Ik herken het helaas ook, vooral van de oudste. Daar zag je overdag ook vaak niets aan en dan om 20u begon het. Krijsen, kronkelen van de pijn, nooit echt rust kennen. Wat ik allemaal gedaan heb bij F deze keer: -Koemelk ei en soja geschrapt, en echt in alles, dus ook geen brood meer van de bakker, ook al zeggen ze dat het melkvrij is. Vaak verwisselen ze dat nog met lactosevrij. -Probiotica gegeven, geen protectis, wel probactiol mini. De protectis zit iets van lactose in. - sommige kindjes kunnen ook niet tegen vitamine D op olie basis. - er zijn helaas nog andere dingen waar ze kunnen op reageren: peulvruchten, cacao, pinda, enz. Als het anderhalve week beter ging, dan zou ik denken dat er toch ergens een fout in geslopen is. En nu los van de allergie, F had hier ook nog steeds scheten en veel weergeven. Bij haar werd er een te kort tongriempje en wangbandjes vast gesteld. Daardoor kreeg ze te veel lucht binnen tijdens het voeden wat voor krampen zorgde. Misschien kan dit ook iets zijn? Oh en als je Facebook hebt dan kan ik de groepen "koemelkallergie" en "borstvoeding aan baby met voedsel intolerantie " aanraden. Veel aan gehad al.
lief dat je het vraagt. Het gaat goed! Bizar goed zelfs. Alsof er ineens een omslag is gekomen. Afgelopen weekend dronk ik per ongeluk de verkeerde smoothie op. Met yoghurt ipv sap. En ze gaf geen enkele reactie. Ik ben daarna langzaam gaan kijken of dag geluk was of toch niet. Ik eet inmiddels alles weer en ze is nog steeds vrolijk en slaapt “goed”. Waarschijnlijk toch een gevalletje dat langer last had van darmkrampjes in een hevige versie ofzo.
Dat was van korte duur. Het is sinds gisterenavond weet helemaal ruk Ze word echt elk halfuur wakker en huilt constant . Als ze wakker is is ze mega chagrijnig en huilt ook constant. Dus of we hebben pech en ze zit in een rotfase of ze reageert toch op hetgeen dat ik eet. Maar er is op dit moment geen land mee te bezeilen
Ach nee! Wat ontzettend akelig. Kun je een eetdagboek bijhouden en kijken of je een patroon kunt ontdekken? Bijvoorbeeld her eten van paprika of tomaat? Sterkte!
Ze kan er ook vertraagd op reageren en die reactie komt pas als het opbouwt in haar lichaam. Gebeurt blijkbaar wel vaak met borstvoeding.. Verwacht toch dat het een reactie is op de melk. Had ik hier ook toen ik weer begon met melkproducten. Ging even goed en steeds meer onrust. 1 flesje kunstvoeding geprobeerd en dat was drama.. Duidelijk dus
ja dat las ik ook gisteren. Daar had ik echt helemaal geen weet van. ik ben nu weer gestopt met melkproducten eten/drinken. Dus hopelijk gaat het gauw weer beter.
Als het nu dan weer verbeterd, is de kans toch wel dat het iets van een kma is. Hopelijk voor nu snel weer wat rust in huis!
Klopt, inderdaad. Mijn zoontje had koemelkallergie en dronk koemelkvrije voeding. Hij had ook reflux en ik verdikte zijn voeding met johannesbroodpitmeel. Ik had op een gegeven moment die van het kruidvatmerk gebruikt. Daar bleken dus sporen van koemelk in te zitten. In eerste instantie merkten we dat niet, tot het opeens weer krijsen en spugen was. Met de johannesbroodpitmeel van Nutrilon was het zo weer over. Maar het gaat zo sluipenderwijs dat je het niet meteen merkt.
Hier reageerde de kinderen heel sterk op als ik uien had gegeten en pepers. Altijd krampen na de voeding. Ik ben heel vlak gaan eten qua smaak en dat hielp heel snel. Zodra ik weer uit, knoflook, prei, paprika of peper at ging het weer mis. En nu nog lust de oudste alles niet van wat hierboven staat. Hij is nu 7. Hahaha