Nou zit ik net op de verpakking te kijken en zie dat je gewoon water eerst moet koken en dan af laten koelen naar 37 Gr. Maar volgens mij duurt dat allemaal veel te lang en blijft het TE lang heet. Daarom mijn vraag Mag je ook gewoon koud kraanwater opwarmen in de magnetron met h a voeding van kruidvat?? Wie doet dat ook gewoon?of mag dit echt niet?
Je kunt inderdaad koud water opwarmen in de magnetron. Of je doet iets minder als de helft gekookt water (zo uit de waterkoker) en dan aanvullen met koudwater uit de kraan. Heb je de fles ook op de juiste temperatuur. Zelf gebruik ik altijd gekookt water uit de waterkoker en dan aanvullen met koud water. Dit vind ik net zo snel (ook 's nachts). Ben het gaan doen omdat onze dochter destijds comfort voeding gebruikten aangevuld met extra JBPM en dit loste het beste op in gekookt water (dus eerst gekookt water, poeder erbij, en dan pas koud water). Ben dit nu zo gewent dat ik ook zo de flessen van mijn zoon aanmaak.
Dat is wel waar gwenolyn, en kv voeding klontert iets meer dan de nutrilon ha. Misschien moet ik het ook maar weer eens zo gaan proberen.
wij dede t water in de magnetraon, ging prima. Mijn kraamverzorgster deed met warm water uit de kraan.
Wij hebben die voeding ook. Ik neem koud kraanwater, in de magnetron, poeder erbij, roeren en rollen met de fles en klaar. Gaat prima!
Je mag gewoon koud water uit de kraan pakken en dit opwarmen in de magnetron. Wat je niet mag doen, of iig sterk afgeraden wordt is een fles aanmaken met warm water uit de kraan. Dus zonder op te warmen. Warm water uit de kraan kan metalen en bacterien bevatten. Wordt afgeraden door de watermaatschappijen. Veel kraambureaus maken flessen aan met warm water uit de kraan maar die hebben dus niet goed opgelet en het advies van de watermaatschappijen verkeerd opgevat. Dus, water koken en af laten koelen of e koud water bij doen of water in magnetron of flessenwarmer opwarmen.. MAAR: bij een pasgeboren baby wordt het dus aangeraden om de eerste weken afgekookt water te gebruiken of bronwater wat je opwarmd. In gewoon kraanwater zit altijd wat kalk en hier reageren babys vaak op met krampjes. Dus zou voor de eerste weken barleduc of spa water halen of water koken.
Eens met warm kraanwater; is ongezond. Maar bronwater is geloof ik een Belgisch advies want in NL word gewoon koud kraanwater gebruikt.
Hier nier hoor. Zowel bij mij als bij mn zusje en paar collegas. In andere woonplaats en andere organisatie. Kraanwater is 1 van de hoofdoorzaken van krampjes. Cb adviseerd het hiet en het cb op mn werk (andere regio) ook. Maar goed, dat, dat zal hetzelfde zijn als met warm kraanwater. De ene kraam zegt dat het mag en de andere niet.
Wat betreft alle verschillende adviezen in Nederland vind ik raar! Ik deed het eerst met warm kraanwater, volgens advies van de kraamhulp... Flesjes water is mij verteld is minder goed dan kraanwater, omdat daar zouten in zitten. Tegenwoordig doe ik het met gekookt water, aangevuld met koud kraanwater. Ben hiermee begonnen omdat er dan bijna geen klontjes meer in de voeding zitten. Maar het blijft raar dat ze allemaal een ander advies hebben?!
Is ook raar. Maar veel kraaminstellingen hebben de adviezen van de watermaatschappijen verkeerd opgevat. En dit is er moeilijk uit te krijgen. Tot een aantal jaar terug mocht je ook geen koud water gebruiken voor flesjes. Dit omdat er (dacht ik) veel fluor en/of chloor in het water zat. Warm water uit de kraan werd toen al afgeraden ivm loden leidingen en om dezelgde redenen als het nu afgeraden wordt. (Trouwens ook afgeraden voor volwassenen). Opeen gegeven moment werd het water steeds beter vzn kwaliteit en ga de watermaatschappij aan dat er weer gewoon water gebruikt mocht worden voo flesjes. De kraambureaus hebben hiervan gemaakt dat je ook warm water mag pakken. Maar verschil in advies is met meer dingen. Met kruiken, buikligging enz.