Wat doen jullie als je baby overdag bijna niet slaapt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mango26, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Toch maar eens advies vragen hier...

Ons mannetje is altijd al een moeilijke slaper geweest, heeft tot voor kort overdag en 's nachts ingebakerd gelegen omdat hij anders helemaal niet aan zijn rust kwam...
    Inmiddels slaapt hij overdag in een slaapzak omdat hij wrs over niet al te lange tijd kan rollen en dan moeten we acuut stoppen met inbakeren...

Ik heb de afgelopen dagen eens opgelet, maar hij slaapt echt bar weinig...
    's Ochtends (nu dus) met een beetje geluk 1,5 uur en daarna over de hele dag nog 2x een slaapje van 3 kwartier tot een uur...
    Met als gevolg dat hij van 's ochtends 7 tot 's avonds 19.30 maar net aan de 3 / 3,5 uur slaap komt en dus 's avonds niet te genieten is en heel vroeg naar bed wil voor zn nachtslaap...

Op zich geen ramp natuurlijk, als hij zichzelf kon vermaken in de box of op het speelkleed...
    Maar dat kan hij dus niet, en mijn liedjes, verhaaltjes, spelletjes raken een beetje uitgeput door de dag heen en voel me net zo'n vakantiepark-entertainer... :D
    Wandelen met de honden doen we ook geregeld (niet dat hij dan in slaapt valt), maar er hoeft maar 1 windvlaagje in zn gezicht te komen of meneer (kr)eist dat we naar huis moeten...
    Ik heb geen rijbewijs, dus kan ook niet overal heen...

Hij slaapt ook nog niet door 's nachts, komt zo tussen half 4 en 5 nog voor een nachtvoeding, niet erg want hij slaapt daarna gewoon weer verder tot een uur of 7 half 8...
    Maar omdat hij overdag zo weinig slaapt is hij ook heel hongerig, iedere 3 uur vindt meneertje dat hij wel een fles nodig heeft, met als gevolg dat ik (inclusief nachtfles) nog steeds op 6 flessen per dag zit...

Wie heeft dit nog meer meegemaakt, en hoe komen jullie de dag door?
    (klinkt wel heel dramatisch, maar ben af en toe echt uitgeput en kom nergens aan toe...)

RRR doen we al, eerste slaapsignalen = naar bed, maar verder?
    Accepteren of zijn er nog tips?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Accepteren!

Onze dochter sliep tot vijf maanden alleen in de wandelwagenbak. Dus ik heb HEEL veel gewandeld voordat ze in slaap viel, dan liet ik haar thuis erin liggen en sliep ze vaak wel een uurtje, kan ik even de was doen of stofzuigen etc. Ineens was het over trouwens en sliep ze overdag soms twee uurtjes aan één stuk, was echt een verademing!

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Kan niet wachten... :D

Ik denk ook dat ik niet anders kan doen dan accepteren, maar t is echt zo vermoeiend af en toe en t lijkt hier wel een zwijnenstal soms...

4. adi

adi Niet meer actief

Misschien zorgt dat entertainen de hele tijd voor te veel prikkels voor hem. Kun je hem niet op een kleed leggen bijv onder een babygym zodat hij rond kan kijken, schoppen, grijpen, leren omrollen enz, en dat jij dan in zijn zicht iets kunt doen?

Of hem in een draagzak doen zodat je je handen vrij hebt?

5. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Het probleem is gewoon dat hij zichzelf niet WIL vermaken, op het speelkleed liggen met babygym is prima, maar ik moet er wel bijliggen, hoef niet eens persé iets te doen, als ik er maar bij ben...
    Zelfde voor de box...

Draagzak (bondolino) heb ik en gebruik ik ook regelmatig, maar dat is ook maar een half uurtje leuk en dan begint het gewurm en gefriemel wat gepaard gaat met een hele hoop gebrom om eruit te komen...

Maar ik zal eens kijken of ik het alleen spelen een beetje op kan bouwen door in de buurt te blijven rommelen en er gewoon te zijn ipv continu te reageren op zijn gegil en gebrom...

6. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Vind dat jouw zoontje het nog heel goed doet hoor! Mijn zoontje slaapt (als ik geluk heb) 3x 3 kwartier/een half uurtje en soms zelfs maar 2x. Hij heeft overdag altijd slecht geslapen, gelukkig slaapt hij wel al vanaf 6 uur in de avond (maar ook nog met 1 a 2 nachtvoedingen...). Zelfs als we gezwommen hebben slaapt hij overdag weinig. Hij is verder heel tevreden en lijkt totaal uitgeslapen na zijn 'powernap'.
    Ja het is echt heeeeel vermoeiend :) Ik weet soms ook niet meer van gekkigheid wat ik met hem moet doen. Ik sleep hem in zijn doomoo mee door het hele huis/douche/ om toch nog iets in het huishouden te kunnen doen. En ik ga veel met hem wandelen, want meestal valt hij in de wandelwagen wel even (20 minuten...) in slaap. Ik verheug me idd echt op de tijd dat hij zichzelf een beetje (langer dan 5 minuten) kan vermaken.
    Ik heb verder geen tip, want mij lukt het ook niet om hem langer te laten slapen. We moeten het idd maar accepteren ben ik bang :) Maar ik doe dus wel het huishouden terwijl hij wakker is. Zolang hij mij bezig ziet, is hij tevreden.
    En die windvlaag herken ik :) Als het hard waait, dan doe ik de plastic hoes over de wandelwagen, zodat meneer uit de wind zit, anders kan ik ook meteen omdraaien.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier slaapt ze ook niet veel overdag, ze slaapt 3-4 keer een korte periode van 30 min tot een uurtje. Afgelopen weken was ze ook snel verveelt, maar las ergens dat dat normaal is rond de 4 mnd en sinds 2 dagen kan ze zichzelf opeens weer heel goed vermaken alleen.

Hier krijgt ze ook nog minstens 5 voedingen (bv) en als ze snachts een keer komt krijgt ze ook gewoon. Zou me er niet te druk om maken hoor, als je bij fv maar oplet dat je niet over de max heen komt toch? 4 grote of 6 kleinere flessen maakt dan niet uit.

8. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Accepteren. Hier ook een maand of 3 haar hele dag vastgehouden. Ze slaapt nog altijd overdag bij mij.

Ik neem haar overal mee naartoe. In de wipstoel voor de wc, douche. Ook met vaatwasser uitpakken, was doen en ophangen. Met vaatwasser nu inmiddels in de kinderstoel. Rond maand 4 a 5 wilde ze wel even in de box spelen en kon ik snel iets doen. Nu kruipt ze lekker rond en kan ik veel meer. Heeft ze het wat moeilijk zet ik haar bij me.

Ik voed haar elke anderhalve uur, borstvoeding. Werd wat minder door bijvoeding maar nu met haar grote sprong die ze maakt heb ik vanaf dat ze naar bed ging en tot 8 uur als 5 voedingen gegeven.

He is zwaar maar je komt er echt. Lekker van genieten dat ze bij je wilt zijn. En je kindje overal bij betrekken.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hier kan ik helemaal in meekomen. ons mannetje was ook een slechte slaper. 's nachts veel willen drinken (is een maand te vroeg geboren dus eerste maand was echt veel voeden)

nog slaapt hij niet veel met anderhalf jaar. en hij slaapt slecht in z'n bedje zodat hij meestal bij ons in bed belandt halverwege de nacht zodat wij ook nog een oog dicht kunnen doen.

overdag sliep hij nooit langer dan een uur. wij hebben hem ook vaak gewoon in het wipstoeltje laten slapen, in de box, of bij ons. ik kon vaak alleen wat doen met de kleine in draagzak...maar echt stofzuigen etc moest ik doen als er iemand anders bij was die met hem bezig was. we hebben een klein huis en wanneer hij sliep was dat te gehorig. wanneer je kleintje kan zitten in de kinderstoel (in het begin niet te lang!) of kan rollen/kruipen/spelen op t speelkleed dan wordt het wat makkelijker kan ik zeggen. het is ff doorbijten met dat weinige slapen. ons mannetje was overigens nooit huilerig daarvan. hij heeft volgens mij gewoon minder slaap nodig...?

nu kan hij ook veel meer zelf spelen. al is hij wel erg op communicatie gericht :D

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    oja: ons mannetje viel (en valt nog steeds) wel makkelijk in slaap in de wandelwagen (of de auto maar wij hebben geen auto, mijn ouders wel). maar altijd maar 20 minuutjes ofzo. hij is nu anderhalf jaar en slaapt 's nachts wel rond de 12 uur maar overdag nog maar een keer en dan meestal wel een uur soms anderhalf.volgens mij ook niet veel maar hij is wel altijd fit en gezond! dus denk dat het per kind verschillend is.

11. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor.

's morgens rond 7 uur voeding
    slapen tot 9 uur (met geluk)
    dan gaan we er even uit samen met grote zus.
    11 uur voeding
    half 12 naar bed.
    soms slaapt hij 45 min heeeel soms 1,5 uur
    3 uur voeding
    weer even eruit
    6 uur voeding en de nacht in.
    Vaak nog 2 voeding tussen 18:00 en 7:00.

En makkelijk vind ik het zeker niet maar ik heb het geaccepteerd en geniet nu van de korte slaap momenten.

