Tips slapen baby bijna 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Mn zoontje is bijna 7 maanden en sliep al vrij snel door snachts van 20.00 uur tot 06.00 uur, nu kan die sinds 2 weken kruipen en sinds een week zelf gaan staan en vanaf die tijd begint die om te rollen in bed en slaapt die savonds smoeilijker in.. nu was die gisterenochtend 05.15 uur wakker en vandaag al om 04.15 uur. Ik leg hem helemaal onderin in bed met de slaapzak onder het matras gestopt zodat die lastiger kan draaien, maar werkt niet zo goed want hij kan toch redelijk draaien, hij heeft net een uur liggen huilen in bed, wilde hem er niet uit halen maar meneer was klaar wakker.. hebbben jullie tips wat te doen snachts?
    Overdag is het slapen helemaal een ramp, althans in zn eigen bed, het duurt dan meestal 15a 20 minuten voor hij slaapt en ligt al die tijd te huilen en als die dan slaapt is het hooguit 30 min.. als ik hem in de kinderwagen leg is die zo vertrokken maar ook dan slaapt die meestal niet zo heel erg lang.. het zou toch wel eens fijn zijn als die overdag ook eens een uur a anderhalf uur slaapt in zn eigen bed..

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh ik ben jaloers op jou. Mijn zoon is bijna zeven maand en heeft nog nooit langer dan vijf uur geslapen 's nachts. De laatste weken is het ook erg in de nacht, met veel rollen en draaien. Vastleggen echt niet hoor, dan kunnen ze zich volledig vast draaien! Maar het is vooral een fase: ze leren zo veel, dat moet verwerkt worden in dat kleine hoofdje...

Overdag overigens heel blij dat hij sinds twee weken eindelijk een uur slaapt, daarvoor altijd maar een half uur maximum. Dus ik vind dat je veel verwacht :)

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dat klinkt in mijn oren echt als een fase waar hij (en jij ;)) door heen moet. Mijn zoontje ging rond die leeftijd ook draaien in bed en sliep toen ook zeer onrustig. Duurde een week of twee en toen was hij eraan gewend en nu slaapt hij graag op zijn buik.

Geen echte tips dus. Behalve misschien om hem lekker bij je in bed te nemen wanneer hij zo vroeg wakker is. Zodra hij gewend is aan het rollen e.d. gaat hij vast weer langer slapen.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Is het geen honger snachts? Hij beweegt nu meer dus kan zijn dat hij ook weer meer honger heeft. Ik zou een flesje geven en dan weer lekker in bed leggen.

5. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Een uur huilen???? Wat sneu voor je zoontje...
    Lekker bij je nemen als hij zo vroeg wakker is...
    Overdag misschien een draagzak of draagdoek waar hij lekker (bij mama) in kan slapen.
    Geef je er aan over, dan houdt je het zelf ook langer vol

6. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier draait zoon sinds vorige week zich ook om met slaapzak en al. Ik draai hem terug van zodra hij jammert en geef hem zijn speen. Dan slaapt hij onmiddellijk verder.

's Avonds krijgt hij hier een zwaardere fles.

Het is inderdaad vervelend maar het is iets nieuws dat ze leren en ja, dan moet dat echt heel vaak uitgeprobeerd worden, ook 's nachts.
    Laten huilen zou ik ook niet doen, daar worden ze alleen maar meer wakker van.

7. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Je hebt huilen en huilen.... denk niet dat TS haar baby een uur overstuur in bed heeft laten liggen ;)

Deel Deze Pagina