Van 2 naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 17 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Mijn dochter lijkt haar schema om te gooien. Ze gaat 's avonds later slapen en is 's ochtends later wakker.
    Ze houdt ook meer tijd tussen wakker worden en haar ochtenddutje. Het ochtenddutje wordt soms langer en het middagdutje korter.

Ik twijfel of ze naar 1 slaapje wil. Van 13u tot 20u wakker houdt ze moeilijk vol (logisch). Daarnaast is ze ook nog zo jong. Ik veer nu maar mee met haar signalen, maar zeker in de middag is ze moeilijk in slaap te krijgen.

Wat denken jullie?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier was het een tijdje ook drama met het middagslaapje.
    Na een uur sliep hij nog niet en als hij er we twee deed was hij met geen mogelijkheid om 19.00 in bed te krijgen.
    In de ochtend werd het ook steeds later.
    Uiteindelijk ben ik om 10.30 met hem gaan wandelen tot 11.15 en daarna samen een broodje gaan eten waardoor hij om 12.00 op bed lag.
    Eerste twee dagen was hij na een uur wakker, maar inmiddels slaapt hij 2 uur en is dan 14.00 wakker...dat redt hij wel tot aan 19.00

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik zou het een keer proberen, kijken wat ze doet. Zo deden we het hier. In het begin was het soms de ene dag 1 dutje en dan weer een dagje 2, langzaam aan is het nu 1 dutje per dag (ze zijn 18 maanden nu). Gaan half 8 uiterlijk naar bed en slapen dan de meeste nachten lekker door. Nu het flink koud is weer soms tot 9u 's ochtends. Wanneer ze precies gaan dutten kan verschillen op een dag, maar meestal liggen ze rond half 1 zoiets in bed. half 12/12u wat eten eerst. Dan slapen ze meestal tot een uur of 3 en dan halen ze het wel tot bedtijd. 7u krijgen ze nog wat warme melk, tandjes poetsen en lekker naar bed. :thumup: Het is even puzzelen en kijken wat het beste werkt, maar komt goed!

4. Blijdorp

En toen was hij over naar 1 slaapje? Dat is best soepel gegaan dan of lijkt t maar zo? ;)

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hij was daarvoor vanaf half november al aan het klooien.
    Ik vond het ook te vroeg, dus heb hem toch maar iedere keer op bed gelegd in de middag.
    Vanaf oudejaarsdag was het de druppel...
    Hij was tot 22.00 nog op...dacht eerst door het vuurwerk maar in de dagen erna kwam het weer een paar keer voor.
    Nu gaat alles weer goed en hij lijkt het zelf ook lekkerder te vinden om 1 lang slaapje te doen ipv twee korte

6. Blijdorp

Ah dus een tijdje klooien hoort er wel bij :) Ben blij dat ik niet de enige ben die het erg vroeg vind.

Wel fijn dat hij het nu zo lekker doet op 1 slaapje.

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier was zoon met 9,5 maand al over op 1 slaapje.
    Ging eigenlijk vanzelf.
    Sochtends was hij minder snel moe, dus later naar bed. En op gegeven moment wilde hij smiddags niet meer slapen. Dus dan maar niet.
    Meestal deed ik hem aan het eind vd dag dan even in de draagdoek zodat hij wel een rustmomentje had.
    Nu net twee en doet z’n middagslaapje gelukkig nog steeds. Zelfs een stuk langer dan hij met 10 maand deed.
    Had eigenlijk verwacht dat hij er snel klaar mee zou zijn. Maar ben erg blij dat het niet zo is. Want heb nu ook een dochter van 6 weken.