Ik heb al een oudere dochter, en ik weet welke ontzettend leuke tijden er ook nog aankomen. Dat maakt het voor mij wel makkelijker.

12. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Lastig meid. Ik moet zeggen dat J ook flink aan het schuiven is met zijn slaaptijden die doet het soms ook op 3 x drie kwartier per dag.

Ik begreep dat een slaapcyclus 3 kwatier is en dat ze daar wel van uitgerust zijn. Tuurlijk is het fijn als ze iets langer slapen

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Thanx dames, accepteren is dus het key-word in dit verhaal...
    Ik hou mn mantra 'hetiseenfase-hetiseenfase' nog maar een tijdje vol... :D

Vandaag 2 slaapjes van 3 kwartier, vanmiddag 2 uur op mn arm geslapen (groot wonder want hij slaapt normaal gesproken nergens anders dan in zn bed) en net tijdens de fles ook weer 3 kwartier geslapen...
    Dus voor zn doen veel tukjes gedaan, maar ik zat alsnog vast, hahahaha...

14. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Heel herkenbaar (helaas)
    En hoe was het slapen overdag toen je nog wel inbakerde? Hier ook recent begonnen met afbouwen, dan wel in een slaapzak met de mouwen erin, zodat hij zich niet wakker slaat. In het begin sliep hij dan vaak redelijk goed, maar ook wel eens maar 3 kwartier. Maar het wordt weer minder het slapen. Met inbakeren haalde hij 4,5 a 5 uurtjes op een dag, maar nu dus vaak niet meer, maar ook vaak weer 6 uurtjes. In de avond dus na de fles van 7u slaapt menneer maar 3 kwartier (misschien omdat hij overdag dan al veel geslapen heeft) en is vervolgens uitgerust weer wakker.

Gister om 10u naar bed, daar duurde het lang voordat hij insliep om vervolgens weer na 30min wakker te worden. Ik was nogal uitgeput dus ben maar weer gaan inbakeren... Hij rolt nog niet, maar komt al een heel eind. En als ze al rollen is het de vraag of ze dat ingebakerd ook doen, tenminste dat vertelde het CB mij. Maar ja, ik moet toch echt afbouwen.

Zou de kleine al toe zijn aan ontbakeren? Hier denk ik dus nog van niet. Hij is ook behoorlijk verkouden en benauwd dus ik denk dat ik weer wacht tot dat over is.

15. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Met een maand of vier kun je wel rugdragen met een Bondolino. Zo kreeg ik best veel gedaan met een niet-slapende baby. Als ik maar bezig bleef, vond ze het prima.... en viel ze in slaap...

16. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik herken het ook heel erg...vooral dat van overdag niet zo veel slapen. Max slaapt meestal maar een keer ergens op de dag 2 uurtjes en met geluk nog eens een keer 3 kwartier. de nachten gaan hier wel super, hoef er tussen 8 en 8 geen een keer uit. maar vooral dat blijven entertainen herken ik...5 minuten in de box alleen maximaal! anders met hem rondlopen en het schommelstoeltje...wandelen met de hond...enz. constant bezig houden...

17. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter heeft de eerste drie maanden 's nachts doorgeslapen en daarna werd het een drama!! Overdag sliep ze nauwelijks dus ik wandelde heel veel want dan sliep ze wel...........kwam niet aan m'n huishouden toe, ze lag vaak in de box of in d'r wipstoel.

Ze is tot 10 maanden blijven doerakken 's nachts, vaak alleen voor de speen..........het was ook een drama met naar bed brengen, ze krijste alles bij elkaar:(.

En ineens sliep ze door en krijst ze niet meer als ze naar bed gebracht word:(.
    Nu gaat ze om 19.30 naar bed en slaapt ze tot 7.30-8.00.

Dus hier een verhaal waar het goed gekomen is.....succes meid

18. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik moet zeggen dat 4 maand ook wel een sprongetjes leeftijd is. Ik hoor alle baby's van rond de 4 maand wat veel wakker zijn slechter slapen. Zal wel een fase zijn. Ik geef er gewoon aan toe.

Het word wel weer beter. Ga ik vanuit hihi

19. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Nou die van jou sliep meer dan de mijn op dezelfde leeftijd! We hebben hem hier veel gedragen in de doek, om nog wat te kunnen doen in huis. Inderdaad ook het verschijnsel dat hij op een gegeven moment boos werd: dat bleek een voorbode te zijn van slapen. Even 2 minuutjes brommen en spartelen, en dan ineens, boem, in slaap voor een uur of langer.

Het betert hoor, en dat ze zichzelf niet kunnen vermaken zo jong, is volkomen normaal.

Deel Deze Pagina