Waar heeft ons zoontje 's nachts last van??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Konijntje1985, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje sliep altijd van 20.00 tot 7.00 uur. Hij werd 's nachts nooit wakker. De afgelopen weken is dit anders; hij wordt om de anderhalf á twee uur wakker en heeft dan overduidelijk ergens last van. Wij gingen er meteen vanuit dat dit de tandjes zijn en dit was waarschijnlijk ook zo. Maar de tandjes zijn nu allang door en hij blijft wakker worden. Nu vraag ik me dus af of dat het enige is waar hij last van heeft. Hij heeft ook al best wel lang harde poep. Dit kan het dus ook zijn.

De hulpmiddeltjes voor de tandjes schijnen ook geen effect te hebben (chamodent, dentinox). Zelfs een asprine lijkt geen verschil te maken. Hij is overigens dik zes maanden nu.

Iemand ideeën/ tips???

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Geen honger? Vanaf 6 maanden kunnen ze meer honger krijgen en mag je bijvoeding gaan geven in overleg met CB. Weet niet of je dat al doet?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat gebeurt er na een voeding?
    Mijn dochter kwam met 6,5 maand ook weer voor een nachtvoeding. Dit was na we zijn gestart met bijvoeding.

Overigens geeft doorslapen geen garantie op dat ze het altijd blijven doen. Mijn dochter heeft van 6-12 maanden 1 en vaak meerdere nachtvoedingen nodig gehad.

4. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmmz bijvoeding doen we al (oefenen) sinds vier maanden. Maar we zijn inderdaad wel pas terug gegaan naar 3 flessen. Alhoewel hij daarvoor ook al wakker werd. Als hij wakker wordt, lijkt het ook meer van pijn te zijn. Hij slaapt, maar jengelt zeg maar. Ook kan het zijn dat hij al twee uur nadat hij naar bed is gegaan wakker wordt. Hmmz misschien een idee om een flesje te geven. Het is het proberen waard. Bedankt.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hadden wij ook tussen 6 en 7 maanden; ze haalde nog niet genoeg uit de bijvoeding waardoor ze 's nachts honger had. Wij gaven haar dan een klein, aangelengd flesje en dan sliep ze de rest van de nacht weer verder. Toen ze meer begon te eten van groente en fruit, verviel die nachtvoeding vanzelf weer.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste kwam ook opeens weer met 6 maanden en wilde nachtvoeding(en).

7. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou erg grappig om te horen dit. Hier hadden wij toch helemaal nooit meer aan gedacht. We hebben vannacht een flesje gegeven, maar hij bleef wakker worden. Weet dus nog niet zeker of dit het probleem is. Ik zal aankomende nacht echt een volledige fles geven (had nu een kleintje gedaan). Ben erg benieuwd.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

let je er wel op dat je bij opvolgmelk max 24 schepjes mag geven? Dus 4x180/6.

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hoe bedoel je dat kwebbel? Ons zoontje had ook wel eens zin in meer melk. Daar zeg ik dan geen nee tegen, aangezien hij zowieso niet dik is.

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou er niet voor zorgen dat hij in de nacht meer voeding krijgt en weer gewend raakt aan voeding maar zorgen dat hij overdag dan meer krijgt. Je kunt met 6 maanden starten met brood en pasta enzo. Dat vult ook meer en heeft je kindje minder snel honger in de nacht.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een klein flesje om door te slapen kan je best geven. Mijn dochter at in die periode overdag echt als een bootwerker, maar ze had toch 's nachts een of meerdere nachtvoedingen nodig.

Slaapt hij dan nog niet door, is het misschien toch pijn. Oortjes, tandjes?

12. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Is het niet van het dromen? Mijn zoon wordt ook af en toe wakker van het dromen. Dan werkt een aai over zijn bol en even kroelen het beste. Hij komt nu tot 2 keer per nacht. Hij is ook niet echt wakker, maar jengelt wel.

We denken dat het een fase is.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Nou dat je per 24 uur maar 24 schepjes mag geven. Ietsjes er overheen voor een keer is niet erg, ga je er structureel overheen dan kan je beter nog ff de nr1 geven (sorry zag nu pas je bericht)

14. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    Is het niet gewoon een sprongetje? hebben kinderen rond de 6 maanden weer. Nachtelijk wakker worden horen daar helemaal bij..

Deel Deze Pagina