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Hier rond 11m overgegaan op 1 slaapje. Ik kreeg haar gewoon geen 2e keer meer in slaap, ook al was ze nog wel moe. Daarom het slaapje naar net na de lunch geschoven, zodat het een beetje midden op de dag valt. Als ik haar goed bezig hield, ging dat prima.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Onze zoon ging rond de 11 maanden ook over op 1 slaapje. Hij kon 's morgens moeilijk in slaap vallen, moest hem vaak wiegen en doen en dan sliep hij 3 kwartier. Duurde vervolgens heel lang voordat hij moe genoeg was voor z'n 2e slaapje en dan ging hij op eens 2 uur slapen ofzo waardoor hij 's avonds ook tot een uur of 22.00 feestte. Was echt een rommeltje dus toen was ik er klaar mee en ben hem op gaan houden.
    De eerste weken sliep hij soms maar 3 kwartier, maar liet hem echt geen 2x meer slapen. Na een paar weken had hij het door en na 2 maanden sliep hij elke middag minstens 2 uur en ging dan 's avonds ook gewoon weer lekker op tijd slapen en sliep 's morgens soms nog langer. Meestal maakte hij een nacht van 19.30-8.00/8.30.
    Zou het dus gewoon uitproberen. Je moet d'r misschien even wat meer bezig houden, maar het valt te proberen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

Blij te zien dat meer kinders het doen. Vandaag ging t dan weer verrassend goed: 10.30-12.30 geslapen en van 15.30 tot 16.20. Haha ze wist natuurlijk dat ik over 1 slaapje dacht ;)

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn dochtertje deed rond haar 1e verjaardag nog 3 slaapjes en sinds een aantal weken 2 en heb het idee dat dit nog een tijd zal duren. Ik vind 10 maanden dus echt heel erg jong maar ik denk dat je het zelf het beste kunt uitproberen door haar wat langer wakker te houden en te kijken wat er gebeurt met 1 slaapje.
    Gewoon alles beetje proberen te rekken en dan kijken hoe het uitpakt.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Blijdorp

Wauw ze is hier vanaf maand 7.5 naar 2 slaapjes gegaan. Was voor haar ook wel beter. Eerst was het steeds3 of 4x 45minen daar raakte ze niet meer uitgerust van.
    Ik vind het ook heel vroeg hoor. Ben dan weer blij met zo'n dag als vandaag :)

13. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Verschilt echt per kind. Wat ik deed en doe in de overgang naar 1 slaapje is vroeg lunchen, al om 11.15 u. Dan had hij dat in elk geval op. Anders sliep hij dwars door de lunch heen en hij at al zo slecht. Inmiddels is hij een jaar en slaapt in de middag van 13 tot 15 of zelfs 16 uur en dan om 19 uur weer naar bed. Hij is elke ochtend rond 8.30 u wakker.

Blijdorp vindt dit leuk.
  14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Beide kinderen gingen hier rond 9 maanden over naar alleen een middagslaapje wat in het begin al startte rond 12.30 uur, maar uiteindelijk naar steeds wat later opschoof.

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier ging ze een week of wat etteren met enkele slaapjes maar dat trok ze toen eigenlijk nog net niet maar als je slaapt kan je niet ontdekken. Het bekende verhaal. Uiteindelijk besloot ze toch nog maar even twee slaapjes te doen. Inmiddels is dat de afgelopen twee weken ook weer overboord gegaan en ik leg dr gewoon om 13:30 op bed na dr boterham en drinken. Dan wisselt momenteel wel de duur van slaapje maar ze slaapt wel even en is een mooie break voor de ruk naar 19:00 (tegenwoordig eerder 18:15-18:30). Afgelopen twee dagen weer chaos vanwege tandjes dus pakt ze 11:00 ook weer een tukkie en gisteren tweede tuk om 15:30 en versleten dr bed in om 19:00.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde! Met een jaar naar 2 slaapjes en met 18 maanden pas maar 1. Ging vanzelf eigenlijk, eigenlijk ineens hield ze het langer vol in de ochtend. Slaapt nu ze bijna 3 is nog uurtje tot max 1.5 uur in de middag.

Deel Deze Pagina