Mijn zoontje van 1 heeft de waterpokken. Echt heel zielig, hij voelt zich helemaal niet lekker. Vannacht heeft hij tot half 6 wakker gelegen, je snapt dat wij dus ook niet al te fit zijn... Heeft iemand hier ervaring mee, of tips om hem wat beter te laten voelen? Ik weet niet zeker waar hij last van heeft, is het de jeuk, heeft hij pijn of gewoon algehele 'niet lekker'... Onhandig dat ze je het niet kunnen vertellen op deze leeftijd. We geven hem Calpol (babyparacetamol) regelmatig en verder eigenlijk niets. En morgen is hij ook nog eens jarig, de arme jongen. We hebben zijn feestje maar afgezegd ivm besmetting, erg jammer. Gelukkig dat hij het niet door heeft, en we halen het wel een keer in!
Wat vervelend de waterpokken. Mijn dochtertje was een maand of 8 en heeft toen ook al de waterpokken gehad. Ze krijgen het allemaal een keertje. Het is zelfs goed als ze het krijgen. Wel vervelend dat hij er zoveel last van heeft. Ik heb destijds calendula gebruikt van VSM. Dat werkte erg goed. Jammer dat je de verjaardag hebt afgezegt. Als je zoontje zich niet lekker voelt, kan ik het me wel voorstellen. Maar om besmetting van andere kinderen te voorkomen, is echt niet nodig hoor! De meeste kinderen lopen het toch op, op het kinderdagverblijf, in de winkel, bij vriendjes. Het is namelijk al besmettelijk voor dat het zichtbaar is. In ieder geval beterschap. groetjes, berenbotje
Ach, hij zal het toch nog niet echt merken dat zijn verjaardag niet doorgaat. Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan als hij zo ziek is. Mijn zoontje was ook net 1 jaar toen hij de waterpokken kreeg. Hij had overduidelijk het meest last van de jeuk. Ik heb toen bij de kruidvat speciale talkpoeder voor baby's gekocht en een spulletje speciaal voor jeuk tijdens de waterpokken. De naam daarvan zou je daar even moeten navragen, want ik weet niet meer hoe dat heet. Het was iets homeopatisch. Met een watje depte ik dat op de plekjes en daarna poederde ik hem lekker in. Het leek iets te helpen.
bedankt alvast. Ik heb niet echt de verjaardag afgezegd, ik heb alle moeders laten weten dat hij ziek was, zodat ze zelf konden beslissen. Alle reacties tot nu toe zijn dat ze liever niet komen... Ik snap het wel, als het een 5 jarige was zou ik gewoon gaan, maar dit zijn over het algemeen kindjes onder de 1, dus ik snap dat de moeders wat voorzichtig zijn...
@berenbotje, ondanks dat mijn middelste ook onder de 1 al de waterpokken heeft gehad, kan ik me zeker wel voorstellen dat er niemand zit te wachten dat zijn of haar kind ook de waterpokken oploopt op een verjaardagspartijtje, kijk het zal ongetwijfeld een keer gebeuren, maar ik zou persoonlijk ook niet naar de verjaardag gaan als ik zou weten dat het kindje nog besmettelijk is, waarom niet, als het gebeurt, gebeurt het, maar ik ga het zeker niet opzoeken en dat doe je dan toch wel, dan zorg je er willens en wetens voor dat je kindje het hoogstwaarschijnlijk ook zal krijgen, daarbij kan ik me voorstellen dat er wel meerdere kinderen van op,rond of zelfs onder die leeftijd zijn, zijn ze wat ouder vindt ik het ook weer net ff iets anders, dan kunnen ze zelf aangeven hoe en waar ze last van hebben, en dan niet. tis al sneu genoeg voor de kleine maar gelukkig merkt die er nog vrij weinig van of zijn verjaardag nu wel of niet gevierd wordt, en dat het op een andere dag gevierd gaat worden. de waterpokken zelf zijn in ieder geval vanaf het moment dat ze gaan indrogen niet meer besmettelijk maar zoals ik het hier lees is dat nog niet het geval en is de kleine nog steeds besmettelijk voor andere. succes meis en alvast gefeliciteerd en toch een fijne verjaardag gewenst.
Agos wat sneu... ik weet hoe het is, Louise had het ook met haar verjaardag. Toen zijn we zelfs naar het ziekenhuis gegaan omdat ze helemaal apatisch was geworden. Ik heb toen ook haar feestje verzet, puur omdat ze zelf gewoon ziek was en nergens zin in had. (Zie foto: http://94.100.113.228/273450001-2735000 ... _9b9I.jpeg ) Ik heb toen een grote zak havermout (zo simpel mogelijk, was geloof ik 49 cent) gekocht. Ik vulde dan een washandje daarmee, elastiekje erom en in het badwater even laten weken, dan kindje erin. Uit de washand komt een soort melkachtig spul en daarmee smeerde ik haar steeds in terwijl ze in bad zat. Daarna uit bad en smeerde ik haar in met Calendula zalf van VSM, deppen was geen optie want dan was ik uren bezig geweest... Veel beterschap voor je zoontje en hopelijk toch nog een fijne verjaardag! In ieder geval gefeliciteerd!
Teun was 6mnd toen hij onder zat, maar een bad met havelmout spul van VSM en koelgel ( bij apotheek) hebben prima geholpen ook kan je de pokken die onder de kleding en luier zitten lekker dik insmeren met sudocreme, hierdoor drogen ze sneller in.. sterkte ermee....
Dit heb ik bij Milou ook gedaan en dat hielp echt heel goed! Binnen een dag of 2 waren de blaasjes uitgedroogd en had ze geen koorts meer. Veel beterschap en ik hoop dat de verjaardag snel gevierd kan worden! Toch alvast proficiat! Anouk