En soms zijn kinderen ook gewoon erg gevoelig zonder er direct een stempel aan te hangen. Mijn zoontje is ook enorm gevoelig voor prikkels. Een 15 min buiten betekende 3 uur krijsen. Een draagdoek bood uitkomst en we hebben alles gekeken hoeveel hij aankon en daaronder gebleven met op rustige avonden voor ons dan probeerde we overdag eens wat meer. Nog steeds is hij erg gevoelig voor prikkels en hij is nu bijna 4 jaar. Maar we.weten nu hoe we er mee om moeten gaan.
Jeetje het kind is 5 maanden oud. 5 maanden!! En dan nu al een diagnose van autisme. My god! Dat kan echt niet hoor. Laat het kindje lekker kind zijn en in zijn eigen tempo ontwikkelen. Mijn kleine was en is nog steeds ook erg gevoelig voor prikkels, omdat het net een spons is. Hij zuigt alle energie, gevoelens en sfeer in zijn omgeving op, omdat hij nog zo ontzettend puur is. Wij geven ons kleintje dan ook wat hij nodig heeft. Veel rust en regelmaat.
Ik sluit me aan bij X11. Mijn zoontje heeft ook enorm last van prikkels en dit uit zich pas als hij naar bed gaat en moet slapen. Dan komt alles naar boven en is het één drama. Als baby heb ik bepaalde dingen ook echt beperkt. Nu kan dat niet altijd meer. Toevallig vorige week nog een heftig nachtje gehad nadat hij voor de eerste keer naar de basisschool is geweest. Een lange dag, vol nieuwe indrukken en dat krijgt hij niet verwerkt. Dit uit zich dan 's nachts. Maar mijn zoon heeft geen last van autistische trekken.
Bedankt, dat stelt me wel een beetje "gerust". Wij hadden ook de gedachte dat je dat nu nog niet kon beoordelen. Mijn zwager is ook autistisch en buurmeisje ook. Dus weet gelukkig wel Het een en ander er van. Ik zal het nog wel met de fysio er over hebben.
Even ter geruststelling: overprikkeling wordt veroorzaakt door: *vermoeidheid *stress *pijn *drukte *hooggevoeligheid Het kan ook een vroeg signaal van autisme zijn, maar als de autisme zo heftig is dat de overprikkeling zo'n probleem al is, zou je meer dan dat moeten zien. Bij enkel overgevoeligheid voor prikkels, zou ik niet 1-2-3 aan autisme denken, omdat gewoon erg veel baby's hier last van hebben. Gezien de genetische afwijking van jullie dochtertje, zou ik daar wel goed en grondig onderzoek naar willen, overigens, als er qua uiterlijk zulke duidelijke overeenkomsten zijn. Succes!
Ja we gaan dinsdag naar onze kinderarts, daar word hij uitgebreid onderzocht om te kijken wat er allemaal "mis" is. En dan door naar een klinisch geneticus. Hij heeft gewoon verschillende kleine dingen die niet " kloppen" - vorm van zijn hoofdje is anders dan mijn oudste zoon en oudste dochter. Vergelijkbaar net onze overleden dochter. -net als haar een brede neusbrug. - zijn plas gaatje zit niet in het midden - grote voeten en lange vingers - heeft nog reflexen die bij de geboorte aanwezig zijn - overprikkeld - liggen niet fijn vinden - gek plekje in zijn gehemelte - slechte groei (lengte goed maar is heel dun) - urine stinkt naar honden urine En dan nog dingen die ik niet weet van de fysio qua gedrag.
Dat klinkt alles samen wel als een genetische afwijking. Kan wel zo zijn dat autisme daar een onderdeel van is, maar kan ook heel goed zijn dat er totaal andere dingen spelen die de overprikkeling veroorzaken. Daar kun je verder totaal niets van zeggen nu, dus de conclusie van je fysio is rijkelijk vroeg en zeer onprofessioneel. Sterkte, wat een zorgen zo!
Ja het is nog even afwachten. Vind het zo lastig Bij mn dochter wisten we wat we konden verwachten qua medische dingen. Nu weten we helemaal niks en daar kan ik zo slecht tegen.