Knuffeltje in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik las steeds dat het niet veilig is om een baby met een knuffeltje te laten slapen aangezien hij hier bijv zijn gezichtje in kan begraven of er met z'n neusje tegenaan kan komen te liggen en ze dan dus niet goed kunnen ademhalen. Vanaf wanneer ongeveer is dit niet meer zo'n punt..?

2. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ze m zelf weg kunnen leggen

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind trouwens dat het ook erg afhangt van wat voor knuffel (materiaal en grote)

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier is zijn nijntje heilig!

Zou inderdaad kijken dat ze oud genoeg zijn om dat ding aan de kant te gooien mochten ze hem zat zijn. Denk dat meneer zo rond de 7 maanden met knuffel is gaan slapen.

5. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Vanochtend hier zn knuffeldoekje gegeven en een poosje later hoorde ik een raar geluid dus ik rende naar boven, lag het doekje over heel zn gezicht heen en kon hij hem niet meer weg krijgen.
    Ik geef hem nu niet meer als hij klaar wakker is als ik er niet bij ben teminste

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dilara heeft een bambi knuffeltje met een knuffeldoekje eraan.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Zelfs in de couveuse Hebben ze knuffels dus zou me er niet zo druk om maken...misschien geen hele Grote/zware?

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #8 RoIn, 20 jul 2015
    Laatst bewerkt: 20 jul 2015
    Ik heb Veel met haar geoefend. Kiekeboe onder het doekje vandaan en steeds met haar handen in mijn handen het doekje weggetrokken Tot ze het zelf deed.
    Hier slaapt ze ook heel graag met een doekje of knuffeltje in haar handen en op haar gezicht.
    Als ze eenmaal slaapt en hij ligt op haar hoofd (beeld babyfoon) haal ik m vaak toch wel weg.
    's Morgens pakt ze m zelf wel weer een speelt er wat mee.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier slaapt dochter vanaf 2 maanden met een knuffel, haar knuffeltjes zijn ook heilig!

10. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Ik laat mijn dochter gewoon met haar knuffeltje slapen.
    Ze heeft er heel veel steun en behoeft aan.

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

In de couveuse liggen ze meestal aan de monitor/bewaking, dan hebben ze het in de gaten als er wat gebeurt ;) (ze kunnen/mogen dan bijv ook op hun buik slapen).

Maar ik ben zelf niet zo panisch, maar geen idee meer wanneer dochter met knuffel in de buurt sliep. Volgens mij had ze al best vroeg een spuugdoekje aan haar speentje vast zitten, maar daar kun je ook wel doorheen ademen als dat over je hoofd ligt.

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier slapen ze sinds dat ze een maand of 5 zijn met een knuffeldoekje, toen merkte ik overdag dat ze hem zelf wegtrokken. Grote knuffels heb ik nog niet in het bedje.

13. Jazebel

Jazebel Lid

17 apr 2015
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd met een knuffeltje geslapen. Eerst lagen ze aan z'n hoofd einde waar hij toch niet bij kon. Vanaf een maand of 3 legt hij alles wat hij vind op z'n hoofd. Dus knuffeldoekjes kreeg hij niet tot hij ze zelf weg kon halen, die heb ik vervangen door een klein knuffelkatje. Ligt nog steeds op z'n hoofd hoor, maar hij draait zelf z'n koppie naar de zijkant dus hij heeft er geen last van.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier slapen ze al vanaf de geboorte met knuffeltjes en doekjes. Heb er geen moeite mee, en nooit bedacht dat ze daar ikin konden stikken ofo

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier slapen ze al vanaf de geboorte met tutdoekjes.

Aiden met zo'n berentutdoek van Nestle.
    Finley met een tutdoek van Bumba en een schapentutdoek van Happy Horse

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier sliep ze idd vanaf geboorte met een knuffeltje, maar ik kan me echt niet meer herinneren wanneer ze er echt interesse in kreeg.

Nu zijn Beer en Eva onafscheidelijk. Ik hoef 'm echt niet weg te nemen, want dan is het huis te klein.

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nu knuffeltjes in bed, maar weet eigenlijk niet meer precies sinds wanneer hij dat heeft. Ik denk rond de 8 maanden? Ik zou het pas doen als je kindje er echt interesse in heeft en dan een klein formaat.

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hier ook een knuffel, denk vanaf een maand of 6 dat ze zich er echt aan hechtte.

zonder dat vriendje slaapt ze echt niet...

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dit idd :D
    Gekke gewoonte hoor die baby's.

Maar Haar kleine knuffeldoekje van happy horse mag ze van mij wel en ze heeft een gans die ze heel graag pakt. Zit niet zo'n knuffeldoekje aan dus blijft ook niet over haar gezichtje liggen.

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Je kan oefenen met je kindje: leg een doekje over zijn gezicht en als hij het zelf kan wegtrekken (verschillende keren achter elkaar) is hij er klaar voor. Ze moeten ook hun hoofdje kunnen opheffen en wegdraaien.

Deel Deze Pagina