Dreumes propt z'n eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie1983, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie1983

Lelie1983 Lid

28 jun 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Mijn zoontje van 16 maanden at altijd rustig zijn bordje met stukjes brood, maar propt sinds een paar weken het liefst 5 stukjes tegelijk in zijn mond. Dat krijgt hij vervolgens niet goed gekauwd dus spuugt hij het weer uit. De afgelopen tijd laat ik hem steeds een stukje pakken en schuif ik het bordje buiten zijn bereik, als hij het doorgeslikt heeft schuif ik het bordje weer terug. Niet echt handig en hij is nu ook wel slim genoeg om twee stukjes per keer te pakken. Hij doet hetzelfde met stukjes fruit, rozijntjes en avondeten.

Hebben jullie tips? Want ik krijg het idee dat hij door het wegschuiven ook weer extra wil gaan proppen omdat het bordje weer weg gaat. Hij wordt daar soms ook heel driftig over (terwijl hij dan dus zijn mond vol heeft).

Alvast bedankt!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja fijn hè! Die van mij begon dan te proesten omdat haar mond vol zat, en als oplossing propte ze er vrolijk nog een stuk in, dat ze er niet in Is gebleven mag een wonder heten...
    Met stukjes brood, fruit, rozijntjes ed gaf ik steeds twee stukjes tegelijk, wat jij ook al doet, maar de rest hield ik dan een beetje uit het zicht anders wilde ze alles hebben. Met avondeten deed ze het eigenlijk niet, dat Is ook lastiger om met beetjes tegelijk te geven.
    En als je het gewoon laat gaan, geen aandacht aan besteedt en klaarstaat om een ferme klap op de rug te geven als het misgaat? Wie weet Is het dan met een paar weken over als hij snapt dat het toch niet echt lekker werkt zo.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn dochtertje van anderhalf doet hetzelfde. Soms krijgt ze het doorgeslikt en soms haalt ze het weer uit haar mond en krijg ik een vieze natte klont brood in mn hand. Mocht ze toevallig op mn arm of heup zitten dan probeert ze ook wel eens die vieze broodprop in mijn mond te stoppen, terwijl ze me dan aankijkt alsof ze iets heel liefs voor me doet :D.
    Ik laat het eigenlijk meestal maar gaan. Ik neem aan dat dit iets tijdelijks is en ze vanzelf wat rustiger gaat eten. Overigens is het nu alweer een stukje minder erg dan een week of 6 geleden, dus ik ga ervan uit dat ze er voor haar 16e vanaf is...

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Gaat vanzelf over hoor.

5. Veera

Veera Niet meer actief

En als je een hele boterham geeft?
    Ik geef geen stukjes meer maar vouw hem dubbel. Ze hapt er dan zelf stukjes af. Het is te groot om allemaal te proppen en dan hoef je niet steeds zn bordje te verschuiven

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier propt ze haar brood ook wel. Superleuk want als het bord leeg is kan ze 'op' zeggen. Ik laat het maar zo. Als haar mond te vol zit haalt ze de stukjes er wel weer uit. Ondertussen wordt het ook al minder. Ik ga er maar van uit dat het vanzelf over gaat

7. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    hahahaha precies mijn dochter :D :D :D

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier een mannetje dat propt sinds hij zelf eet en is er nooit mee gestopt ;). Met 6 maanden rapley begonnen dus vanaf 6 maanden oud tot op de dag van vandaag propt hij z'n eten. Overigens propt hij het nu wel zo vol dat hij het wel weg kan kauwen en dus geen stukjes meer uit z'n mond hoeft te vissen. Maar af en toe kijk ik nog steeds vol verbazing naar hoe hij eet en denk dan, jochie dat kan toch veel makkelijker:(? Maar nee hoor, mama moet zich er niet mee bemoeien....ok dan niet:)

Deel Deze Pagina