Wanneer duimen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inge88, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Onze jongste dochter wil geen speentje. Dat is alleen maar fijn zou je denken.. Maar ze heeft wél zuigbehoefte en stilt dit nu met onze pinken ;) Dat doe ik ook met liefde en plezier maar het is soms toch wel een beetje vervelend om in zo'n onmogelijke positie boven de box of het bedje te hangen (ze is een buikslaper) plus dat ik straks niet wil dat de oppas/Kdv leidsters hun vinger in haar mondje stoppen :). Dus, ik merk dat ze als ze haar vuistje toevallig bij haar mondje heeft daar ook op gaat zuigen. Zou dit een voorteken van duimen zijn? En wanneer kan ze dat dan echt? Ik heb altijd gezegd beter niet duimen want is moeilijk af te leren maar ja zoals je waarschijnlijk begrijpt ben ik een beetje van mening veranderd :)

Óf, wanneer zou de zuigbehoefte dan een heel stuk minder zijn zodat ze helemaal geen pink, speen of duim nodig heeft?

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier wilde ze ook geen speen. Behalve mama's borst :p ze begon met drie maanden met duimen en dat was best een opluchting want xe duimde zich zelf in slaap

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter stilde haar zuigbehoefte op haar vuistje. Maar ze is nooit echt gaan duimen. Wij hebben bewust geen speen gegeven. Ja duimen is moeilijk af te leren. Maar liever duimen dan zo'n vies stuk plastic dat steeds kwijt raakt. Een duim raakt niet kwijt. Hier duurde de echte zuigbehoefte maar heel kort. Een paar weken. Daarna kwam wel de sabbelbehoefte ;). Al het speelgoed in de mond.

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nee dan liever m'n pink haha denk dat ik dan meteen weer tepelkloven zou hebben! 3 maanden, dat is nog maar een paar weekjes! Ze kan ook zonder zuigen in slaap vallen maar soms heeft ze het toch echt nodig merk ik

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was ie 2 maanden en 1 week toen hij z'n duim ontdekte, ideaal...heeft heel wat traplopen gescheeld en ik persoonlijk vind duimen een leuker gezicht dan een speen.

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier kon ze pas echt duimen toen ze 6 maanden was.

Nu merk ik dat ze minder duimt, dus ik denk dat de zuigbehoefte nu minder geworden is.

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier doet ons zoontje beide. met 8 weken ontdekte hij zijn duim maar had er geen controle over. veel frustraties verder heeft hij de speen geaccepteerd. nu met 5 maanden doet hij ook zijn duim weer gebruiken.

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier met 1,5- 2 maanden.
    Eerst wilde ze gewoon speen, maar opeens had ze duim ontdekt en wilde ze echt geen speen meer.
    Voor nu alleen maar voordelen, het afleren komt nog wel ;)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    de oudste had al vrij snel een speen, maar tufte die iedere keer weer uit, dus waren veel bezig met speentje teruggeven etc. Tot ik de tip kreeg een andere vorm te nemen, vanaf zes maanden ging dat goed. Zij is pas gaan duimen sinds we de speen hebben weggegooid (ze was toen 3 ofzo) En inderdaad speen regelmatig kwijt.

De jongste moest geen speen, tufte hem echt altijd uit. Zij duimt al vanaf een leeftijd van 5 weken geloof ik.

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Middelste met 4 maanden en jongste met 2 maanden

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier had ze hem voor het eerst

12. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Onze dochter wilde geen speen. Ze begreep niet wat ze ermee moest doen en is uiteindelijk uit zichzelf gaan duimen. Dit doet ze eigenlijk alleen wanneer ze moe is met haar tutlapje. Denk dat als ze willen duimen dit niet te voorkomen is

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beide meiden hier ergens met 10 weken, dat ze de duim te pakken kregen :)

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ons zoontje ook vanaf een week of 8 op zijn vuistjes en sinds dit weekend echt gecontroleerd op zijn duimpje! Maar het allerliefst aan mama's borst. Al lijkt sinds dit weekend de omgeving veeeeel interessanter. Denk dat hij net zn 12 weken sprongetje heeft gehad en dit nu opeens kan. Ook omrollen en veel verschillende geluidjes sinds dit weekend! Leuk!!!

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Vanaf een week of 9 is ze hier fanatiek gaan duimen, toen stopten we namelijk met inbakeren. Ze duimt nog steeds als ze moe is of als ze zich niet echt een houding weet te geven (bang/verdrietig/verlegen). Ze heeft het een tijdje echt bijna de hele dag gedaan maar dat is gelukkig wel een beetje over.

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een week of 10 kon ze het alleen, van te voren moesten we even helpen met sturen lol

17. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    ons ventje slaapt ook op de buik en vond zijn duim heel snel hierdoor. (vanaf 2 weken sliep hij op de buik)
    Maar hij tutte al vrij vroeg best veel. ik had een hele sterke toeschietreflex waardoor er weinig te zuigen viel voor ons ventje waardoor hij nog veel zuigbehoefte had. Maar wanneer hij echt begon te duimen? in het begin zoog hij gewoon op alles wat hij tegenkwam ;)

eerste foto is hij 2 dagen oud, en de tweede foto is nu (was hij in een gekke bui)

Hij duimt nu alleen maar als hij moe is of als de indrukken hem te veel worden

Bijgevoegde bestanden:

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.478
    3.934
    113
    Vrouw
    Zoontje had in de kraamweek al z'n duim in de mond, dacht eerst per ongeluk maar hij is dat blijven doen maar raakte hij hem in het begin wel vaak kwijt. Nu met 9 weken heeft ie meer controle over zijn duim en duimt ie zichzelf soms in slaap.

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Wat fijn om al die ervaringen te lezen! En zo te lezen zou het niet lang meer hoeven te duren voordat ze haar duimpje goed te pakken heeft (ze is net 9 weken). Toevallig had ik haar gisteren avond vast, tegen mijn schouder aan en zei m'n vriend 'kijk ze heeft haar duimpje!' En sindsdien heeft ze ook twee keer haar duimpje/wijsvingertje te pakken. Op die momenten was ze onrustig maar echt meteen kalm zodra ze kon zuigen op haar duimpje/vingertje. Hopelijk heeft ze het snel goed onder de knie want ik merk nu wel dat ze nu het een paar keer gelukt is, snel gefrustreerd is als het niet lukt!

20. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier ook alle speentjes geweigerd, alleen n vinger was goed genoeg. Rond 2,5mnd begon ze op haar eigen handje, dan weer een duimpje dan weer een vinger dan twee vingers in haar mondje maar mijn vinger was nog t beste....
    Ik dacht ook hoe moet dat als ze naar kdv gaat als ze 4mnd is?
    Maar met 3/3,5 mnd tutte zelf op haar 2 vingers en toen ze dat eenmaal had ontdekt was t goed!

Deel Deze Pagina