Baby 5 maanden met honger

Discussie in 'Voeding' gestart door madelein, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    onze zoon van ruim 5 maanden is een beer. 68 cm, 8 kg en een gezonde eetlust ;).
    Hij krijgt gekolfde bv die we indikken met nutriton vanwege ernstige verborgen reflux. We moeten het liefst zo lang mogelijk tussen de flessen laten, omdat hij veel meer spuugt en last heeft als er te kort tussen zit. Hij krijgt flessen van 160- 170 ml, 5-6 per dag.
    De laatste fles maak ik de laatste week aan met 6 theelepels rijstebloem, omdat hij zo hongerig is.
    Dit leek even goed te helpen, maar de laatste dagen komt hij s nachts ook weer elke 3 uur.

    We zijn bezig met fruit en groente hapjes, en breiden dit langzaam uit.

    Iemand enig idee of nog wat anders kan geven wat hem langer verzadigd houdt?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vaker voeden? Mijn zoontje dronk op die leeftijd nog een keer of tien, twaalf. Nachtvoedingen zijn op die leeftijd compleet normaal. Dus gewoon een flesje in de nacht geven? Bv verteert nu eenmaal al op anderhalf uur...

    Je zegt dat hij last heeft als je vaker voedt, maar hij heeft ook last (honger) als je dat niet doet... Heb je recent nog eens geprobeerd vaker kleinere flesjes te geven?
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Jep. Gaat niet. De afgelopen week krijgt hij vaker, en drinkt z’n flessen lang niet altijd leeg. Helaas spuugt hij ook weer heel veel. Alleen de fles met rijstebloem heeft hij minder last van.

    Tuurlijk krijgt hij gewoon z’n flesje als hij honger heeft, voeden op verzoek nog steeds :). Ook s nachts. Maar proberen het wel te rekken als er te kort tijd tussen zit. Zo vaak als hij de laatste nachten kwam is hij alleen de eerste week gekomen.

    Zal ongetwijfeld een groeispurtje zijn.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Liever vaker voeden, kleinere flessen. 90ml elke 2 uur bijvoorbeeld.
     
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Nee dat werkt niet voor hem. Dan maakt zijn maag gigantisch veel zuur aan. Hij is geen gemiddelde reflux baby zeg maar..
    Het is een onwijs lange en moeilijke zoektocht geweest hem zo happy als ie nu is te krijgen, dus ga daaraan niks veranderen...
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad, dit is een typische leeftijd voor meer honger. Ook 's nachts.
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Pfff het blijft een zoektocht he. Lastig.
    Hoe gaat het met de hapjes en het maagzuur?
    Anders toch de hapjes op een sneller tempo uitbreiden.
    Of op meer flessen rijstebloem toevoegen. Zag net op die site van biobim dat er ook een haverpapje 4+ is.
    En je zit bijna op 6 maand, dan zijn de mogelijkheden ook alweer anders.

    Ik denk dat hij het beter gaat doen op vaste voeding. Zal de uitzondering op de regel zijn.
    Het zal me ook niet verbazen als hij toch op iets geks uit je melk reageert. Aangezien R ook reageert op vanalles.
     
  9. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja dat weet ik idd nog van Dl idd. Alleen zij hd toen echt wel genoeg aan de bv. Dat idee krijg ik bij zl niet ( icm z’n reflux).

    @Fristi2012: ja idd. Gelukkig doet hij het verder super. Zo goed zelfs dat we de nexium aan het afbouwen zijn. Wil daarom qua flessen enzo ook zo min mogelijk veranderen
    Vaste voeding gaat super. Het zijn kleine beetjes hoor, maar z’n lijfje verdraagt het heel goed. Hij heeft ook al broodkorsten gehad een maand geleden ( mis communicatie met het zh. Logopedist had gezegd dat hij best op een broodkorst mocht sabbelen om z’n ‘mond trauma’ van her drinken kwijt te raken. Ze had nooit gedacht dat hij hele korsten naar binnen zou werken) en daar had hij ook geen last van. Qua spugen gaat het ook beter met vv.
    Mag je meerdere flessen met rijstebloem geven? Dan is dan ook nog een idee, of idd 1 met die papjes van bio bim, ook een goeie!
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ik ben niet zo fan van zoveel rijst vanwege de arsenicum, dus zou dan eerder voor de haverpap gaan.
    Verder vult rijstebloem natuurlijk terwijl er weinig voedingsstoffen in zitten, dus hij moet er niet minder melk door gaan drinken.
    Als hij trouwens geen last had van het brood zou je ook weer brood kunnen proberen. Eventueel glutenvrij.
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar hij krijgt ook erg weinig bv, vind ik. Zoals ik al zei: mijn zoon dronk op die leeftijd minstens tien keer. En bv verteert sowieso binnen anderhalf uur. Misschien iets langer met die toevoegingen, maar niet veel. Dus het is niet moeilijk dat je kindje om de drie uur voeding vraagt, dat is zelfs al behoorlijk lang tussen voor een bv kindje.
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Nee. Hij krijgt veel bv, verdeeld over weinig voedingen ;). Gemiddeld een liter in 24 uur. Hij zou ong 110 per kg moeten krijgen in 24 uur. Dus hij krijgt meer dan genoeg.
    Hij spuugt trouwens ook gerust nog witte ‘kwark’ na 3 uur, dus echt uit z’n maag is het nog niet dan.

    Ik weet dat het bij hem anders werkt dan bij het gemiddelde bv kindje. Maar dit werkt voor hem...
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het werkt dus niet, want hij heeft honger? Dus hij heeft ook niet' meer dan genoeg'. Toch? Dat is toch net je vraag hier?
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf niet kiezen voor de combi vaste voeding ophogen/ nexium verminderen.
    Eerder stap voor stap.
     
  15. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik daar dus niks in kan veranderen... vaker voeden is gewoon geen optie zoals ik schreef.

    @Zoe123 nee is idd helemaal niet handig :(. We zijn alleen al een week bezig. Denk dat we het dan nu op 4 Mg houden ( zaten op 5) en dan pas verder afbouwen als vv uitbreiden goed gaat.
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat je 's nachts geen fles wou geven, maar blijkbaar doe je dat dan wel al.

    Dan zit er inderdaad weinig anders op dan vaste voeding opschroeven.
     
  17. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ja zeker! Zou wat zijn Haha. Hij krijgt gewoon een flesje als hij s nachts komt. Meestal 1, maar de laatste dagen steeds 2.
     
  18. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
  19. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Gaat aardig. Gister onwijs veel last weer na de hele dag flessen elke 3-3.5 uur. Dat trekt hij gewoon niet.
    Wel vv uitgebreid met rijstwafels en brood korsten. Dat gaat heel goed
     
  20. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Uhm rijstebloem veranderen door 6+ granen een optie dat vult als het goed is meer...verder merk ik hier dat hij het meer zuur krijgt door fruithapjes dus die ben ik even aan het halveren..
    Hier ook paar dagen snachts onrustig maar heb hem ipv 2 voedingen gewoon 1 voeding gegeven en hem bij mij genomen toen viel die in slaap.. sinds kort een nachtlampje word die ook minder wakker van...wat ik wilt zeggen weet je zeker dat die wakker word van de honger of dat die je mist?
     

Deel Deze Pagina