samen bij te gaan zitten. Extra vaak bedje verschonen, vaker nieuwe pyjama/romper aandoen, tut na elke nacht in de was.

En daarnaast heel veel extra liefde en knuffels geven ;)

Succes! Heel sneu voor zo'n ukkie.

6. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Mijn zoontje van 8 weken is ook een beetje verkouden. Nog niet zo erg dat hij er last van heeft, heb alleen het idee dat ie daardoor wat vaker wil drinken.

Weten jullie of ik zo'n neusspray ook bij een jonge baby kan gebruiken? Mocht de verkoudheid erger worden..
    De tip van het vicks doekje aan het ledikant hangen ga ik ook proberen!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Luuf (dat soort vicks) wordt afgeraden voor babys onder 6 maanden. Niet alleen voor op de huid, maar in het geheel. Het gaat dus niet specifiek om op de huid, maar om het inademen.

Luuf bevat eucalyptusolie en dit kan bij kinderen (zelfs tot 2 jaar) een vernauwing aan de luchtwegen geven.
    Luuf geeft dit advies ook zelf, om het niet onder de 6 maanden te gebruiken.

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    O dat wist ik niet! Ik heb deze tip zelf ooit gekregen naar (gelukkig) niet toegepast toen. Bedankt voor de tip!

9. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ui doorsnijden en bij het ledikant zetten. Raam van de slaapkamer een beetje open, zoutoplossing neusspray, paracetamol geven en luuf onder de voetjes smeren. Die combi werkt bij mijn dochter heel goed!

10. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ah dat is fijn om te weten! :)

11. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Ui snijden en bij bedje zetten werkt hier als een trein 😃 Onze zoon is al meerdere malen verkouden geweest.

12. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Fysiologische zoutoplossing kan op elke leeftijd
    Vicks doekje zou ik dus nog even laten bij zo een kleintje

Wat betreft dat neuspompje; ik heb ook wel weer gelezen dat dat niet zo goed is voor de neus en slijmvliezen om te doen

Hier gebruik ik zoutoplossing, bedje (hoofdeind) staat wat hoger en sinds ze 6 maanden is ook luuf. Dat heeft nu echt goed gewerkt.
    Uitje had geen effect eigenlijk, behalve dan dat de hele kamer stonk :)

13. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Oke, thanks! :)

14. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ja echt zielig.
    Ze maakt er ook koorts op. :(
    En ze is zoooo boos als ik haar neusje proper en vrij wil maken.
    Ik wou dat ik de ellende kon overnemen...

Deel Deze Pagina