Mijn go zegt dat de kleine van ons nu makkelijk in de buggy kan. Echter, mocht dit zo zijn (denk het niet, lijkt mij sterk) dan moeten we de Maxi-Cosi meenemen (lichter dan 9 kilo en onder het jaar dus nog niet in de vervolgstoel), het onderstel in de kofferbak EN de buggy! Dat wordt een beetje lastig boodschappen er bij proppen De wandelwageninzet gebruiken wij dus ook nog niet anders moeten we veel te veel meenemen dus ze gaat nog steeds in de Maxi-Cosi. Wanneer gaan jullie kleintjes over in een buggy of gebruiken jullie nog eerst een tijdje de wandelwageninzet? Ik vind het moeilijk, de wandelwageninzet is echt breed. Ze is een smal poppetje dus de veiligheidsgordel zit nog echt te los Ik wil een foto van de hele set plaatsen (gekocht via Baby-dump) maar hij staat er niet meer bij. Weet ook echt niet meer welk merk het is, was vorig jaar in de aanbieding. Het is iig geen bekend merk zoals Quinny, Buggaboo oid
Als je kindje kan zitten kan het in de wandelwsgrn inzet Maat het kan ook best nu en dan niet helemaal rechtop... Ik zou eerder voor de wandelwagen gaan dan iedere keer de maxi cosi
Maar zelfs als die riempjes niet superstrak zitten, kan er toch niets gebeuren? Zo'n wandelwageninzet kan je toch wat achteruit kantelen. Of lukt dat bij jou niet?
De meeste buggy`s zijn geschikt vanaf 6 mnd oud. Je kindje is al ruim 8 maanden oud dus kan dat gewoon. Mijn kindjes gingen al erg vroeg over maat zij pasten er al snel niet meer in. Zij waren 2 mnd, 3 mnd en 4 mnd oud toen ze overgingen maar hadden wel al een erg lange lengte en lagen helemaal klem. Ik heb altijd een mclaren xt techno gehad Die mag al vanaf de geboorte Hij is vrij duur maar omdat die al geschikt is vanaf de geboorte hebben we die aangeschaft bij de wandelwagen. Als je kindje met haar ruim 8 mnd kan zitten gewoon doen.
Onze kinderen gingen met 6m over naar een platte wandelwagen inzet. Maar hier zaten de bandjes wel goed aansluitend. Wel verkiesbaar boven maxicosi.
De wandelwagen inzet moet ik met bandjes verstellen. Ik weet dat de wandelwagen makkelijker is maar als we boodschappen doen moet ik.dus 3 dingen meenemen: Onderstel, de inzet en maxi-cosi. Vind ik nog niet erg handig zeg maar. Moet haar dus overtillen. Kost een hoop tijd. Even boodschappen doen lopend kan ook niet want het mandje is superklein, daar past net een pak voeding in In de maxi-cosi, in de auto, wandelwagen + inzet + onderstel achterin. Overtillen in wandelwagen, boodschappen doen Overtillen in maxi-cosi in de auto Kan dat nou niet anders?? Zelf denk ik dus aan een goede buggy maar de vraag was of dat mag.
Ok. Ik snapte je vraag niet. Ja dat mag. Maar waarom zet je haar niet in het zitje van het winkelwagentje? Of in een drager. Zo deden wij het tenminste. Lekker makkelijk (maar ik doe vrijwel altijd boodschappen met de bakfiets).
in de wandelwagen, met 6 maand, wel helemaal plat. in de bak wilde hij niet meer, gilde alles bij elkaar. sinds kort gebruiken we nu ook de buggy voor hem. een buggy kan al wel, maar dan helemaal plat zetten, en niet over al te hobbelige padjes gaan. om even boodschappen te doen kan dat best. om boodschappen te doen.. je hebt ook winkelkarretjes waar je de maxicosi bovenop kan zetten
ze past er niet in. Ze is nog niet stevig genoeg. Karretje van ah is te breed, ze zakt naar de zijkant zeg maar. 2 weken geleden was dat. Ze gaat nu af en toe zelf zitten maar nog niet recht.
Maar de maxi cosi staat toch vast op de achterbank en de wandelwagen kan je toch zo in- en uitklappen en in de kofferbak doen, je hoeft dan toch niks om te bouwen? Maar ze mag in een buggy hoor, zeker als je er eentje hebt met meerdere standen. Heb er overigens zelf sinds kort pas een buggy bij, is wat lichter en neemt minder ruimte in beslag in de auto, maar doe ik lopend boodschappen doe ik dat met de wandelwagen...
Hier ging Quinten vanaf 5,5 maand over in de wandelwageninzet die nog een beetje achterover stond. Ook toen af en toe in wen gewone buggy, maar wel eentje die ook naar achteren kan. Quinten kon vanaf 8 maanden wel in t winkelwagentje zitten dus dat was erg handig! Toen hij dat nog niet kon en ik moest alleen boodschappen doen, deed ik hem in de draagdoek. Misschien is dat een handige optie voor je? Hier kan ik trouwens de kinderwagen inklappen met de inzet erop! Is ook wel erg fijn! Heb de mc mura 4
nee de Maxi-Cosi staat niet vast op de achterbank. Als manlief weg is met de auto en ik heb m nodig dan issie er niet. En dan kan ik wel de wandelwageninzet pakken maar aangezien ze zo smal is zaten die riempjes gewoon veel te los, dat durfde ik niet. De wandelwagen kan ik wel inklappen, ik kan ze wel zo wisselen zonder gedoe zeg maar. Ik heb nog geen buggy aangeschaft. Draagdoek/draagzak kan wel maar dan zou ik haar ook weer uit de draagzak moeten doen als ik in de auto stap, dan heb ik dat "probleem" met overtillen nog steeds.
Bereid he maar voor op het overtil probleem hoor... Dat zal je nl nog heeeeel lang gaan hebben vanaf dat er een vervolgstoel komt
Dan moet ik er maar aan geloven vrees ik. Snapte niet hoe mensen dat al deden, deze overtilfase vind ik best lastig. Niet omdat mijn dochter lastig is hoor, maar je het boodschappen, je Maxi-Cosi (om te vervoeren), de wandelwageninzet voor in de supermarkt e.d. (ding is best breed) en dan je tassen boodschappen nog. Pff....:x
Dat overtillen is toch niet een heel groot probleem? Vind dat minder zwaar als de maxicosi met kind en al op het onderstel te tillen
Vond (en vind!) het ook niet zo'n probleem hoor, dat overtillen... Hoef je ook niet meer zo met die mc te sjouwen!
hier voorlopig nog in de kinderwagenbak, maar daarna in de wandelwageninzet, zeker nog geen buggy. Een buggy kan dan wel achteruit kunnen, maar die plastic wieltjes hebben echt veel minder vering dan de luchtbanden van mijn wandelwagen. Dat is veel te belastend voor het ruggetje. Hier pas vanaf 1,5 ofzo in de buggy.
Een buggy kan op zich prima, maar waarom laat je je de kop zo gek maken door een gastouder? Als ze nog in de mc past, jij dat ding in twee tellen op het onderstel klikt, waarom zou je het dan niet doen? Voor alleen even een boodschapje lijkt me dat geen probleem. Prima dat ze met zes maanden plat in de buggy mogen, wil toch nog niet zeggen dat je dat per se moet doen? Je mag op je zestiende brommer rijden, maar dat moet toch ook niet?