Speen van fles verandering resulteert in veel huilen, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xzonnetjex, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    Onze dochter is 10 weken oud (4250gr) en krijgt flesvoeding vanaf dag 1. Ze kreeg dit eerst via een Avent fles wat niet goed voor haar was wegens teveel lucht happen. Sinds 6 weken geleden krijgt ze nu voeding via een Difrax fles met een S speentje. Het wordt nu alleen te moeilijk voor haar om hier nog fatsoenlijk uit te drinken, het is te intensief. Ze valt gewoon in slaap na een dik half uur flink zuigen voor 135ml. Het wordt dus tijd voor een M speentje.
    Hier zijn wij 2 dagen geleden mee begonnen alleen blijft ze huilen. Ze drinkt de fles veel te snel leeg (in zo'n 7 a 8 minuten). Daarna heeft ze nog veel zuigbehoefte, wat ik een beetje probeer te compenseren met een gewone speen of mijn pink als ze de speen niet wil.

Ze is nu al 2 dagen aan het huilen terwijl ze eerst zo'n zoet meisje was. Heeft iemand een tip om de overgang beter te maken?
    En heeft misschien ook iemand een tip hoe ik haar wat langzamer kan laten drinken uit de M versie speen?

Alvast super bedankt voor je reactie.

2. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Ik gebruik de dr Brown en die zijn gewijzigd van type speen. Hierdoor zit ik ook enorm te klooien helaas. Zoon wel ouder, maar probleem t zelfde. Ik heb gisteren uiteindelijk een speen van Etos op de Brown fles geprobeerd, dit gaat al beter. Daarnaast dikken we het in ivm reflux dus daar kunnen we t nog wat mee indikken. Etos speen gedaan omdat eigen merk t goedkoopst was. Verkoopster gaf aan dat als deze zou lekken ze het waarschijnlijk bij andere merken ook zou gebeuren en dan zou er evt overstap naar hele andere fles moeten maken. Maar goed, het werkt redelijk ok!

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier wel goede ervaringen met dr. Brown, waarbij het niet alleen om de speen gaat, maar ook om het 'systeem'. (Vraag met niet hoe het precies werkt...) Al eens naar haar lip- en/of tongriem laten kijken? Misschien zijn die te kort en kost het haar daardoor zoveel moeite.

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.375
    113
    Was ook altijd tevreden over dr Brown, maar sinds ze nieuwe spenen hebben (in zon plastic verpakking ipv karton) en ze uit China komen ipv Duitsland is t helaas bij onze zoon huilen met de pet op. Ik heb t overigens ook van anderen gehoord, dus blijkbaar komt t vaker voor. Superzonde want hij deed het er zo goed op

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Difrax 3-standen speen, of een speen (fase 1) van dr. Browns op difrax fles. Zal vast passen, want andersom gaat ook.
    Of difrax s speen weer, maar met een naaldje een klein gaatje bijmaken.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hadden difrax brede 1,2,3 speen op avent fles, bij ons prematuurtje die dus erg snel moe was.
    Zusje had dr. Brown.

Lastig he. Succes met uitvogelen , ik heb op een gegeven moment gewoon allerlei spenen gekocht en zitten vergelijken, met de speen waarmee het moeilijk ging, dus iets grotere gaatjes maar niet te groot. Rest van de spenen gebruikt voor drink fles later of papfles evt gat groter gemaakt.

7. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier werkte de goedkoopste flessen het beste. Die van etos of kruidvat ofzo. Smalle hals fles. Hebben ze ook bij de action. Met s speen.
    De rest was ook drama! Hier dus een hele verzameling aan flessen :(

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Owja! Wat een gedoe he?
    Hier ging stand 1 van 3 standen speen ook nog te snel. (kruidvat-speen op dr brown fles). Uiteindelijk werkte hier alleen starten met een 1 speen en na een tijdje wisselen tegen 2 speen. Was meestal echt onhandig en kliederig, maar ach.. wat werkt dat werkt toch?

9. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    Super bedankt voor de reacties allemaal! Wij zijn dus verre van de enige met dit speen probleempje.

Het ziet er naar uit dat ik dan toch opnieuw de jacht naar de juiste speen moet openen... Wat vervelend dat dat helaas zo noodgedwongen moet zeg. Dat kost een fortuin zeg. Ik zal beginnen op Etos en Kruitvat idd. Wellicht is de goedkoopste oplossing wel de meest perfecte. (Ik hoop het!)

Deel Deze Pagina