6 weken sprong....maar dan ietsje eerder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nou hoor ik hier iedereen altijd zo veel beppen over die sprongetjes hier....en dacht: he, volgens mij kan ik nu ook meebeppen!

Ik weet niet in hoeverre er echt sprake is van een sprongetje, want ik heb ook weleens gelezen dat mama's er niet zoveel van geloven. Schijnt ook geen absolute waarheid te zijn toch, het is maar een theorie?

Anyways, valt me op dat Yelena sinds gisteren veel huilt. Flesje gehad, dan naar bed toe. Dan 3 kwartier later begint ze te krijsen. Dan geef ik haar speentje en 3 kwartier later is het weer feest. Dit gaat dan zo de hele dag door en dan 's avonds slaapt ze 5 uur aan 1 stuk door. Van de vermoeidheid denk ik dan. Ze ligt ook vaak gewoon met open oogjes rond te staren vanuit haar wieg. Als ze wakker is vindt ze het ook toppie om rond te kijken, niks knuffelen, hooguit 5 minuten. Ik merk duidelijk aan har dat ze meer van de wereld om haar heen ziet dan een paar weken terug. Maar soms gaat ze ook vrij direct na de fles huilen en dan breng ik haar naar bed en is het ook stil. Ze lijkt dus aan de ene kant veel te willen maar aan de andere kant maakt het haar best moe.

Zou dit een sprongetje kunnen zijn? En hoe kan ik hiermee omgaan? Want word nu best wel debiel van dat huilen de hele tijd. Ze krijst zo hard, mijn oren doen er zeer van :confused:

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bep ik even gezellig mee want ik had ook zoiets van...hej ze kijkt ineens meer naar "dingen" als alleen naar gezichten.
    Ze vind ineens dr baby gym interesant. Heeft er gister 10 minuten onder gelegen en naar t ding liggen staren (geassisteerd door dr jongste broer die af en toe zorgde dat er n lichtje aan ging of wat te horen was) En soms sloeg ze er zelfs naar (en dan nog af en toe raak ook! :) Meestal maait ze naar bezij als ze voor iets wil meppen)
    Normaal was ze smorgens alleen rustig en had ik smiddags n jengel die wilde slapen maar toch niet...clusterde vanaf 3 uur ongeveer en buiten af en toe een lachje mijn kant of dr broers kant op niks leuk vond. Nu slaapt ze smorgens en na n voeding wat spelen en n beetje miepen slaapt ze de afgelopen 3 a 4 dagen smiddags ook weer tot n uurtje of 3. En dan begint als nog t miepen...maar goed das weer 3 uur extra die mama aan andere dingen als Wendy troosten kan besteden....hopelijk is dit n blijvent iets voor n paar weken (tja alles is n faze denk ik altijd maar) :p

En net lachte ze zelfs naar dr bumba knuffel! :D

En toen dacht ik dus...dat is vast n sprongetje dan... Ben er n beetje uit met wanneer die sprongetjes allemaal zijn eigenlijk. Tja bij de vorige bijna 10 jaar geleden ;)

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oh men ik las net een oud topic over de 6 weken sprong...weet nu wel zeker dat we daar gezellig middenin zitten ! Veel huilen in bed, niet slapen maar vooral rondkijken, veel zuigbehoefte (ne de fles zelfs de speen waar normaal alleen in bed de speen eraan te pas komt). Arm meisje, snap het ook wel, maar dat gezeur met die voeding erbij maakt het zo extra lastig. En mama moet eens heel nodig vroeg haar nest induiken. :(

4. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Hé MC,

leuk om af en toe iets van je te lezen. Gaat het goed met je en met de kleine meid?
    Hilde zit ook midden in haar 6 weken sprong. Gister begon ze te lachten naar de beestjes die aan de mobiel hangen; zo schattig. Maar ook veel wakker zijn en dan om 20.00 in slaap vallen tot 24.00. Nou ja, 's nachts slaapt ze ook lekker (komt 1x voor een voeding) dus dat is fijn. Maar het is overdag wel druk; vooral als haar broers ook thuis zijn.

Groetjes Jacobien

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hi Melloncollie,

Is Yelena na de 40 weken geboren? want je moet gek genoeg tellen vanaf 40 zwangerschapsweken, vanaf dan begint die ontwikkeling en daardoor kun je soms verklaren dat ze eerder in die 'sprong' terecht komt. Wat je beschrijft klinkt inderdaad precies als die sprong.
    Hier zit Lilly nu net in de 8 weken sprong. Ze huilt nu ineens zonder reden. Ik neem haar lekker bij me en probeer haar zo te troosten. Dit doe ik zolang ik het vol houd, want van huilen raak ik snel zelf ook zo naar...voel me dan snel wanhopig. Maar gister met veel knuffelen en steeds speentje lukte het redelijk. Daarna 15 tot 30 minuutjes in bed jammeren/huilen en dan valt ze als een blok in slaap.

Hopen dat ze er snel doorheen zijn, die meiden!

Succes ermee,

Groet Snoozie

Deel Deze Pagina