Baby 5 maanden nog steeds 6 flessen. Wat gaat er mis?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissCK, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oew...die zijn niet goed voor de rug als ze niet zelf kunnen zitten hoor!

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik geloof (Esther is nu bijna 6 maanden) dat ze daar prima 5 minuten in kan zitten.
    Voor haar reflux is het i.i.g. heerlijk.
    Op de site geven ze aan dat het vanaf 3 maanden kan, dat vind ik dus zelf ook waanzin.

3. MissCK

MissCK Niet meer actief

Ik laat hem er ook niet de hele dag in zitten hoor haha.
    Een paar keer 5 minuten is vast niet erg.
    Ik hoor er meerdere verhalen over, de ene kinderarts / fysio
    zegt dat het niet goed is terwijl de andere KA / fysio het júist
    weer aanraad.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja zo is het met zo een beetje alles in babyland, haha om gek van te worden!

Eigen gevoel volgen dan maar... is t beste!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kind van 5 maanden een minuut of 5 heeft al veel minder steun nodig, en dan is het zeker met reflux lekker, dan ligt het anders dan met 3 maanden, die 'hangen' te veel in zo'n stoeltje, waardoor de druk op de maag groter wordt...niet lekker met reflux.

6. MissCK

MissCK Niet meer actief

Ik zag nog ergens een reactie voorbij komen over de spenen van de dr. brown's flessen. Ik ga vandaag een speen 3 halen. even kijken hoe dat gaat. hij heeft nu nog speen 2.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik snap dat hele spenen gedoe echt niet.
    Hier had ik advent flessen met speen nr 2 in combinatie met rijstebloempap en nutriton. Kwam er niet uit. Op de opvang hadden ze 1-2-3 speen nog en op standje 1 komt het er gewoon uit. Thuis gebruikte ik advent, difrax en dr brown. Nu alleen difrax en standje 1 opvang ook en de papflessen zijn nog steeds leeg binnen 10 min. Stand 1 is toch de kleinste ?

8. MissCK

MissCK Niet meer actief

Volgens mij is stand 1 inderdaad de kleinste.

Ik ga straks de eerste fles met speen 3 aanbieden. Ben benieuwd.

Heb maandag een mango gekocht en net een stukje van gegeven, echt een ini mini stukje. meneertje is een kwartier aan het kokhalzen geweest. Ik dacht dat hij 'm al had doorgeslikt, na een kwartier zie ik dat stukje nog op zijn tong liggen. Dus heb hem eruit gevist. En toch maar weer olvarit peer gegeven. *zucht* Ik denk dat ik de mango maar moet pureren/raspen.

Wat raden jullie aan een blender of een staafmixer? En hoe lang kun je 'aangebroken' vers fruit nog geven? .. of moet ik dat nu direct pureren en in de vriezer doen. Of kan dat morgen ook nog?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, maar wat ik begrepen heb, zijn de gaatjes in de papspenen wel weer veel groter dan die in de gewone spenen.

10. raspberry

Zou dat met de staafmixer doen. Mango is nogal draderig, hier was dat in de blender geen succes... ;)
    Stukjes mango zijn om die reden ook wel lastig weg te krijgen, denk ik. Als je dat echte kauwen wat wilt stimuleren, is geprakte banaan of rijpe peer ws handiger...

11. raspberry

Als hij nog niet zelf zit, zou ik dat niet doen: te weinig stevigheid, dan kan hij 5 minuten misschien zelf zitten, (maar als hij erg inzakt, komt het maagje weer in het gedrang en gaan ze daar erg van spugen weer!). En erg duur dan ook nog :(
    Wij hebben hier een wipstoeltje gekocht waarvan de zitting ook versteld kan worden, (via marktplaats, maar is volgens mij gewoon die van prenatal eigen merk!), met een speelboog: ideaal om wat langer in te zitten met de reflux en ook wat te kunnen spelen. Veel meer ondersteuning voor de rug en daardoor ook niet inzakken, maagje niet in gedrang en dus ook niet spugen en ook geen gehuil als ze al wat moe is, omdat ze hierin zichzelf veel minder overeind hoeft te houden... :)

12. MissCK

MissCK Niet meer actief

wil vandaag verse peer kopen. en een staafmixer ;)
    banaan geef ik nog niet. man is allergisch voor banaan.

we hebben trouwens gister een beetje geexperimenteerd met
    tijd rekken tussen flessen enzo.

schema was als volgt gisteren:
    07:00 180cc/6 (op)
    10:30 150cc/5 (90 over)
    12:00 fruithapje
    12:30 op bed (tot 14:00 uur!)
    14:30 150 cc (op)
    17:30 150 cc (50 over)
    18:00 op bed (tot 21:00)
    21:30 180 cc (40 over)

(dat waren dus 5 flessen..)

maar, kwam hij vannacht wel weer om 4 uur. (hij miste waarschijnlijk
    nog een fles voor zijn idee)

Vandaag is het tot nu to zo:

04:00 180cc/6 (40 over)
    7:00 (180cc/6 (40 over)
    10:00 fruithapje
    en ik dacht net, laat ik hem eens op bed leggen om 10:45 na
    het fruithapje. en nu slaapt hij nog (11:20)
    dus dan rek ik het wel een beetje zo :) denk niet dat hij
    nog lang slaapt ;) maar goed.

13. MissCK

MissCK Niet meer actief

Maar kan ik die aangebroken mango van net waar een stukje uit is morgen ook weer gebruiken (dan heb ik waarschijnlijk een staafmixer) maar ik weet niet hoe lang je vers fruit (waar al wat af is) nog kan bewaren voor een baby?

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als je hem wilt leren aan grovere stukjes te wennen zou ik niet ineens een mini stukje geven maar alles steeds iets kinder fijn makenndoor te prakken en dan weer wat grover te prakker....

Ik vind fruit altijd een beetje viezig worden dus bewar ik t nooit voor de volgende dag.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik at de rest van het fruit gewoon zelf op. Van bewaren wordt het nirt lekkerder.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Dat doe ik inderdaad ook weleens....

17. misa

misa Niet meer actief

Puur over de frequentie van de flessen: De gemiddelden loslaten zou ik zeggen. Hier tot pas geleden nog op 6 a 7 flessen en dat terwijl ze nu 8 maanden oud is. Nu heel af en toe minder flessen door de grotere hoeveelheid bijvoeding ze ondertussen opgebouwd krijgt.
    Wel de max van een liter aanhouden, maar dat verdelen over de dag en de hoeveelheid flessen. Wat hier ook werkt is een schepje minder voeding ten opzichte van de hoeveelheid water. Dus bijvoorbeeld 150 water en 4 schepjes voeding.
    Succes!

Deel Deze Pagina