Baby 5 maanden laten logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje16, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.950
    1.713
    113
    Vrouw
    Niet...
    Onze zoon is 2 jaar bijna en is nog nooit wezen logeren.
    Omdat ik het zelf niet nodig vind en omdat hij erg gehecht is aan zijn eigen kamer dus wil wachten tot hij zelf ouder is en kan aangeven dat hij wilt logeren.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Onze oudste was denk ik een jaar. In december gaan ze voor het eerst (samen) uit logeren bij mijn schoonzus. Dat is ook nog dichtbij, dus mocht het echt niet gaan halen we hem weer op.

Dochter vindt logeren bij schoonzus fantastisch en vraagt er zelf regelmatig om!

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Mijn kleine smurfie slaapt meestal door. Heel soms word ie vroeg wakker. Hij heeft vorige week voor t eerst bij mn moeder gelogeerd. Daar was ie zo vriendelijk om om 4u snachts wakker te worden :roflmao: mgoed, dat was fles erin en baby in bed. Klaar.
    Ik voelde me idd echt heel bezwaard, mijn moeder boeide het niet :roflmao:

4. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Al vrij snel denk ik, maar hij sliep met 5 weken ook al door.
    Denk dat hij 3 maanden was toen hij voor het eerst ging logeren en doet dat nu nog steeds regelmatig.
    Opa en oma vinden het erg leuk en gezellig.
    Wij gaan lekker een avondje uit en slapen de volgende dag uit.
    En mn zoontje vind het ook alleen maar gezellig.
    Dus helemaal prima!

Wanneer ons 2e zoontje gaat logeren, geen idee nog!
    Waarschijnlijk nog een poosje niet. Wil wel dat hij eerst wat langer tussen zn voedingen laat 's nachts. En als wij weer puf hebben om weg te gaan :roflmao:

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen.
    Het gaat om 1 nachtje, voor jullie samen, dat is ook belangrijk!
    Mijn ervaring is dat ze dan bij opa en oma wel door kunnen slapen....
    En anders willen ze jouw kindje vast wel lekker knuffelen toch?

Ik zou wel je kolf meenemen, voor het slapen goed leeg kolven, en dan wie weet een lange nacht pakken (of juist niet ;))

6. Rianne1988

Rianne1988 Actief lid

21 okt 2015
    150
    18
    18
    Vanaf 10 weken ging ze 2 x door de weeks logeren bij de opa’s en oma’s. Ze sliep al door en maakte nachten van 22:00-10:00. Ik moet al om 6:00 beginnen dus schiet niet op om er zo vroeg uit bed te moeten halen. Opa’s en oma’s vonden dit ook een beter idee. Hoefde die ook zo vroeg er niet uit.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.695
    113
    Als je de kans heb zeg ik lekker doen! onze dochter van 2.5 is nog nooit ergens wezen logeren. Ja wel eens dat mijn moeder bij ons sliep en wij een nachtje weg waren. Zo stom want ze vind het best leuk maar ik vind het zelf zo moeilijk oeps

8. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Toen mn zoontje 2,5 maand oud was. Mijn man was 4,5 maand weg voor zijn werk en stond er alleen voor. Dus elke vrijdag ging mn zoontje bij mijn ouders logeren zodat ik even bij kon tanken

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Eerste jaar wilde ik het niet en daarna langzaamaan in de verlatingsangstperiode gekomen en daar wil ik hem op een andere manier doorheen helpen dan hem een hele nacht bij oma te laten slapen.
    Nachtjes weg zijn er nog niet van gekomen in bijna 20 maanden, maar we hebben gewoon allebei een bepaald idee in ons hoofs wat het voor ons het waard maakt om daarna te wachten tot het kan.

10. Dikkerdjedap26

7 apr 2017
    44
    13
    8
    ons zoontje was 5 maanden en ik vond het echt vreselijk! maar het kon echt niet anders :) persoonlijk vind ik het niet nodig en heb ik hem het liefst gewoon bij ons thuis in zijn eigen bedje. Ook al is hij een heel gemakkelijk ventje dat overal slaapt

11. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    De oudste was 2 geloof ik. Ik had gewoon een gekolft flesje voor als hij wakker werd snachts.
    Oma vraagt het nu ook elke keer als we langs komen maar ik ga er niet echt op in haha.

Jongste nog niet geweest. Die neem ik nog overal mee naartoe.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier pas met 10 maanden voor het eerst een nachtje, maar gewoon puur omdat het eerder niet noodzakelijk was en wij het zelf ook niet wilden.
    Ging overigens prima.

Wij zijn vorige maand een lang weekend weggeweest en toen heeft O. 4 nachtjes bij mijn moeder gelogeerd (dit was de tweede keer uit logeren, O was toen net een jaar, dus 2 maanden na de eerste keer). Ook dit ging prima.

13. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Ivm werk hier al vrij snel na mijn verlof.
    Maar weet je, misschien zitten opa en oma de hele nacht met de kleine. Maar die nachten daarna slapen zij weer gewoon goed!

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier bij allebei de kinderen met een maand of 4/5.
    Ik kon lekker doorslapen kinderen kregen volle aandacht.
    En na 1 nachtje logeren hadden ze weer een frisse moeder

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Onze dochter was al gestart met 2,5 week "uit logeren" op de neonatologie.

Na 4 mnd is ze voor eerst nachtje bij opa en oma geweest zodat wij konden bijtanken. Vond het zelf niet erg. Alleen pittig voor opa en oma want ze was minstens 5x wakker (net als thuis) ze is niet vaak uit logeren omdat ik iemand niet met dat gespook wou opzadelen.

Nu ze 3is gaat ze vaker, ze vraagt er regelmatig om.

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Thuis met oma hier snachts rond 1 jaar. Echt "uit" logeren bij oma of tante vanaf 4/5 jaar voor het eerst

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Vanaf 1 jaar. Met oud en nieuw slapen ze dan bij opa en oma. En na die ene keer pas als ze het zelf aangeven te willen.

18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Leeftijd maakt niet zo uit, maar ik vind wel dat je eerst moet stoppen met bv geven om m weer te laten slapen, voordat je m wegbrengt. Of pakt hij een fles ook? Dan zie ik geen probleem

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    De jongste 3 maanden
    Maar dit moest ivm spoed ziekenhuis opname
    Heb makkelijke kinderen die overal wel slapen en gewend zijn om niet alleen maar thuis te zijn
    De oudste was bijna 1

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje gaat nog lang niet logeren. Pas als ie kan praten en zelf zegt te willen gaat ie voor het eerst.

Ondanks dat ie hele nachten in actie is, en ik bekaf gaat ie niet. Ik zou geen oog dicht doen als ie niet thuis is. Dus dat schiet dan z'n doel voorbij.

Deel Deze Pagina