Baby 5 maanden; erg aanhankelijk en kan der eigen niet zelf vermaken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Onze dochter is inmiddels vijf maanden. Het is vanaf het begin af aan een pittige tante,maar ook een meisje wat erg aanhankelijk is en graag er bij wilt zijn.
    Der eigen zelf vermaken, bijvoorbeeld in de box of op speelkleed heeft ze nog nooit echt lang gekunnen, maar de laatste weken kan ze het helemaal niet. Ze moet echt geëntertaind worden lijkt het wel.
    De box is vijf minuten leuk, het speelkleed ook vijf minuten en zo is hè met alles. Ze vraagt constant aandacht en als Ze die niet krijgt, zet ze het echt op het krijsen.
    Op der buik spelen gaat niet goed, want ze draagt een pavlikbandage ivm heupdysplasy en dat frustreert haar.
    Op de dagen dat ik thuis ben, ben ik letterlijk heel de dag met haar bezig, ze vraagt dan eht de volle aandacht.

Herkennen jullie dit ook? Hoort dit bij de leeftijd?
    En hoe kan ik er voor zorgen dat ze leert ook zelf even te kunnen spelen?

Ik rijk echt van alles aan, ze heeft enorm veel uitdagend speelgoed en ben ook veel mer haar bezig met omrollen en dingen pakken etc.
    Maar heel dag haar entertainen is toch niet de bedoeling.
    Het is helaas ook niet zo dat als ik in de buurt ben het goed is, nee ze wil echt vermaakt worden.
    En het lijkt dus alleen maar erger te worden.

Liefs sannie

2. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Kleine kinderen en vooral baby's hebben nogal een korte concentratieboog, dus dat ze na 5 minuten het alweer zat is, is opzich niet zo gek. Ook kan het een sprongetje zijn, ze willen meer dan dat ze al kunnen en dat is voor hun zelf ook zeer frustrerend. Ook kan het een verlatingsangst zijn, ze wil gewoon weg niet alleen spelen. De ene heeft het meer dan de andere en waarschijnlijk wordt het minder als ze zelf wat meer uit de voeten kan. Succes met je pittige dame!

Wat misschien voor jezelf kan helpen is een draagzak/doek dat je wel gewoon je dingen kan doen en zij niet alleen is?

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dit is helemaal zoals het hoort hoor! Heel herkenbaar, onze dochter net zo. Het hoort bij de leeftijd, ze kunnen niet anders. Helemaal als ze iets van een ontwikkeling door maken, hebben ze mama nog harder nodig. Want het is echt heel wat om mee te maken zo'n eerste levensjaar. Verwacht gewoon niet dat je kindje alles al moet kunnen, dat gaat stapje voor stapje, minuut voor minuut. Geniet van deze aanhankelijkheid, voor je het weet, rennen ze weg:p

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik lees even mee want ik heb precies hetzelfde!
    ik kan amper douchen of naar de wc of mevrouw zet het op een brullen
    en idd doet ze niks zelfstandig
    zelfs omrollen en dergelijke dingen doet ze niet zelfstandig en is ook alles zat na enkele minuten
    behalve mamma's spel, die kan ze wel een uur vol houden

echt een handenbindertje dus

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, toch, je moet anders maar eens google op wat bij 5 maanden hoort. Dit is echt volkomen normaal. Ik ga altijd samen douchen, ik hou onze dochter altijd op mijn heup en leg van tevoren een bedje klaar met een handdoek waar ik haar na het douchen op leg, heel snel even afdroog, dan mezelf, ochtendjas aan en dan onze dochter verder drogen/insmeren/aankleden. Ik heb ook veel gedragen in een draagzak of gewoon in een wandelwagen waar ze al een beetje in kan zitten bij me neer zetten.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Vervelend he, mijn oudste had dit ook. Mijn jongste kan zich wel prima half uurtje vermaken en dat is zo fijn! Hij is veel rustiger dan zijn broer, dat js echt een temperamentvol kind. Ik denk dus dat het daaraan ligt en niet zozeer aan de leeftijd.

Deel Deze Pagina